?
Магазин класса люкс как объект научного исследования
С. 67-77.
Luxury stores have been the focus of many researchers, yet they do not agree on a common definition. In this article the author proposes own definition of a luxury store and classifies the relevant charasteristics.
In book
Вып. 4. , Н. Новгород : Издательство НИСОЦ, 2014
Zinchak E. V., Управление экономическими системами: электронный научный журнал 2013 № 12/2013
Luxury is highly subjective. Due to its controversial nature luxury is hard to define and researchers have not yet reached a common definition. Lack of common grounds for defining the term leads to specialists in this sphere not speaking the same language and testifies to the need for clear-cut definitions for luxury industry. Common grounds ...
Added: February 5, 2014
Zinchak E. V., Gorodnov A. G., Вестник Пермского университета. Серия: Экономика 2014 № 1 (20) С. 28-37
Luxury retail development in Russia has certain socio-economic prerequisites, namely the growth of income level and purchasing power as well as deep changes in lifestyle. Moreover, the world luxury market is growing and the mobility of the population further raises awareness about luxury products among Russians. This article represents the analysis and classification of the ...
Added: May 13, 2014
Zinchak E. V., Аранович В. М., Макарова Я. И., В кн. : Наука, образование, бизнес: проблемы, перспективы, интеграция. Сборник научных трудов по материалам Международной научно-практической конференции, 28 февраля 2013 г. в 4 частях. Ч. II.: М. : АР-Консалт, 2013. С. 46-59.
There is a category of products that is almost not subject to demand fluctuations due to economic crises or low season. Namely this is the category of luxury products. The article dwells upon the most cited definitions of luxury and luxury goods. Some of the main psychological effects of luxury comsumption are presented. All these ...
Added: March 18, 2014
Zinchak E. V., Smeltsova S. V., Н. Новгород : НИУ РАНХиГС, 2018
Монография посвящена выявлению и исследованию специфических характеристик деятельности магазинов класса «люкс», анализу тенденций в сегменте «люкс» и деятельности магазинов класса «люкс» в различных каналах дистрибуции и товарных категориях. Поскольку значимым рыночным фактором в данном сегменте в настоящий момент является потребительский опыт, то именно он рассмотрен в работе как основа деятельности магазинов класса «люкс». Предложены авторские определения магазина ...
Added: December 17, 2018
Nataliya Kochkina, Evgeniya Popova, / Association for Cultural Economics International. Series AWP "ACEI Working Paper Series". 2017. No. AWP-06-2017.
In the times of Soviet Union books were a luxury good. This paper examines whether books are still a luxury good in Russia. For this purpose data from one of the Russian book retail chains is used to empirically estimate a general book demand and separate demand models for genres. We focus on estimating income ...
Added: December 11, 2016
Хворостяная А. С., Kuznetsova K., Экономика и управление 2016 № 4 С. 33-38
Индустрия моды представляет собой чётко сформированный экономический механизм системы функционирования брендов. В данной статье впервые исследуются базовые концептуальные экономические модели, которые определяют иерархию компаний, работающих в сфере индустрии моды и на рынке предметов роскоши. Данная работа является новым научным и комплексным исследованием, в рамках которого вводится отдельные термины для определения стратега в индустрии моды – ...
Added: January 13, 2017
Zinchak E. V., В кн. : Социально-экономические преобразования и проблемы. Вып. 3.: Н. Новгород : Издательство НИСОЦ, 2013.
The author analyzes three main approaches to luxury research and identifies the approach suitable for luxury retail. The article also presents luxury goods characteristics differentiating them from other types of goods. ...
Added: November 25, 2013
Кочкина Н. А., Shenkman E., Гордиенко А. С., Вестник Санкт-Петербургского университета. Серия 8. Менеджмент 2018 Т. 16 № 1 С. 99-117
Russian book market is one of the largest in the world in terms of new titles in print. However, this market is underexplored. There is no research dealing with an empirical demand or supply function estimation for this market. The purpose of this paper is to analyze the book demand function and to check whether ...
