?
How to Write a Research Article. Textbook for early-career researchers
Suchkova S., Bazanova E.
The textbook How to Write a Research Article is intended for early-career researchers who are planning to publish their articles in international peer-reviewed journals. They will learn about the conventions of research writing in English and prepare their drafts for publication through a set of guided activities. The textbook also contains strategies and checklists, appendices, supplementary materials, references to useful resources, and answer keys. The textbook is meant for collaborative use in class, but it can be also used independently.
Priority areas:
humanitarian
Language:
English
Abelyuk E., Леенсон Е. И., Shapiro N. et al., М. : Просвещение, 2017
Учебное пособие для седьмого класса разработано в соответствии с требованиями Федерального государственного образовательного стандарта, Концепции преподавания русского языка и литературы в РФ, ПООП по литературе. Содержание учебных и литературных текстов максимально соответствует возрастным особенностям обучающихся. Школьникам будет интересно учиться по этой книге, потому что в ней помещены лучшие классические образцы героической, приключенческой, фантастической литературы. Тема ...
Added: February 27, 2018
Abelyuk E., Леенсон Е. И., Леонова А. В. et al., М. : Просвещение, 2017
Учебное пособие для шестого класса разработано в соответствии с требованиями Федерального государственного образовательного стандарта, Концепции преподавания русского языка и литературы в РФ, ПООП по литературе.
Содержание учебных и литературных текстов максимально соответствует возрастным особенностям обучающихся. Школьникам будет интересно учиться по этой книге, потому что классические обязательные произведения и книги о жизни и проблемах подростков включены в ...
Added: February 26, 2018
Abelyuk E., Polivanov K. M., М. : Просвещение, 2017
Данное учебное пособие представляет линию учебно-методических комплексов «Сферы 1-11» по литературе. Издание подготовлено в соответствии с требованиями Федерального государственного образовательного стандарта среднего общего образования. В этой части освещается период конца XIX – начала XX в., который характеризуется ощущением исчерпанности, конца старой жизни и наступлением эпохи с новым содержанием и смыслом бытия. Поиски этого нового содержания ...
Added: February 27, 2018
Abelyuk E., Леенсон Е. И., Shapiro N. et al., М. : Просвещение, 2017
Учебное пособие для восьмого класса разработано в соответствии с требованиями Федерального государственного образовательного стандарта, Концепции преподавания русского языка и литературы в РФ, ПООП по литературе. Содержание учебных и литературных текстов максимально соответствует возрастным особенностям обучающихся. Школьникам будет интересно учиться по этой книге, потому что они начнут осознавать связь литературы с историей, познакомятся с лучшими образцами ...
Added: February 27, 2018
Dugartsyrenova V., URSS, 2020
Added: January 17, 2020
Abelyuk E., Shapiro N., Смирнова О. В. et al., М. : Просвещение, 2017
Данное учебное пособие представляет линию учебно-методических комплексов «Сферы 1-11» по литературе, начатую учебниками для 5–8 классов. Издание подготовлено в соответствии с требованиями Федерального государственного образовательного стандарта основного общего образования. Материал пособия направлен на формирование у учащихся на базовом уровне представлений об основных направлениях в истории литературы, он поможет проложить путь от ранее прочитанного к тому, ...
Added: February 27, 2018
Shapiro N., Abelyuk E., Павлова М. А. et al., М. : Просвещение, 2017
Пособие «Литература. 5 класс» разработано в соответствии с требованиями Федерального государственного образовательного стандарта, Концепции преподавания русского языка и литературы в РФ, ПООП по литературе.
Содержание учебных и литературных текстов максимально соответствует возрастным особенностям обучающихся. Школьникам будет интересно учиться по этой книге, потому что классические обязательные произведения и книги о жизни и проблемах подростков включены в единый ...
Added: September 26, 2017
[б.и.], 2016
Abstract. The paper presents the results of the statistical analysis of
the data extracted from a body of punctuationally tagged texts written
by Russian schoolchildren aged 12-14 (7/8th grades of Russian secondary
school). The analysis of the obtained data clearly shows punctuation
differences between handwritten texts and those produced on a keyboard
as well as highlighting the fluctuation of error ...
Added: December 14, 2016
M. : -, 2014
The electronic resource contains contributions of participants in the IV international E-merging Forum held in Moscow in March 2014. The 22 articles are either based on the E-Forum presenations or have been developed on the basis of the advanced speakers proposals. ...
Added: March 17, 2015
Smirnova N. V., Open Learning: The Journal of Open, Distance and e-Learning 2015 Vol. 30 No. 2 P. 1-5
In Robin Goodfellow and Mary R. Lea’s Literacy in the Digital University, 13 chapters from various authors cover state-of-the-art scholarship on technological changes affecting post-compulsory higher education around the globe. Throughout the book, various perspectives on the digitalised university are meaningfully integrated. The chapters explore recent experiences of stakeholders in the field of digitalised higher ...
