• A
  • A
  • A
  • ABC
  • ABC
  • ABC
  • А
  • А
  • А
  • А
  • А
Regular version of the site
  • HSE University
  • Publications of HSE
  • Book chapters
  • Культурное проектирование на примере проекта «Живая история в Хохловке» (из опыта создания интерактивных программ в АЭМ «Хохловка»)

Book chapter

Культурное проектирование на примере проекта «Живая история в Хохловке» (из опыта создания интерактивных программ в АЭМ «Хохловка»)

С. 152-155.

In the article the experience of creation of interactive programs in the museum Khohlovka is presented. The principles of organization of the programs (universality, all seasons, dynamics, effect on five senses of tourist). Main components of the programs are distinguished: quest on the territory, meetings with heroes, folk games, masterclasses, tea-break. Attention is paid to the difficulties in organization of the programs. Ключевые слова: культурные проекты, музейные проекты, интерактивные программы, принципы организации, компоненты программ. Keywords: cultural projects, museum projects, interactive programs, principle of organization, components of programs.