?
Информирование различных целевых групп как условие эффективного использования результатов оценки учебных достижения школьников
Проблемы современного образования. 2012. № 6. С. 187-202.
Bolotov V., Valdman I.
The article discusses the problems assosiated with informing different target groups about the results of the education quality assessment process. The range of problems includes characterization of different groups of users that have access tj the assessment results, their informational needs, description of differrent types of information resourses and products, and strategies, assosiated with assessment-result information disclosure.
Maltseva I., Бизнес-образование 2013 № 1(33) С. 79-83
Российский рынок образовательных услуг предлагает множество программ в области бизнес-образования по различным форматам обучения, включая магистратуру, дополнительное образование, программы переподготовки , индивидуальные тренинги, курсы повышения квалификации. В предлагаемой вниманию читателей статье представлена одна из новых программ дополнительного образования, созданная благодаря многолетнему сотрудничеству НИУ ВШЭ и Европейской школы бизнеса «ESCP Europe» (Франция), которая занимает первое место ...
Added: October 1, 2013
Абдиев К. С., Акулова Б. Т., Bolotov V. et al., М. : Издательский дом НИУ ВШЭ, 2020
The monograph is devoted to school assessment in seven post-Soviet countries: Azerbaijan, Armenia, Kazakhstan, Kyrgyzstan, Moldova, Russia and Tajikistan. The chapters are written within the framework of a unified methodological approach.
The text addresses the following issues: who is entitled to assess schools, the general outline of the assessment procedure, how its results are used, whether ...
Added: December 29, 2020
Gokhberg L., Вопросы статистики 1995 № 3 С. 10-19
Кардинальный пересмотр методологии и организации статистики науки и инноваций связан с необходимостью обеспечения информационных потребностей научно-технической политики в условиях перехода к рыночной экономике. В течение 1991—1995 гг. ЦИСН при поддержке Миннауки России и во взаимодействии с Госкомстатом России выполнен обширный комплекс работ по созданию комплексной системы статистического наблюдения в сфере науки и инноваций. ...
Added: January 17, 2013
Bolotov V., Педагогика 2012 № 6 С. 39-45
The article examines main directions and conditions of utilization of quality assessment results which should be taking into account within planning and implementation student achievement assessment programs. ...
Added: October 14, 2014
М. : "Алекс" (ИП Поликанин А.А.), 2021
Ситуация, возникшая вследствие пандемии коронавируса COVID-19, отразилась на всех сферах экономической и социальной активности, в том числе, на сфере образования. Миллионы школьников оказались в ситуации оторванности от традиционного учебного процесса. Необходимость сохранения качественного образования, которое на школьном уровне во многих странах является обязательным и его получение гарантировано государством, потребовала от правительств принятия экстраординарных мер. Требовалось ...
Added: May 11, 2021
Valdman I., Проблемы современного образования 2013 № 2 С. 5-18
The article examines main elements of the national assessment program NAPLAN in Australia. Among these elements are identification of achievement levels, introduction of multilevel assessment scale, tracing of individual progress of school students, comparison tests results in school serving students from statistically similar backgrounds, school profile for community based on assessment resultsThe article examines main ...
Added: February 21, 2014
Bolotov V., Valdman I., Журнал руководителя управления образованием 2014 № 1 С. 30-37
В данной статье рассматриваются основные виды программ оценки учебных достижений школьников (оценивание в классе, государственные экзамены, крупномасштабные исследования), приводится примеры из международного и российского опыта. Кроме того, в статье обсуждаются актуальные научные и практические задачи, которые необходимо учитывать при построении эффективной системы оценки качества образования. ...
Added: September 29, 2014
Valdman I., Директор школы 2014 № 6 С. 68-73
На основании данных опроса директоров школ из стран, участвующих в исследовании PISA-2012, автором рассмотрены несколько сюжетов, связанных с направлениями и особенностями использования данных оценки учебных достижений школьников в России. В статье рассматриваеются восемь основных вариантов использования данных оценивания (об успеваемости учеников) на уровне школы. Проведено сравнение российских данных с аналогичными даннми Финляндии и стран ОЭСР. ...
Added: September 29, 2014
Bolotov V., Проблемы современного образования 2010 № 1 С. 9-13
This article gives the complete picture of strategic directions of development of quality evaluation of education: an external estimation of individual pupils’ achievements; performance evaluation of activity of educational institutions; performance evaluation of activity of educational systems. It presents perspective directions of the further researches in the given sphere. ...
