Статья
Partnerships as internationalization strategy: Russian entrepreneurs between local restrictions and global opportunities
This paper studies the small and often overlooked group of internationally created research-driven ventures and discusses their impact on Russia. Building on previously established networks which allow new knowledge-intense assets to be formed, these companies introduce novel products and processes to the Russian market and develop them further. While such ventures get access to knowledge generated outside Russia, they also benefit greatly from their partners’ ecosystems which allow them to avoid the obstacles in their home markets. Thereby, they increase their learning opportunities beyond the rather restricting Russian environment and learn much about international entrepreneurship.
Today the increasing number of constant consumers is a strategic aim for any organization which is possible to be achieved only under condition of continuous perfection of organizational activity quality. If the service representation doesn't correspond to the consumers’ expectations they lose their interest to the service organization, if it does correspond or surpass their expectations they probably would readdress to service provider. For this reason the service organization should more precisely reveal consumers requirements and expectations, namely provider should constantly measure its service quality.
In the given work approaches by the Russian and foreign researchers in the field of quality management are studied and analyzed in details, namely:
- approaches to the «service quality» definition;
- the basic components of service quality management process;
- service organization quality model.
The purpose of research work consists of ISQM (Innovation System of Quality Management) model creation taking into account features of TCS providing, which, in turn, is targeted on TCS company purposes achievement in the field of quality by means of:
- setting the control values of TCS quality indicators;
- measuring of the reached results and their comparison with expected results;
- effective management decision making as a result of carrying out the analysis of managerial activity in the field of quality on the basis of the report containing recommendations for the company activity improvement, prepared due to the results of measuring and collecting quality indicators.
Представленная статья относится к исследовательской категории, так как является продуктом исследования, проведенного авторами, а именно анализом данных, полученных в результате экспертных интервью и опроса, и интерпретацией выявленных факторов, влияющих на удовлетворенность студентов программами международной академической мобильности. В настоящем исследовании рассматривается вопрос эффективности интернационализации образования в российских вузах посредством предоставления студентам возможности участвовать в программах международной мобильности. Проблемы интернационализации являются прикладными, поскольку сейчас данный процесс является одним из приоритетных направлений развития образования. В ходе данного исследования было проведено изучение мнения российских студентов об уровне и качестве обучения по программам международной академической мобильности, а основным результатом работы стало выявление наиболее значимых факторов, влияющих на выбор студентами вуза для прохождения мобильности, которые были объединены авторами статьи в рекомендации для руководства российских университетов при выборе вузов-партнеров. Практическая часть включает в себя экспертное интервью студентов (14 человек), участвовавших в программах мобильности, для выявления критериев их удовлетворенности от данного опыта, которые, вместе с факторами, выявленными в результате анализа теоретических работ, послужили основой для составления анкетирования по академической мобильности, которое затем прошли 148 студентов. Так были выявлены следующие значимые составляющие эффективного прохождения программы: высокий уровень процесса адаптации и информируемости иностранных студентов в принимающем университете, компетентность преподавателей, умеренность расходов, наличие стипендии, предоставление командной проектной работы для налаживания связей с однокурсниками. Были определены ведущие критерии выбора студентами зарубежного вуза: налаженные партнерские связи между отправляющим и принимающим университетами, привлекательность страны прохождения программы, возможность практиковать более редкие иностранные языки с их носителями. В качестве перспективы исследования можно предложить установление различий в факторах, влияющих на выбор западных или восточных вузов – партнеров.
В статье рассматриваются прогностические концепции развития общества как инновационного. Автор выдвигает предположение о формировании новых параметров формирования дискурсивной антропоцентрической экономики принципиально новых прогностических моделей инновационной коммуникации.
In the modern economic reality the level of competitiveness of entire countries and national economies depends on innovative activity in the industry and technology. The present article analyzes the diffusion of clusters model in international experience and the spread of spin-offs model as an effective solution for clusters’ efficiency increasing. A methodological proposal for evaluating of clusters’ competitiveness is formulated.
Presents over twenty case studies drawn from practical experience ; Demonstrates how success is measured, providing reader with tools for implementation; Organized around five themes with specific comments for case comparisons from experts in the field; Introduces readers to several contexts that can be applied in various situations; Resource for further study of service innovation
Case Studies in Service Innovation provides the reader fresh insight into how innovation occurs in practice, and stimulates learning from one context to another. The volume brings together contributions from researchers and practitioners in a celebration of achievements with the intention of adding to the wider understanding of how service innovation develops. Each case presents a brief description of the context in which the innovation occurred, the opportunity that led to the innovation and an overview of the innovation itself, also addressing how success was measured, what success has been achieved to date and providing links to further information.
