Bagramyants N. L., Асламова Т. В., Известия Московского государственного технического университета МАМИ 2013 Т. 2 № №4(18) С. 168-174
Modernisation of the system of linguistic training can be reflected in the development of new initiatives in foreign language teaching. The article carries the algorythm of organising the students' self-study in learning foreign language for the purpose of building their professionally-focused communicative competence. ...
Added: December 31, 2013
Tarev B., Вестник Бурятского государственного университета 2010 № 15 С. 244-250
The article is devoted to the development of innovative technology of creating Business English Course Book. This technology is based on cross-cultural approach to education of students-economists. The "scenario" principle of the textbook structure is described. ...
Added: October 5, 2012
Husnutdinova L., Иностранные языки: теория и практика 2012 № 3 С. 44-53
В данной статье предпринимается попытка нащупать точки соприкосновения лингвистики и межкультурной комуникации, этнолингвистики и философии, рассматривается понятие национальной и культурной идентичности как объект изучения и как основа формирования межкультурной компетенции на занятиях по иностранному языку ...
Added: March 5, 2013
Dugartsyrenova V., Иностранные языки в школе 2015 № 4 С. 29-39
The article reviews the benefits and challenges of implementing telecollaboration projects in foreign language teaching practices. Based on the analysis of available data on international telecollaboration projects (90s – up to the present), the author identifies and discusses ten foremost challenges of telecollaboration exchanges in foreign language settings. Detailed examples from real practice are provided ...
Added: March 3, 2015
Sardegna V., Dugartsyrenova V., Computer Assisted Language Learning 2021 Vol. 34 No. 3 P. 379-407
This study examined the online exchanges of 28 pre-service foreign language teachers (14 in Russia, 14 in the US) as they discussed in English their opinions about cultural products, practices, and perspectives, and their study abroad experiences via voice-based telecollaboration. Informed by intercultural competence frameworks, a qualitative analysis of participants’ oral exchanges revealed six intercultural ...
Added: January 14, 2021
Isupova M. M., Инновации и инвестиции 2013 № 4 С. 32-36
The article deals with the problem of developing the cross-cultural competence of students at foreign language lessons. The author consideres possibility of application of a project method, a role-play method and computer technologies as addition to a traditional type of a lesson. The article prooves a need of combination of both traditional and non-traditional (innovative) ...
Added: September 13, 2013
Bagramyants N. L., Известия Московского государственного технического университета МАМИ 2014 Т. 5 № №1(19) С. 217-222
В статье рассметривается возможность использования ситуативно-обусловленного обучения для достижения наиболее оптимального результата языковой подготовки в вузе. ...
Added: February 10, 2015
Chernyak N., Taratuhina Y., Мн. : Экоперспектива, 2012
Настоящее издание представляет собой сборник кейсов, вопросов открытого типа и тестовых заданий разного формата, включающих в себя задания на множественный выбор, задания на соответствие, задания на альтернативный ответ, задания на заполнение пропусков, нацеленных на развитие межкультурной компетентности. В пособии содержатся задания для коллективной, групповой и индивидуальной форм работы на занятии. Книга включает готовые ответы, кроме ...
Added: November 14, 2012
Emelyanova N. A., Voronina Y., Вестник Мининского университета 2016 № 4 С. 1-12
The paper discusses the problem of introducing the strategy of Content and Language Integrated Learning (CLIL) to develop the skills of cross-cultural communication in international environment among university students. The aims of the pilot course included raising intercultural awareness, building cross-cultural communication and English language skills. Ways of tackling these problems and students’ post-course feedback ...
Added: February 18, 2017
Kaftaylova N. A., М. : Тезаурус, 2013
В учебно-методическом пособии представлена система развития у студентов умений - компонентов грамматической компетенции как элемента межкультурной компетенции. Это умения, связанные с восприятием, пониманием и интерпретацией концептов, вербализованных грамматическими средствами немецкого и русского языков. ...
Added: March 25, 2014
Orlov A. B., Soviet education 1989 Vol. 31 No. 6 P. 46-66
Added: November 22, 2013
Dugartsyrenova V., Вестник Московского университета. Серия 19: Лингвистика и межкультурная коммуникация 2013 Т. 2 С. 134-142
The paper reports on the results of a pilot study investigating the effects of a teacher-made website on Psychology majors’ foreign language acquisition. The author outlines the didactic opportunities, the principles, and the practical aspects of employing a teacher website to enhance students’ language proficiency and autonomy outside the language classroom (Faculty of Foreign Languages ...
Added: March 3, 2015
М. : [б.и.], 2010
Сборник составлен на основе материалов 21-й и 22-й ежегодных конференций преподавателей японского языка стран СНГ, состоявшихся в 2009 и в 2010 гг., и включает статьи по лингвистике, культурологии, различным аспектам преподавания японского языка. ...
