?
Структурированная активность детей в контексте стратегий их воспитания русскоязычными женщинами в Мадриде
С. 111-121.
Akifyeva R. N.
Language:
Russian
In book
Кн. 4. , М. : Издательский дом НИУ ВШЭ, 2017
Akifyeva R. N., / Centre for German and European Studies. Series "Working Papers of Centre for German and European Studies". 2016. No. 01.
This research studies the child-rearing strategies of Russian-speaking women who live in Madrid by focusing on their children's participation in structured activities. The study answers the following questions: what attitudes to structured activities do the women have, what determined their choice of structured activities, what are the differences in such choices between working-class and middle-class ...
Added: November 30, 2016
Akifyeva R. N., Демоскоп Weekly 2014 № 611-612
The important indicator in the process of migrant and second-generation incorporation is the extent of the intergeneration progress determined by the achievement of second-generation higher SES than their parents had. Due to many children of recent migrants still studying at school, researchers have focused on different factors that could determine and predict the subsequent achievement ...
Added: September 29, 2014
Akifyeva R. N., Городские исследования и практики 2017 № 1 С. 85-102
This article presents the results of a study of the child-rearing practices of Russian-speaking migrant women living in Madrid, which include the organization of the daily life of children, the choice of educational and structured programs and institutions. The aim of the research is to study the influence of the features of the neighborhoods and ...
Added: March 30, 2017
Akifyeva R. N., В кн. : Дети и подростки в этносфере крупного российского города. : СПб. : Свое Издательство, 2015. С. 131-152.
В статье на основании эмпирических данных (интервью с родителями- мигрантами и родителями-россиянами, проживающими в Санкт-Петербурге) описываются различия и сходства в представлениях о школе и досуге, в стратегиях выбора школы и внешкольной активности, в практиках воспитания, которые определяют образовательные и досуговые траектории детей. Вариативность в существующих представлениях, притязаниях и стратегиях может лежать поверх этнических и классовых ...
Added: February 28, 2016
Akifyeva R. N., Andreeva J. V., Журнал социологии и социальной антропологии 2017 Т. XX № 1 С. 128-148
The article reports the results of a study of differences in structured and unstructured activities of students, as well as the reasons that determine these differences. The empirical base of the research includes the data of survey conducted in the form of writings (208 pieces of writting) and interviews (20 interviews) in 2013 - 2014 ...
Added: February 28, 2017
СПб. : Свое Издательство, 2015
Сборник статей подготовлен по результатам проекта «Дети и подростки в этносфере крупного российского города», выполненного в 2014 г. Исследование проходило в рамках гранта РГНФ No13-03-00597 (2013-2015 гг.) Книга "Дети и подростки в этносфере крупного российского города" вышла под редакцией Елены Омельченко и Евгении Лукьяновой. Опубликовано в издательстве "Свое издательство". 200 страниц В сборнике представлены результаты ...
Added: February 28, 2016