?
Геймификация в преподавании арабского языка на продвинутом этапе обучения
С. 327-331.
This article describes the methods and techniques used in teaching Arabic language at an advanced stage for gamification (i.e. the integrated use of gaming technology) of educational process
In book
Абдулжалилов И. Г., аль-Хатыб А. У., Фаттахова А. Р. АЛЕФ, 2016
М. : ООО "Онлайн маркет интеллидженс", 2016
«Онлайн-исследования в России: тенденции и перспективы» — это четвертый сборник статей, посвященных социологическим и маркетинговым исследованиям. Первый сборник вышел в 2007 году, но многие темы, поднятые на его страницах девять лет назад, актуальны и сейчас. В материалах представлены размышления веду- щих специалистов из разных стран о том, как будут развиваться современные методы исследований, как изменятся ...
Added: March 11, 2016
Khusyainov T., Философия хозяйства 2017 № 2 С. 93-104
In this article the author attempts to deal with labor relations in the postmodern era. Two important trends of postmodern labor are identified — gamification and kreativization. Under the new conditions labor is changing its meaning, material labor is increasingly inferior to intellectual one, the worker becomes more independent and free to choose. Intelligent cost ...
Added: April 14, 2017
Махачкала : Типография АЛЕФ, 2015
В сборнике представлены материалы III-й Международной научно-практической конференции, посвященной Дню арабского языка, которая прошла 21 ноября 2015 года в Чеченском государственном педагогическом университете (г. Грозный). В сборник вошли статьи лингвистов-арабистов России, Египта, Иордании, Катара.
Обсуждаются актуальные вопросы методики преподавания арабского языка, литературы и языкознания. Освещаются общетеоретические и практические аспекты научных исследований.
Сборник может быть полезен специалистам, преподавателям, ...
Added: December 10, 2016
Mavletova A. M., International Journal of Market Research 2015 Vol. 57 No. 3 P. 413-438
The paper measures a gamification effect in longitudinal web surveys among children and adolescents 7-15 years old. Two waves of the study were conducted using a volunteer online access panel in Russia among 737 children. Respondents were randomly assigned to one of the three conditions in the first wave without changing the treatment in the ...
Added: March 30, 2015
Громов Е. А., Исследователь/Researcher 2022 № 1-2 (37-38) С. 170-177
The article illustrates utilization capacity of gamification in the educational process to increase student engagement by the example of problems faced by physics teachers in schools. Age characteristics that should be considered when working with high school students are stated. The methodology of the unique board game is presented. Also, the article describes the course ...
Added: November 6, 2022
Osipov D., Astrakhan : [б.и.], 2023
Представляет собой рекомендации при изучении базовых основ игрофикации образовательного процесса: элементов игрофикации и механизмов их внедрения в учебный процесс; базовых техник по созданию сбалансированной игры. В пособии отражены тематика и содержание курса, ключевые понятия, рекомендуемая литература, приведены примеры игр.
Предназначено для магистрантов направления подготовки 44.04.01. Педагогическое образование. Направленность (профиль) «Теория и практика преподавания иностранных языков».
Публикация осуществляется ...
Added: March 19, 2024
Boltyshev M., Информатика и образование 2022 Т. 37 № 3 С. 28-34
One of the priorities of modern education is methods of improving the quality of training activities, ways to involve and motivate students. Among these methods, we highlight the involvement in the learning process through game mechanics — gamification. The advantages of this approach are involvement in the learning process, as well as the activation of ...
Added: August 5, 2022
Muravskaia S., Смирнова М. М., Вестник Санкт-Петербургского университета. Серия 8. Менеджмент 2019 Т. 18 № 4 С. 510-530
The article presents an analysis of the main research directions in the field of gamification in management. The purpose of the study is to identify main approaches to the definition of gamification, generalize and systematize the current knowledge of construct. The analysis represented in the article has been based on publications presented in the leading ...
Added: October 28, 2020
М. Г. Болтышев, Мир психологии. Научно-методический журнал 2022 № 2(109) С. 46-54
This article is devoted to the study of approaches to the definition of gamification and
attempts to identify the difference with related areas of application of gaming approaches in the
educational space. The analysis considered publications on the topic of gamification and related
areas, such as: gaming practice, serious games, didactic games, business games, educational
games, simulators, game training. ...
Added: August 5, 2022
Абдулжалилов И. Г., аль-Хатыб А. У., Фаттахова А. Р., АЛЕФ, 2016
The collection includes articles by linguists from Russia, Uzbekistan, Algeria, Jordan. The papers discuss pressing issues of methodology of teaching Arabic language, as well as the theoretical questions of traditional Arabic grammatical theory and literature. A comparative analysis of the adopted Arabic vocabulary is presented. The collection may be useful for arabists, teachers, graduate ...
Added: January 31, 2017
Rebrov A. V., Черкасов А. Ю., Российский журнал менеджмента 2017 Т. 15 № 3 С. 303-326
Статья посвящена рассмотрению двух новейших методов стимулирования — геймификации и автоматизации по KPI. В ней представлены результаты эмпирического исследования геймификации, которое стало одной из первых попыток систематизации всех теоретических аспектов, связанных с формами игрового стимулирования. Кроме того, авторы проводят теоретический анализ другого современного управленческого инструмента — автоматизации по KPI. Результаты исследования двух подходов позволяют прояснить ...
Added: October 18, 2017
Veryaeva K., Solovyeva O., International Journal of Distance Education Technologies 2021 Vol. 1 No. 19 P. 1-17
Gamification becomes an important and widely used instrument in online learning, and it affects users' experience. However, recent research on the interaction between a user and technology, in the online learning platform, tends to study gamification separately. This paper aims to overcome the research gap, exploring the relationships between user engagement, platform affordances, and gamification ...
