?
Письменный блок международного экзамена CAE: анализ подготовки студентов и специалистов неязыковых специальностей
С. 417-430.
In book
Вып. 3. , М. : Pearson Education Limited (российское представительство), 2015
Кристиано Н. О., Балтийский гуманитарный журнал 2020 Т. 9 № 33 С. 267-273
Sociolinguistic research of today’s media language is extremely important for the understanding of important processes that take place within the information society. The spread of electronic media and information networks significantly increased the impact of media. This study analyzed 224 lexical items from the newspaper language’s lexicon semantically and functionally. The research was carried out ...
Added: March 8, 2024
Antipkina I., Kuznetsova M. I., Kardanova E., Вопросы образования 2017 № 2 С. 206-233
This study looked at the effects of phonological preparedness and vocabulary size in children, who just started primary school, on their progress in reading at the end of the first grade while controlling for other factors that can be related to increasing or decreasing reading achievements (such as SES, parenting activities and noncognitive development of ...
Added: October 17, 2017
Gorina O. G., Вестник Ленинградского государственного университета имени А.С. Пушкина. Серия: Экономика 2013 Т. 7 № 2 С. 201-209
The article deals with a way of selecting key vocabulary using corpus of texts relevant to learners’ professional needs. Important issues such as core vocabulary size and the proportion of different types of vocabulary items are discussed. The article elaborates on the differences between spoken and written discourse in terms of lexical density. We consider ...
Added: February 14, 2017
Merkulova E. N., В кн. : Профессиональное лингвообразование: Материалы шестой международной научно-практической конференции. Июль 2012 г. : Н. Новгород : НИУ РАНХиГС, 2012. С. 181-185.
В статье рассматриваются формат, структура и содержание выпускного квалификационного экзамена по английскому языку, проводимого в группах студентов четвертого курса, обучающихся по направлению "Мировая экономика". ...
Added: January 11, 2013
Zhavoronkova A. R., Вicник Чернiгiвского нацiонального педагогiчного унiверсититу імені Т.Г. Шевченка. Украина 2014 P. 10-16
The present article makes a point about the critical importance of vocabulary in foreign language acquisition, as well as the necessity to revise teaching strategies with the changing times. The author consider three vocabulary-learning strategies, which can help enlarge the depth and breadth of students’ vocabulary and make input comprehensible. ...
Added: November 15, 2014
Nazir Ahmed Jogezai, Ismail S. A., Baloch F. A., International Journal of Educational Management 2021 Vol. 35 No. 1 P. 47-62
Purpose
This study aimed at exploring the change facilitator styles (CFS) that secondary school head teachers in Pakistan possess.
Design/methodology/approach
This is a quantitative study using Hall and George CFS questionnaire to collect data from 276 secondary school head teachers. The CFSQ used in this study consists of 30 Likert-type questions relating to six scales. The six scales, ...
Added: October 21, 2022
Kuzmina Y., Ivanova A., Antipkina I., / Издательский дом НИУ ВШЭ. Series WP BRP "PSYCHOLOGY". 2017.
The main aim of this study was to estimate direct and indirect effects of phonological ability and vocabulary knowledge on subsequent mathematics and reading performance. To achieve our goals we used two-wave longitudinal data from the international Performance Indicators in Primary Schools (iPIPS) data set, which was produced in Russia in 2015-2016. We used rhyming ...
Added: August 28, 2017
Samorodova T. O., Вестник Пермского национального исследовательского политехнического университета. Проблемы языкознания и педагогики 2015 Т. 12 № 2 С. 113-124
Статья посвящена исследованию влияния экзамена IELTS на отношение студентов к преподаваемому предмету, их мотивированности, оценке собственных знаний, перспектив обучения и трудоустройства. Кроме того, выявлены уровень тревожности, наиболее проблемные зоны студентов по различным аспектам и степень их удовлетворенности полученными знаниями, а также приведены рекомендации преподавателям для оптимизации учебного процесса. ...
Added: November 19, 2015
Нежина Л. А., М. : МГПИ, 2008
Настоящая разработка предназначается для студентов третьего курса французского
отделения педагогических вузов, а также студентов, изучающих французский язык как
второй иностранный.
Цель материалов – развитие навыков устной речи на французском языке, умения читать и
анализировать литературный текст; пополнение словарного запаса, развитие
лингвистического мышления, расширение страноведческого и литературного кругозора
студента. Предложенные задания могут использоваться как для проведения занятий в
аудитории, так и для самостоятельной ...
Added: July 9, 2012
Varlamova Y., Shcherbakova I., СПб. : Лема, 2016
Настоящее учебное пособие предназначено для студентов университетов, изучающих английский язык.
Цель пособия - расширение словарного запаса и систематизация грамматических навыков, необходимых для успешного владения языком на продвинутом уровне. В целом пособие способствует повышению уровня иноязычной коммуникативной компетенции и направлено на формирование компетенций, необходимых для использования английского языка в учебной, научной, и профессиональной деятельности, а также повседневном ...
Added: February 19, 2017
Zuyeva E. E., В кн. : Наука сегодня: теоретические аспекты и практика применения. Сборникнаучных трудов по материалам Международной заочной научно-практической конференции, 28 октября 2011 года. Ч. 7.: Тамбов : ТРОО «Бизнес-Наука-Общество», 2011. С. 65-68.
Оптимальным подходом для осмысления дискурсивных характеристик, присущих англоязычному академическому бизнес дискурсу (ААБД), представляется теория стилистики как лингвистики субъязыков. ...
Added: December 4, 2012
Ivanova E., Skvortsov A., Aphasiology 2019 Vol. 33 No. 19 P. 1114-1136
ABSTRACT
Background: Two approaches to the explanation of dissociations of symptoms were established in the history of neuropsychology: through the structural changes and through the changes of activity form. The theoretical origins of these explanations are related to the two methodological traditions in psychology: elementaristic and holistic. In this study, the advantages of the elementaristic and the ...
Added: July 5, 2019
Смирнов С. С., Образцова А. Ю., Vartanov S. et al., Медиаскоп 2018 № 3
This paper presents the results of a study of Russian all news and news & talk radio stations as a separate segment of the national radio market. The focus is on the major business characteristics of broadcasters that are the largest in terms of audience. The paper is the introductory part of a complex research ...
Added: February 1, 2024
Khrabrova V. E., Фундаментальные исследования 2013 Т. 13 № 10 С. 3022-3028
The paper presents the role of intensive reading in the process of vocabulary acquisition. The following concepts are on the front burner: the main aims of intensive reading, its criteria, intensive methods of working on the text, which is a base of learning lexical elements. A wide range of exercises for introducing, analyzing and activating ...
Added: December 14, 2013
Varlamova Y., St. Petersburg : Lema, 2017
Added: February 19, 2018