?
Case study "Joom-challenge to the Amazon"
Регистрационный номер: 0005-2-1
Формат: компакт-кейс
Предметные области: логистика и управление цепями поставок, маркетинг, стратегический менеджмент
Время действия: 2020
Дополнительные материалы: Руководство по использованию учебного кейса
Annotation: The case provides an opportunity to consider a set of issues related to the development of the most successful Europe-an e-commerce startup JOOM in a highly competitive market under increased uncertainty in early 2020 is considered. Seasonal risks of a drop in supply, delay and cancellation of orders during the Chinese New Year 2020 coincided with the first reports of a coronavirus outbreak in China. It engages the reader to investigate on corporate strategic alter-native, its transformation into business and functional strategies, as well as issues related to the implementation of these strategies under conditions of uncertainty. The case can be used as a compact involving practice for undergrad-uate, postgraduate programmes or MBA in strategic management, strategic thinking and governance, Supply Man-agement and Logistics, Marketing and others.
Для ППС ВШЭ: Для доступа к полному тексту учебного кейса необходима авторизация через личную страницу преподавателя ВШЭ.
Для внешних преподавателей: По вопросам использования данного учебного кейса в образовательном процессе и получения доступа к методическим указаниям для преподавателей просьба обращаться по адресу электронной почты или через форму обратной связи на странице Ресурсного центра учебных кейсов ВШБ