?
Социальные медиа: современные тенденции в маркетинге
Вестник Казанского технологического университета. 2014. Т. 17. № 24. С. 496-500.
Shigina Y., Fomenkov D. A.
Shigina Y., Зорина К. А., Вестник технологического университета 2015 № 23 С. 96-102
В последнее время знание и качественное применение социального медиа маркетинга (SMM) компаниями малого бизнеса позволяет воздействовать на целевую аудиторию, которая заинтересована в приобретении той или иной услуги. Кроме того, прямое взаимодействие между компаниями и пользователями значительно упрощает цепочку создания ценности. Одним из преимуществ социальной медиа-стратегии является тот факт, что доступные инструменты можно настроить для конкретных ...
Added: February 26, 2016
Novatorov E. V., Маркетинг в России и за рубежом 2014 Т. 6 № 104 С. 3-15
The article discusses the controversial concept of marketing for non-profit organizations. The existing theory of marketing for non-profit organizations developed with borrowing some concepts from the social sciences. From sociology, organizational behavior and anthropology were borrowed the concept of the organization as an open system, motivation, self-interest, bilateral voluntary exchange. Alternative concepts of organization, motivation ...
Added: December 8, 2014
Багиев Г. Л., Юлдашева О. У., Шубаева В. Г. et al., СПб. : Издательство Санкт-Петербургского экономического университета, 2020
Current monograph is devoted to the processes of transforming marketing activities under
the infl uence of technology changes, massive business environment digitalization and its implications
for consumer behavior. The focus of the monograph is made on evolution and innovations in marketing
models – both in Russia and abroad, as well as transition to the focus on consumer experience, ...
Added: October 2, 2020
Kazakov S. P., Соловьева А. О., Маркетинг услуг 2014 Т. 40 № 4 С. 246-263
The phenomenal growth of social media and other travel related web resources produced a great impact on hospitality and tourism businesses operations as we as on consumer practices and hotel accomodation buying patterns in this industry. The article examines the issues of social media influence on consumer behavior in hospitality and tourism. ...
Added: November 27, 2014
Kazakov S. P., Маркетинг в России и за рубежом 2014 Т. 104 № 6 С. 16-28
The article examines the issue of social media opportunities capitalization for the purpose of marketing analysis and further decision making in hospitality management. Based on the data collected by the on-line panel survey the path-model explaining the liasion between hotel choice factors, overall customer satisfaction with hotel services and willingness to recommend the particular hotel ...
Added: December 2, 2014
Novatorov E. V., Marketing Science eJOURNAL 2016 Vol. 9 No. 28 P. 1-40
The broadening marketing concept was introduced in 1969 and was
initially well-received by marketing scholars. However, during
the subsequent four decades, the concept has been increasingly
questioned and has divided marketing scholars into two opposing
camps. This paper traces the evolution of the broadening
marketing proposition and critically examines the arguments put
forward against the ...
Added: October 3, 2016
Kazakov S. P., М. : ИНФРА-М, РИОР, 2016
In this book, the impact of modern social media on the development of management system in the hospitality and tourism industry is examined. The present research project was elaborated in two subsequent phases. During the first research phase the localization of the apparatus, methodology, study design, questionnaire and methodology for the Russian version of the ...
Added: July 1, 2015
М. : ФГБОУ ВПО «Государственный университет управления», 2017
Readers are presented the results of research on marketing problems and increasing the competitiveness of graduates-marketers. The directions and priorities of improving the standards and technologies of marketing teaching, the saturation of disciplines with modern marketing technologies and tools used in various industries and spheres of activity are considered.
The publication is devoted to Corresponding Member ...
Added: December 16, 2017
Veksler A., Медиа. Информация. Коммуникация 2016 № 19
With the development of the global information society in Russia demand for professional PR-specialists who not just possess practical skills, but rather has deep understanding of the essential characteristics of the Institute of PR, is increasing. And here comes the problem of separation between the PR and marketing activity fields. To analyze these issues the ...
Added: February 13, 2017
Oyner O. K., Lipsits I. V., Kazakov S. P. et al., М. : Геотар-Медиа, 2014
Данный учебник опирается на содержание лучшей (по рейтингу Гильдии маркетологов России в 2007–2010 гг.) бакалаврской программы подготовки профессиональных маркетологов в Национальном исследовательском университете «Высшая школа экономики» с адаптацией к особенностям маркетинга на фармацевтическом рынке. Авторы учебника — ведущие преподаватели Департамента маркетинга Высшей школы экономики и специалисты-практики. В книге рассматриваются основные проблемы и инструменты современного маркетинга, ...
Added: March 13, 2015
Tsaplin E., Бушеленкова С. В., Проблемы теории и практики управления 2015 № 2 С. 127-132
This article discusses the concept of web 3.0 and the upcoming changes related to the use of this technology in the marketing field. The exploratory study presents the results of the research of possible development directions of crowdsourcing technologies, remote work, and management of unstructured distributed data in the open Internet. The article discusses in ...