Added: January 11, 2016
Valdman I., Журнал руководителя управления образованием 2014 № 2 С. 30-37
В статье на примере опыта Чили обсуждается актуальная для России тема организации мониторинговых исследований учебных достижений школьников и использования их результатов для управления качеством образования. В данном тексте в фокусе внимания находятся вопросы интерпретации и представления данных национального мониторингов SIMCE для различных групп пользователей. ...
Added: September 29, 2014
Valdman I., Проблемы современного образования 2013 № 5 С. 133-149
The article examines main elements of the national assessment program SIMCE in Chile. Among these elements are goals of the SIMCE, users of assessment results, information dissemination strategy, forms of information, information products and their characteristics. ...
Added: February 21, 2014
Valdman I., Проблемы современного образования 2014 № 5
The article examines main elements of the national assessment program NAEP (The National Assessment of Educational Progress) in USA. Among these elements are goals of the SIMCE, users of assessment results, information dissemination strategy, forms of information, information products and their characteristics. ...
Added: October 12, 2014
Bolotov V., Педагогика 2013 № 8 С. 15-26
The article examines main types of assessment programs (classroom assessment, public exams, large-scale assessment), presents some examples from international and Russian experience. Moreover, in the article discusses actual scientific and practical problems which should be taking into account within development effective system of education quality assessment. ...
Added: February 21, 2014
Valdman I., Bolotov V., Образовательная политика 2012 № 1 С. 36-42
В рамках данной статьи обсуждаются возможные условия использования результатов оценки, которые необходимо учитывать при планировании и проведении программы оценки учебных достижений школьников. ...
Added: October 14, 2014
Valdman I., Качество образования в Евразии 2014 № 2 С. 31-44
The article examines main elements of the national assessment program SIMCE in Chile. Among these elements are goals of the SIMCE, users of assessment results, information dissemination strategy, forms of information, information products and their characteristics. ...
Added: November 16, 2014
Pavlovets M., Литература в школе 2012 № 4 С. 30-31
Article is devoted to the anniversary of the famous literary critic, editor in chief of teaching methods in literature for school and university V.V. Aguenosoff ...
Added: March 9, 2015
Zakharova A. V., Suvorova Y., Alma mater (Вестник высшей школы) 2015 № 10 С. 71-80
The article deals with the description of the model which illustrates the process of students' research skills development. The model is tested on the student audience of the National research university Higher School of Economics (Moscow). The model has theoretical and practical importance as it is built in accordance with the framework of educational standards ...
Added: November 19, 2015
М. : [б.и.], 2010
Сборник составлен на основе материалов 21-й и 22-й ежегодных конференций преподавателей японского языка стран СНГ, состоявшихся в 2009 и в 2010 гг., и включает статьи по лингвистике, культурологии, различным аспектам преподавания японского языка. ...
Added: February 19, 2014
ДВФУ, 2017
Рассматривается современное состояние корееведческого образования и научных исследований в области корееведения, затронуты проблемы истории, экономики, культуры и филологии Кореи. ...
Added: February 21, 2018
Vishlenkova E. A., / Basic Research Programme. Series HUM "Humanities". 2012. No. 03.
The article analyzes documentation management as a cultural practice and institution through which university professors’ corporations in Russia in the first half of the nineteenth century lost their autonomy, acquiring instead a bureaucratic identity and ethics of state service. The study draws on official documents from university archives of Kazan, Moscow and Kharkov, and the ...
Added: August 27, 2012
Dugartsyrenova V., Вестник Московского университета. Серия 19: Лингвистика и межкультурная коммуникация 2013 Т. 2 С. 134-142
The paper reports on the results of a pilot study investigating the effects of a teacher-made website on Psychology majors’ foreign language acquisition. The author outlines the didactic opportunities, the principles, and the practical aspects of employing a teacher website to enhance students’ language proficiency and autonomy outside the language classroom (Faculty of Foreign Languages ...
Added: March 3, 2015
Orlov A. B., Soviet education 1989 Vol. 31 No. 6 P. 46-66
Added: November 22, 2013
LAB University of Applied Sciences, 2020
The authors of the articles in this publication are sharing their personal experiences and practical examples of digitalization in education. Digitalization offers multiple options and applications on approaches related to the traditional contact teaching in classrooms and online courses. Digitalization has its effects on teaching methods and technology as well as on learning methods and ...
Added: May 1, 2020
libreriauniversitaria, 2015
The aim of the “ICT for Language Learning” conference is to promote and share good practice and transnational cooperation in the field of the application of ICT to language learning and teaching.
The conference focuses on the following topics:
– ICT based language teaching and learning approaches
– E-learning solutions for language teaching and learning
– Quality and innovation in language teaching ...
Added: October 19, 2015