Germanovich A., В кн. : Историко-педагогическое знание в начале III тысячелетия: историко-педагогический контекст теории и практики современного образования. Вып. 100: Историко-педагогическое знание в начале III тысячелетия: историко-педагогический контекст теории и практики современного образования.: М. : АСОУ, 2016. С. 70-86.
Древнекитайская педагогическая традиция оказала огромное влияние на развитие педагогической мысли в Китае и мире. Однако, в связи с многозначностью китайских иероглифов, особенностями иероглифического письма и наличием различных интерпретаций конфуцианских понятий, в китайской педагогической традиции существует множество «темных» мест. ...
Added: February 9, 2017
Germanovich A., Историко-педагогический журнал 2016 № 3 С. 131-153
Ancient Chinese pedagogical tradition has a great impact on Chinese and worldwide pedagogical thought. However, Chinese script ambiguity and particularities together with different interpretations of Confucius terms imply great obscurity of Chinese pedagogy. ...
Added: February 9, 2017
Germanovich A., В кн. : Институты образования, педагогические идеи и учения в истории человеческого общества. Вып. 104.: М. : АСОУ, 2017. С. 153-159.
Уникальное наследие Конфуция как педагога заключается в том, что он смог отбросить школьное обучение в привычном смысле слова с его программным формализмом, направляя своих учеников на путь их истинного духовно-этического самосовершенствования с учетом врожденных особенностей обучающихся на пути постижения ими Дао (Великого Пути). ...
Added: August 28, 2017
Stezhenskaya L., В кн. : Ломоносовские чтения. Востоковедение: тезисы докладов научной конференции. : М. : ИД "Ключ-С", 2011. С. 264-265.
«Резной дракон литературной мысли» — во многом кон фуцианское произведение, а даосское и буддийское влияние в нем менее значимо и касается, в основном, формы произведения.Конфуцианство непосредственно связано с именем самого Конфуция, великого мудреца Китая, и это находит отражение в трактате Лю Се. Конфуций выступает в роли «подданного», поскольку правителем в прямом смысле слова он никогда ...
Added: December 28, 2012
Germanovich A., Психолого-педагогический поиск 2018 № 1 (45) С. 145-154
The early stage of Confucianism is one of the most interesting periods of the development of Chinese philosophy when all philosophical schools were related to Confucianism and defined through it, when Confucianism played a pivotal role. On the other hand, Confucianism was enriched by other philosophies and evolved into a multilevel pedagogical philosophy, which is ...
Added: September 9, 2018
Ионова А. О., Вестник Волгоградского государственного университета. Серия 4: История. Регионоведение. Международные отношения 2014 № 6
The article describes Confucius study as a part of political language. It gives a detailed analysis of different public acts and documents, various media publications and speeches of Chinese politicians which evolve Confucius ideas that influence on the official political discourse in modern China. First of all, Confucius has thought that speech should be simple, ...
Added: March 14, 2015
Соловьев А. В., Корееведение в России: направление и развитие 2023 Т. 4 № 2 С. 73-84
The multivalued category "yu" (遊), which is quite common in the chronicle of the "Samguk sagi" in the context of the activities of the Khvaranov Institute, is quite difficult to translate. We analyzed all the cases of using this category in the text of the "Samguk saga" and divided the resulting array into semantic groups, ...
Added: April 21, 2023
Germanovich A., Историко-педагогический журнал 2017 № 2 С. 147-158
It is hard to overestimate the impact of Confucianism on the spiritual, philosophical culture and pedagogical tradition and practice of China, Korea, Japan and Vietnam. The teaching of Xun-tzu is of a great interest due to the fact that it accumulated and systematizes the whole scope of already existing achievements and ideas not only of ...
Added: August 28, 2017
Germanovich A., Психолого-педагогический поиск 2017 № 2 (42) С. 127-135
The unique pedagogical heritage of Confucius consists in the fact that he rejected formal teaching and focused on spiritual and ethical guidance. Confucius believed that on the Path of Tao, a teacher should take into consideration his students’ inborn abilities and innate characteristics. ...
Added: August 28, 2017
Maslov A. A., М. : Рипол Классик, 2020
Some people call him a symbol of the Chinese nation, others call him the Teacher of Teachers and the Great Sage, while others consider him the greatest mystic. Or maybe he was just a philosopher, tired of unhelpful students, from rejection of his ideas, because the world has not followed him? This book is an ...
Added: August 3, 2020