Added: October 19, 2014
Karacharovskiy V., Problems of Economic Transition 2011 Vol. 53 No. 11 P. 23-38
The author argues that in crisis conditions a survival strategy for firms does not consist in abandoning investment but in adopting breakthrough ideas and technologies and applying them to production. ...
Added: February 7, 2013
Yuldasheva O., Соловьева Ю. Н., Ширшова О. И. et al., СПб. : Издательство СПбГЭУ, 2017
В монографии рассматриваются вопросы зарождения и этапы развития концепции усточивого маркетинга и формирования культуры усточивого потребления. ...
Added: February 6, 2019
Novatorov E. V., Consumer Social Responsibility eJournal 2013 Vol. 2 No. 68 P. 1-28
ABSTRACT The author deconstructs the prevailing conceptualization of public sector marketing and concludes it rests on three principles: voluntary exchange, an open system organization,and self-interest motivation. A review of the genesis of these principles revealed that alternative principles were ignored in the social science literature. Based on a qualitative analysis and critical hermeneutic approach a ...
Added: October 29, 2013
Третьяк В. П., Tretyak O., Калиничев В. Л. et al., М. : ИНФРА-М, 2012
В настоящем учебнике маркетинг рассматривается в динамике: становление маркетинга, инструментарий его зрелой формы и, наконец, этап трансформации маркетинга. Важное место отводится маркетингу в деятельности компании – ее конкурентоспособности и преимуществам. Представлены модели выработки стратегий фирмы, приводятся подходы к формированию бюджета маркетинга компании. Рассматриваются конкретные приемы реализации маркетинговых усилий и использование маркетинговых инструментов на уровне фирмы. ...
Added: December 13, 2012
Shigina Y., Маркетинг в России и за рубежом 2015
В последние годы социальные медиа играют важную роль в построении эффективных взаимоотношений между
пользователями сети Интернет, передаче и обмене данными. К сожалению, не вся информация в сети используется
полноценно. Социальные медиа способствуют изменению общественного дискурса и создают платформу, на базе
которой формируются тенденции и прогнозы, темы в которых варьируются от окружающей среды и политики, до технологии
и индустрии развлечений. ...
Added: October 19, 2015
Rozhkov A., Российский журнал менеджмента 2013 Т. 11 № 4 С. 137-139
9–11 августа 2013 г. в г. Бостоне (США) со стоялась ежегодная летняя конференция Американской ассоциации маркетинга (AMA). Эта конференция — один из крупнейших мировых форумов, объединяющих исследователей, преподавателей и практиков в области маркетинга. ...
Added: January 30, 2014
34783845, Ars Administrandi 2010 № 2 С. 116-124
В статье рассматриваются роль и место маркетинговой деятельности в международных стандартах ISO серии 9000:2008. Дается определение понятию «маркетинг» и выделяются его основные функции. Исследуется эволюционное развитие стандартов ISO серии 9000 с точки зрения их взаимосвязи с маркетинговой деятельностью организации. Делаются выводы о степени взаимосвязи маркетинговой деятельности и международных стандартов ISO серии 9000:2008. ...
Added: November 1, 2012
Липецк : АО "Типография Труд", 2015
Современные тенденции развития маркетинга. Сборник докладов Y Международной научно-практической конференции ...
Added: June 18, 2016
Egorova N., Makarova E. A., Russian Journal of Management 2017 № 2
*Реализация соц. сети Facebook запрещена на территории России по основаниям осуществления экстремистской деятельности.
In the study, the authors evaluated the effectiveness of Social Media Marketing as a tool for brand promotion territory from the point of view of increase brand awareness and brand appeal. As object of research had chosen the Nizhny Novgorod city. The aim ...
Added: February 6, 2017
Шекова Е. Л., Tulchinskii G. L., Евланов В. Н. et al., СПб. : Лань, 2012
Практикум включает различные виды задач, кейсов, деловых игр, контрольных вопросов и тестов по менеджменту и маркетингу в сфере культуры. Пособие предназначено для студентов, обучающихся по направлениям подготовки «Менеджмент», «Маркетинг», «Маркетинговые исследования», «Фандрейзинг», также может быть использовано при проведении семинарских и практических занятий, промежуточных и итоговых тестов. ...
Added: September 3, 2012
М. : ГУ-ВШЭ, 2007
Added: June 20, 2014
Dolzhenko R. A., Vetrova T., Manin A., Маркетинг в России и за рубежом 2016 № 2 С. 44-56
The article examines the nature and components of the customer relationship management (CRM). The preconditions of its occurrence and the typical CRM implementation aims and objectives are highlighted. The operational and analytical CRM component are delineated. The capabilities and limitations of marketing research and CRM as a source of information for making strategic management decisions ...
Added: February 19, 2016
San Francisco : Springer, 2015
Founded in 1971, the Academy of Marketing Science is an international organization dedicated to promoting timely explorations of phenomena related to the science of marketing in theory, research, and practice. Among its services to members and the community at large, the Academy offers conferences, congresses and symposia that attract delegates from around the world. Presentations ...
Added: October 22, 2015