The book is organized around five major themes, each reflecting recognized sources of service innovation: Business Model Innovation: new ways of creating, delivering or capturing economic, social, environmental and other types of value; The Organization in its Environment: an organization engaging beyond its own boundaries, with public private partnerships, sourcing knowledge externally, innovation networks, and open or distributed innovation; Innovation Management within an Organization: an organization actively encouraging innovation within its own boundaries using project teams, internal governance of innovation, and methods or tools that stimulate innovation; Process Innovation: changes in service design and delivery processes, such as consumer led innovation or consumers as part of the innovation process, service operations management, and educational processes; Technology Innovation: the use of technology, including ICT enabled innovation, ICTs that are themselves innovative and support the delivery of new services, new ICT services, new ways of delivering services associated with ICT products, and technology other than ICT.
The final part of the book is given to four extended cases allowing for a more in-depth treatment of innovation within a complex service system. The extended cases also illustrate two important and growing trends, firstly the need for, and benefits of, a more customer centric approach to service innovation and secondly the need for better understanding of public services and the role of public-private partnerships in identifying and achieving innovation
The new 2013 edition features:
The Global Leasing Report provides an exclusive overview of the international leasing industry providing data on volume and growth by region, market penetration, GDP penetration ratios and market shares;
A ranking of the top 50 leasing markets by size worldwide;
Detailed reviews of developments in Europe, North America, emerging markets, Islamic leasing, law and operating leases;
Industry professionals discuss the implications of the revised lease accounting exposure draft due in 2013 and the changes it will bring to the global leasing markets;
An in-depth information technology report projects leasing software trends for 2013;
An extensive software section provides product reviews for all of the major lease software providers outlining product capabilities, recent enhancements, compatibility and availability;
Concise market reviews for over 50 different countries worldwide cover all leasing sectors, each including detailed tables and charts offering data breakdown of growth rates, market penetration and business volumes.
Реализация суперкомпьютерных программ СКИФ Союзного государства дала мощный импульс развитию суперкомпьютерных технологий в обеих странах-участниках, что позволило сделать суперкомпьютерные вычисления доступными не только крупным корпорациям и государственным научным учреждениям, но ВУЗам, средним и малым предприятиям.
Рецензия на книгу Барбера М. Приказано добиться результата. Как была обеспечена реализация реформ в сфере государственных услуг Великобритании / пер. с англ. под науч. ред. Я.И. Кузьминова, А.В. Клименко. М.: НИУ ВШЭ, 2011. 394 с.
Сборник статей посвящен решению важной научной задачи по исследованию развития и формирования социально-экономических отношений в реформируемом обществе. Исследования, представленные в сборнике, отражают многообразие проблем социально-экономического развития общества. Рекомендовано научным работникам, специалистам, аспирантам и студентам, изучающим социально-экономические проблемы.
Сборник статей посвящен решению важной научной задачи по исследованию развития и формирования социально-экономических отношений в реформируемом обществе. Исследования, представленные в сборнике, отражают многообразие проблем социально-экономического развития общества. Рекомендовано научным работникам, специалистам, аспирантам и студентам, изучающим социально-экономические проблемы.
В декабре 2011 г. был обнародован консультативный документ Базельского комитета по принципам надзора за деятельностью финансовых конгломератов. В статье дан обзор данных принципов, а также ряд предложений, разработанных авторами в рамках проведенного анализа исследовательской группы ВШЭ.
Сборник включает статьи участников международной научно-практической конференции «Экономика и управление: проблемы и перспективы развития», прошедшей 15-16 ноября 2010 г. в г. Волгограде на базе Регионального центра социально-экономических и политических исследований «Общественное содействие». Статьи посвящены актуальным вопросам экономической, управленческой теории и практики, изучаемыми учеными из разных стран - участниц конференции.
Переводы классики по разделам экономической науки (ВЕХИ ЭКОНОМИЧЕСКОЙ МЫСЛИ), учебники экономические, справочные и методические материалы, книжные серии, экономическая терминология
В статье проанализированы последствия гайдаровских реформ для России.