?
Ценовая дисперсия и выгоды покупателей на российских интернет-рынках
С. 168-171.
In book
СПб. : Издательство Нестор-История, 2011
Antipov E. A., Pokryshevskaya E. B., Маркетинг в России и за рубежом 2012 № 2 С. 19-24
В статье на основе данных за 2008 и 2011 гг. анализируется ценовая дисперсия на онлайн-рынках. Приводится краткая теоретическая информация о природе ценовой дисперсии. Вводится хорошо интерпретируемая мера ценовой дисперсии – ценность информации, измеряющая выгоды информированных покупателей (покупателей, которые используют веб-сервисы для сравнения цен и покупают товары по минимальной цене). Проводится эмпирическое тестирование влияния количества продавцов ...
Added: October 4, 2012
Antipov E. A., Pokryshevskaya E. B., В кн. : Инновационная экономика: реалии и перспективы: научная конференция, Санкт-Петербург, 27 сентября 2011 года. : СПб. : Отдел оперативной полиграфии НИУ ВШЭ – Санкт-Петербург, 2012. С. 167-170.
В данной работе анализируется дисперсия цен на онлайн-рынках по данным 2008 и 2011 годов. Приводится теоретическое обоснование природы дисперсии цен. Вводится хорошо интерпретируемая мера дисперсии цен – мера ценности информации о цене (VOI), которая измеряет выигрыш информированных покупателей. Проводится эмпирическая проверка влияния количества фирм и количества информированных покупателей на дисперсию цен. ...
Added: March 21, 2013
Bazenkov N., Elena Glamozdina, Maria Kuznetsova et al., Advances in Systems Science and Applications 2023 Vol. 23 No. 1 P. 129-151
We explore how well the models of bounded rationality explain price dispersion observed in Internet price-comparison sites. This paper considers three hypotheses about the strategic origin of price dispersion in homogeneous product online sales. Two of them are εequilibrium and quantal-response equilibrium (QRE) in a pure Bertrand setting, they involve the bounded rationality of sellers. ...
Added: February 17, 2023
Borodin A. I., Конорев В. В., Oriental Studies 2013 № 2 С. 96-103
В статье рассмотрены вопросы информатизации всех сфер производственно-экономической деятельности, которая определяет потребность в разработке и применении эффективных и адекватных реальной действительности компьютерных программ и технологий, позволяющих оптимизировать экономические информационные системы (ЭИС), в том числе по критериям информационной подготовки управленческого решения, соответствующего достижению цели с наибольшей вероятностью. ...
Added: October 1, 2013
Шавшин Р. К., Sandomirskaia M., / Высшая школа экономики. Series EC "Economics". 2021. No. 248.
We consider a market with two sellers, each having one unit of identical product, who compete for potential buyers with one-unit demand and a private valuation of this product. First, firms simultaneously post their prices. Then buyers observe these prices and choose a seller to submit a request for purchase depending on their private valuation ...
Added: July 6, 2021
Evgeny A. Antipov, Economics Bulletin 2014 Vol. 34 No. 2 P. 892-900
Some Internet stores manage to charge prices that are significantly higher than market averages, therefore, obtaining some sort of price premium. This paper is dedicated to building a model that can be used to explain and predict a typical price premium that an Internet store charges for a specific product based on the information about ...
Added: May 14, 2014
Bazenkov N., Glamozdina E., Kuznetsova M. et al., / Высшая школа экономики. Series EC "Economics". 2019. No. 219.
This paper considers three hypotheses about the strategic origin of price dispersion in homogeneous product online sales. The first two are the $\varepsilon$-equilibrium and the quantal-response equilibrium (QRE) in a pure Bertrand setting involving the boundedly rational behavior of sellers. The third introduces the share of loyal consumers into the model of competition. These hypotheses ...
Added: July 24, 2019
Милкова М. А., Цифровая экономика 2021 № 1 С. 69-88
The proposed analytical review examines the key aspects of working with information in the information economy and the knowledge economy, as well as in other areas of economic science. Information in economic theory and practice plays a key role in making economic decisions. In theory, information search is usually distinguished as reducing uncertainty; search costs; ...
Added: June 29, 2023
Evgeny A. Antipov, / Высшая школа экономики. Series MAN "Management". 2014. No. 19.
Some Internet stores manage to charge prices that are significantly higher than market averages, therefore, obtaining some sort of price premium. This paper is dedicated to building a model that can be used to explain and predict a typical price premium that an Internet store charges for a specific product based on the information about ...
Added: May 14, 2014
Бусыгин В. П., Савицкая Е.В., Фридман А.А. et al., М. : Логос, 2004
Представлены программы курсов по основным разделам экономической науки (микро- и макроэкономика, экономика общественного сектора, институциональная экономика и др.). Освещаются цели, задачи и темы курсов, приводятся примеры контрольных заданий, варианты рефератов и курсовых работ, а также вопросы к экзаменам и необходимая для подготовки к ним литература.
Для студентов высших учебных заведений по направлению "Прикладные математика и физика" ...
Added: November 3, 2014