Added: February 19, 2014
Pavlovets M., Литература в школе 2012 № 4 С. 30-31
Article is devoted to the anniversary of the famous literary critic, editor in chief of teaching methods in literature for school and university V.V. Aguenosoff ...
Added: March 9, 2015
ДВФУ, 2017
Рассматривается современное состояние корееведческого образования и научных исследований в области корееведения, затронуты проблемы истории, экономики, культуры и филологии Кореи. ...
Added: February 21, 2018
Zakharova A. V., Suvorova Y., Alma mater (Вестник высшей школы) 2015 № 10 С. 71-80
The article deals with the description of the model which illustrates the process of students' research skills development. The model is tested on the student audience of the National research university Higher School of Economics (Moscow). The model has theoretical and practical importance as it is built in accordance with the framework of educational standards ...
Added: November 19, 2015
Galay Y. G., Н. Новгород : Нижегородский филиал Института бизнеса и политики, 2011
Монография посвящена исследованию процесса подготовки юристов в университетах России в середине XVIII - начале XX в. В ней изучена правительственная политика в области юридического образования. Дана оценка качеству теоретической и практической подготовки юристов. Рассмотрены материальное и пенсионное обеспечение преподавательского состава, а также выявлены злоупотребления некоторых из профессоров в отношении студентов в период экзаменационных сессий. Определены ...
Added: July 7, 2011
Хайдт К., Аллон М., Эдвардс С. et al., М. : РБОО "Центр лечебной педагогики", Теревинф, 2011
Издание знакомит читателя с наиболее актуальными подходами к построению учебного плана Перкинс Школы - первого образовательного учреждения для слепых в США, открытого в 1832 году при значительном содействии мецената Томаса Перкинса.
С момента основания этого легендарного заведения ее учредители стремились открыть перед слепыми и слепоглухими людьми дорогу к образованию, грамотности и самостоятельности. Сотрудники Перкинс Школы постоянно ...
Added: October 30, 2015
Chernobay E., Ташибаева Д. Н., Вопросы образования 2020 № 4 С. 141-164
The results of the Teaching and Learning International Survey ( TALIS‑2018) of teachers and school leaders are used to compare the teacher professional development systems in Russia and Kazakhstan. In particular, comparative analysis concerns the induction and mentoring programs for beginning teachers, the mechanisms of teacher professional learning, teachers’ needs for professional development, and barriers to the latter. TALIS‑2018 involved over ...
Added: January 12, 2021
Dmitriev A. N., Новое литературное обозрение 2014 № 5
Article is devoted to academic and political career of Ukrainian historian Mikhail Hrushevsky in 1910-1920 years. Since the First World War comes a break in his previous academic career, although he participated in establishment and activity of the Ukrainian National University in Kiev. This school was an alternative to 'old' mperial University, the majority of ...
Added: May 14, 2014
libreriauniversitaria, 2015
The aim of the “ICT for Language Learning” conference is to promote and share good practice and transnational cooperation in the field of the application of ICT to language learning and teaching.
The conference focuses on the following topics:
– ICT based language teaching and learning approaches
– E-learning solutions for language teaching and learning
– Quality and innovation in language teaching ...
Added: October 19, 2015
АСОУ, 2018
Представлены результаты новейших исследований отечественных и зарубежных авторов, в которых рассматриваются актуальные проблемы истории педагогики.
Научно-педагогическим работникам, преподавателям педагогических дисциплин, студентам, магистрантам, аспирантам, докторантам, соискателям направлений педагогической подготовки, слушателям системы повышения квалификации и
профессиональной переподготовки педагогических кадров, работникам системы
образования. ...
Added: September 10, 2018
Vishlenkova E. A., / Basic Research Programme. Series HUM "Humanities". 2012. No. 03.
The article analyzes documentation management as a cultural practice and institution through which university professors’ corporations in Russia in the first half of the nineteenth century lost their autonomy, acquiring instead a bureaucratic identity and ethics of state service. The study draws on official documents from university archives of Kazan, Moscow and Kharkov, and the ...
Added: August 27, 2012
Zaborovskaya A., Kryshtanovsky A., Titova N. L. et al., М. : Издательский дом ГУ-ВШЭ, 2002
В книге рассматриваются организационно-финансовые схемы адаптации вуза в условиях кризиса бюджетного финансирования, которые были разработаны в Центре образовательной политики ГУ-ВШЭ при поддержке НФПК.
Книга рассчитана на специалистов в области экономики и управления высшего профессионального образования, а также может быть использована для подготовки специалистов сферы образования. ...
Added: February 10, 2012