Added: January 25, 2021
Matkin N. A., Хацклевич А. Н., Вектор экономики 2020 № 5
In Russia, the share of the population existing in social networks is growing. Business and marketing. The article makes available the influence of social networks on modern marketing and analyzes a new way to promote online communities - gamification. Based on the SDT theory, an interpretation of gamification in marketing is given. The authors analyze ...
Added: November 7, 2021
A. N. Varnavsky, K. A. Karmanova, Kurochkin R. A. et al., , in : Advances in Automation IV Proceedings of the International Russian Automation Conference, RusAutoCon2022, September 4-10, 2022, Sochi, Russia. : Cham : Springer, 2023. Ch. 81. P. 325-334.
Currently, information technologies are mainly used in higher education. At the same time, there are problems in the process of teaching secondary school students. Therefore, it is necessary to offer technologies that would increase the effectiveness of the learning process. Given the popularity of the Minecraft game and the development of the use of the ...
Added: March 6, 2023
Birzer S., Bogomolova E., Bondarenko M. et al., Routledge, 2023
The volume is devoted to various fields and backgrounds of Russian language instruction related to games and gamification including theory-heavy explorations, research, and submissions that focus on teaching practice. ...
Added: December 9, 2022
Kraynova P., Громов Е. А., Исследователь/Researcher 2022 Т. 37-38 № 1-2 С. 170-177
The article illustrates utilization capacity of gamification in the educational process to increase student engagement by the example of problems faced by physics teachers in schools. Age characteristics that should be considered when working with high school students are stated. The methodology of the unique board game is presented. Also, the article describes the course ...
Added: December 19, 2022
Vetushinskiy A., Социология власти 2020 № 3 С. 14-31
The article proposes a new approach to understanding gamification. Its feature lies in taking into account the criticism expressed against gamification to date. The article examines in detail the history of gamification, it is shown that at its first stage (before 2015) approaches oriented towards extrinsic motivation prevailed, while at the second stage (after 2015) approaches oriented towards ...
Added: August 21, 2021
Nim E., Вестник Московского университета. Серия 10: Журналистика 2020 № 5 С. 29-53
The article examines digital self-tracking (the practices of surveying one’s body, behavior and thinking by means of mobile applications and wearable devices) as a case of deep mediatization. The study of this phenomenon is relevant not only due to the increasing popularity of self-tracking technologies, but also due to a broader tendency of metrization and ...
Added: November 13, 2020
Elenev K. S., Кузнецов А. И., Бренд-менеджмент 2014 № №1 С. 18-28
В статье анализируются современные тенденции развития конкуренции в российском ретейле. На базе вторичных данных о рынке авторы предлагают набор решений, направленных на развитие лояльности клиентов и увеличение адаптивности ретейл-компаний к изменениям конъюнктуры рынка. В качестве наиболее актуальных мер в работе описано использование технологий сенсорного маркетинга и развитие программ лояльности на основе принципов геймификации. ...
Added: November 25, 2014
Borisenko A. G., Жилкина Н. А., Погодина О. В., Социология: методология, методы, математическое моделирование 2014
The article examines one of the online-research technique - gamification. The main attention is paid to the analysis of the possible forms of questions formulation in the form of games. Several gamified scenarios of survey questionnaires which were supposed to attract the respondents’ interest and involve them into the process of the survey were developed. ...
Added: December 8, 2014
Вернигор К. С., Воронина Я. С., Синева О. В., ИНТЕРакция. ИНТЕРвью. ИНТЕРпретация 2016 Т. 1 № 12 С. 43-53
Отказы от заполнения анкет, «усталость респондентов» на фоне высокой активности различных исследовательских компаний являются актуальными проблемами «традиционного» сбора данных. В данной статье на примере онлайн-опроса рассматривается потенциал геймификации опросного инструментария как возможного варианта преодоления подобного рода проблем. В основу исследования легло сравнение геймифицированной и традиционной версии анкеты. Основным методом для анализа результативности процедуры геймификации стали ...
Added: November 5, 2017
Alexander Gromoff, Bilinkis (Stavenko) J., Yaroslav Gorchakov, , in : Communications in Computer and Information Science. Vol. 1011: 8th International Workshop on Learning Technology for Education Challenges, LTEC 2019; Zamora; Spain.: Springer, 2019. P. 45-57.
Boosting motivation is a challenging task on the way of additional productivity, especially considering new generations Y and Z. In this paper we combine set of methods from process management, pedagogics and psychology to develop an interactive gamification process and test it for generations Y and Z currently studying in the leading Russian university. The ...
Added: September 28, 2019
Kasperskaya N., Ашманов И. С., СПб. : ООО Издательство "Питер", 2021
Цифровая среда - Интернет, социальные сети, приложения - является неотъемлемой частью той "мультиреальности", в которой существует современный человек. Естественно, что вместе с неоспоримой пользой виртуальность приносит в нашу жизнь и огромные риски. Сейчас цифровой мир - это джунгли, подчас населенные не самыми приятными (и небезопасными!) формами жизни. Таким он и останется, пока в нем не ...
Added: February 14, 2022
Bodnar S. N., В кн. : Научные труды факультета славянской и западноевропейской филологии. : М. : МПГУ, 2008. С. 266-278.
В данной работе рассматриваются методологические обоснования инновационных и существующих педагогических технологий в обучении арабскому языку. ...
Added: October 28, 2017