Added: October 6, 2015
Rozanova N. M., М. : Экономика, 2009
Added: December 9, 2009
Babaii E., Permyakova T. M., Pozdeeva E., Vestnik Tomskogo Gosudarstvennogo Universiteta, Filologiya 2021 No. 73 P. 5-17
The aims of this study were two-fold: 1) to identify the cognitive strategies that the Russian learners of English as a foreign language apply while they are taking a multi-level C-test; 2) to examine the correlation between the level of complexity of a C-test and the frequency of the usage of the cognitive strategies. 20 ...
Added: September 15, 2021
Burimskaya D., Азимут научных исследований: педагогика и психология 2016 Т. 5 № 4(17) С. 84-86
Abstract. This article deals with the significance of competences developed at Linguistic University, which are necessary for profession career. All the requirements to qualification and skills for teaching staff are analyzed. The requirements are mentioned in the order of Minzdravsozrazvitia in the terms of information of education. At the same time the course “Methods of ...
Added: January 26, 2017
Erykina M. A., Вестник Черниговского национального педагогического университета. Серия «Педагогические науки» 2014 № 119 С. 62-66
The article highlights different ways of using songs for language training and developing socio-cultural competence. The author focuses on students learning French as a foreign language and offers a typology of tasks and a set of criteria for choosing songs appropriate for the goal set. ...
Added: March 16, 2015
Пенза : ПГУАС, 2014
The collection of articles includes papers aimed at the research into various issues of Philology, Linguistics, teaching foreign languages, in particular, the peculiarities of teaching foreign languages in universities, teaching Russian as a foreign language, psychological and pedagogical aspects of teaching, cross-cultural communication. ...
Added: February 20, 2017
Kuznetsova E., Астерион, 2020
Монография подробно рассматривает ряд вопросов, связанных с преподаванием лингвострановедения в высших учебных заведениях на примере студентов исторических специальностей.
Изучаются теоретические аспекты преподавания лингвострановедения и разрабатывается наиболее оптимальная модель обучения с акцентом на чтение аутентичных текстов и освоение специальной лексики. Особое внимание уделяется аккумулирующему лингвострановедческому чтению как виду учебного чтения, нацеленному на формирование умений работы с лексикой ...
Added: January 8, 2021
Ochirov O., Бутылов Н. В., Саранск : Издатель Афанасьев Вячеслав Сергеевич (ИП Афанасьев В. С.) 430010, г. Саранск, ул. Ворошилова, 2. www.13rusprint.ru, 2016
...
Added: February 22, 2017
Osipov G., Латышев А. В., Кузнецова Ю. М. et al., Информационные технологии и вычислительные системы 2013 № 2 С. 79-87
Научная статья о методах иалгоритмах обнаружения призкнаков лингвистических дефектов ...
Added: January 23, 2014
[б.и.], 2015
Материалы научно-практической конференции, посвященной организации самостоятельной работы студентов. ...
Added: October 19, 2015
НИУ ВШЭ, 2019
Сборник материалов международной научно-практическойконференции «Языковое образование: традиции и современность» посвящен памяти известного ученого – Солововой Елены Николаевны.
В сборнике представлены материалы докладов по проблемам теории и практики обучения иностранным языкам и культурам, подготовки и переподготовки учителя иностранного языка, вопросам языкового контроля.
Сборник издается по материалам международной научно-практической конференции, проведенной Департаментом иностранных языков Национального исследовательского университета «Высшая школа ...
Added: May 15, 2020
libreriauniversitaria, 2015
The aim of the “ICT for Language Learning” conference is to promote and share good practice and transnational cooperation in the field of the application of ICT to language learning and teaching.
The conference focuses on the following topics:
– ICT based language teaching and learning approaches
– E-learning solutions for language teaching and learning
– Quality and innovation in language teaching ...
Added: October 19, 2015
Abelyuk E., Семья и школа 2008 № N 9 С. 9-12
О лингвистической школе, которая ежегодно проходит для победителей лингвистических олимпиад разного уровня (проект М. Кронгауза и Е. Муравенко). ...
Added: March 26, 2013
Pavlovets M., Литература в школе 2012 № 4 С. 30-31
Article is devoted to the anniversary of the famous literary critic, editor in chief of teaching methods in literature for school and university V.V. Aguenosoff ...
Added: March 9, 2015
Dugartsyrenova V., Вестник Московского университета. Серия 19: Лингвистика и межкультурная коммуникация 2013 Т. 2 С. 134-142
The paper reports on the results of a pilot study investigating the effects of a teacher-made website on Psychology majors’ foreign language acquisition. The author outlines the didactic opportunities, the principles, and the practical aspects of employing a teacher website to enhance students’ language proficiency and autonomy outside the language classroom (Faculty of Foreign Languages ...
Added: March 3, 2015