?
Факторы, влияющие на стратегический выбор компаний на зарубежном рынке
С. 27-36.
In book
Вып. 2. , М. : Издательский дом ГУ-ВШЭ, 2010
Liubakova (Vladimirova) N. M., Bek N. N., Filinov N., В кн. : XI международная научная конференция по проблемам развития экономики и общества: В 3 кн. Кн. 2. Кн. 2.: М. : Издательский дом НИУ ВШЭ, 2011. С. 305-315.
В работе отражены результаты исследований финских компаний строительного сектора, действующих на российском рынке. ...
Added: November 19, 2012
Zaichenko N. A., В кн. : Стратегия развития системы образования Санкт-Петербурга 2011-2020 гг. "Петербургская школа 2020". : СПб. : ООО "Береста", 2010. С. 17-30.
Выделены факторы внешней и внутренней среды, влияющие на развитие системы образования Санкт-Петербурга ; сформированы основные показатели прогноза развития системы по уровням образования. ...
Added: March 12, 2013
Voyko A. V., Финансы: теория и практика 2019 Т. 23 № 5 С. 62-74
The article is concerned with determining the main predictors of bankruptcy in construction organizations in the Russian Federation. Probabilistic prediction of bankruptcy is relevant for both individual companies and sectors of the national economy. Developed a long time ago, the existing bankruptcy prediction methods do not consider the industry specifics of organizations. The article investigates ...
Added: November 2, 2021
Liubakova (Vladimirova) N. M., / HAMK University of Applied Sciences. Series "STROI-Networks. Business Networks in Russia". 2009. No. -.
The paper presents research question and some results devoted to analyses of companies’ strategic processes in international business networks. ...
Added: November 20, 2012
Bek M. A., Bek N. N., В кн. : Современный менеджмент: проблемы, гипотезы, исследования. Сборник научных трудов. Выпуск 4. В 2 ч. Ч. 2. Вып. 4.: М. : Издательский дом НИУ ВШЭ, 2012. С. 41-56.
В статье представлены новые результаты выполненных в лаборатории сетевых форм организации факультета менеджмента НИУ-ВШЭ исследований особенностей, значения, условий и возможностей развития инновационных кластеров. Исследование внешней среды развития инновационного бизнеса, межстрановое сопоставление условий и результатов кластерного развития, имитационное моделирование процессов роста количества и качества местных поставщиков, необходимых для формирования и развития инновационных кластеров, позволили количественно оценить ...
Added: January 3, 2013
Райтер К. А., Теоретическая и прикладная экономика 2021 № 3 С. 30-45
Предметом исследования является цифровая трансформация маркетинговых стратегий и стратегий развития строительных МСП (малых и средних предприятий). В статье обозначена возрастающая роль цифровизации строительных МСП в условиях современной цифровой экономики и глобального социально-экономического кризиса, вызванного COVID-19. Целью исследования является анализ особенностей цифровой трансформации маркетинговых стратегий и стратегий развития строительных МСП. Данные исследования были собраны методом углубленных ...
Added: October 4, 2021
Nechaeva I., В кн. : Строительство-формирование среды жизнедеятельности: Сборник трудов XVII Международной межвузовской научно-практической конференции студентов, магистрантов, аспирантов и молодых ученых, посвященной фундаментальным научным исследованиям в строительстве. : М. : МГСУ, 2014.
В статье приведены результаты исследования автором российских строительных компаний. Выявлены проблемы в реализации строительных проектов, определена готовность компаний к внедрению новых инструментов с целью повышения качества управления проектами. ...
Added: December 22, 2014
Liubakova (Vladimirova) N. M., , in : Fulfilling the Worldwide Sustainability Challenge: Strategies, Innovations, and Perspectives for Forward Momentum in Turbulent Times. : NY : Global Business and Echnology Association, 2011. P. 1034-1040.
Under the conditions of open innovations, technologies, knowledge and competences exchange which go beyond the borders, the nature of competition between the companies acting on different national markets has undergone changes. The establishment of long-term trusting relationships with local organizations and communities becomes one of the primary challenges for companies entering new markets. This article ...
Added: November 19, 2012
Liubakova (Vladimirova) N. M., Bek N. N., / HAMK University of Applied Sciences. Series "STROI-Networks. Business Networks in Russia". 2010. No. -.
Globalization and growing competition force companies to look for new markets for their business. International operations give companies an opportunity to use their resources more efficiently and simultaneously the internationalization processes increase a firm‘s risks and strategic problems. The choice of an international strategy defines a company‘s priorities on partnership development, which are necessary for ...
Added: November 20, 2012
Bek N. N., Liubakova (Vladimirova) N. M., , in : STROI-network — Business Networks in Russia. : [б.и.], 2010. Ch. PART 1: BUSINESS SUMMARY. International Expansion Strategy and Strategic Control. P. 22-25.
Added: May 29, 2013
Kolesnik N. A., Актуальные инновационные исследования: наука и практика 2013 № 4
. The article is focused on analysis of scientific publications on network model in different disciplines. Research explores content analysis method. Data base of international scientific papers since 1902 from Scopus was analyzed. We present multidisciplinary structure of the selection of articles which have got «network» in keywords or titles. The second part of article examines articles concerning “business ...
Added: January 28, 2014
Liubakova (Vladimirova) N. M., Bek N. N., Filinov N., , in : Business Strategies and Technological Innovations for Sustainable Development: Creating Global Prosperity for Humanity. : NY : Global Business And Technology Association, 2009. P. 400-406.
The paper presents the main results of an empirical research study of forms and mechanisms of strategic control with respect to market and cross-cultured peculiarities. ...
Added: November 19, 2012
Цифровая трансформация маркетинговых стратегий малых B2B компаний (на примере строительных компаний)
Райтер К. А., Экономические науки 2021 № 198(5) С. 94-101
This article discloses the issues of digital integration in the marketing strategies for small B2B companies. Due to the global socio-economic crisis, reinforced by COVID-19, small B2B companies are rapidly losing their competitiveness. The aim of the study is to analyze the prerequisites and digital transformation process of marketing strategies for small B2B companies. The ...
Added: October 4, 2021