Added: December 11, 2016
Andreeva A., Муканаева И. А., Бренд-менеджмент 2011 № 6(61) С. 362-375
В статье представлены результаты оригинального исследования российских потребителей кухонь класса «люкс». В ее теоретической части впервые на русском языке приводятся актуальные сегментации потребителей товаров роскоши, что подкрепляется раскрытием мотивов, которые влияют на покупку соответствующих брендов. В работе сделана попытка создания оригинальной классификации российских потребителей кухонь класса «люкс» и даны рекомендации по стратегиям маркетинговых коммуникаций для ...
Added: November 20, 2012
Azarnert L. V., Macroeconomic Dynamics 2018 Vol. 22 No. 6 P. 1462-1474
This article presents a Ricardian model of trade with learning-by-doing to study the effect of barriers to trade in products with low growth potential on the long-run economic growth. The model shows that, when elasticity of demand for the product with a lower learning potential is greater than unity, a tariff imposed on this product ...
Added: October 2, 2018
Maksimenko A., Юринова Д., Психология. Историко-критические обзоры и современные исследования 2022 Т. 11 № 6А С. 145-158
The institution of demonstrative behavior in Russia is evolving due to both the influence of socially responsible and socially significant trends of the last 10-20 years related to the prosocial behavior of citizens, and external challenges, including sanctions pressure. In this regard, it becomes relevant to study the attitude of modern Russians to premium segment ...
Added: February 14, 2023
Устинова О. Е., Карпова С. В., Kazakov S. P., Экономика и управление в машиностроении 2019 Т. 66 № 6 С. 37-43
The article discusses the features and problematic issues that arise in brand management, taking into account the research conducted on differences in the emotional connections types among consumers. The article reveals the motivation factors of various consumers segments, primarily through the regular customers motivation analysis. The authors discuss the question of how to estimate the ...
Added: July 21, 2020
Aymaliev I., Ekonomicheskaya sotsiologiya = Journal of Economic Sociology 2015 Vol. 16 No. 1 P. 110-114
The purchase of “beautiful” car registration plates from state authorities is legal in many developed democracies. However, in Russia this practice is strictly prohibited. Anecdotal evidences suggest that Russians circumvent the law by bribery or blat. Given the ambiguous nature of informal payments to public officials, Natkhov and Polischuk propose a new objective measure of ...
Added: February 2, 2015
Zinchak E. V., Проблемы теории и практики управления 2013 № 7 С. 119-123
In the article the basic elements of creating unique luxury consumer experience are considered. A model of unique consumer experience at luxury stores is presented. ...
Added: November 5, 2013
Копа О. М., В кн. : Материалы Международного молодежного научного форума "ЛОМОНОСОВ-2015". : М. : МАКС Пресс, 2015.
Феномен демонстративного потребления широко распространен во всем мире. С одной стороны, можно объяснить широкую распространенность демонстративного потребления тем, что оно является своеобразным способом справляться актуальной ситуацией, в этом случае оно выполняет функцию повышения уровня психологического благополучия. В то же время демонстративное потребление относится к иррациональному поведению, и связано с негативным влиянием на финансовое состояние человека, ...
Added: December 3, 2015
Sakharov A. S., Zinchak E. V., В мире научных открытий 2013 № 12 С. 252-276
В данной статье изучается отношение к рынку роскоши Нижегородских потребителей. ...
Added: December 30, 2013
Hutoryanskaya N., Shenkman E., Journal of Cultural Economics 2018
In the times of Soviet Union books were a luxury good. This paper examines whether books
are still a luxury good in Russia. For this purpose data from one of the Russian book retail
chains is used to empirically estimate a general book demand and separate demand models for
genres. We focus on estimating income elasticity. For this ...
Added: December 12, 2017
Kononenko R. V., Iarskaia-Smirnova E. R., Социологический журнал 2009 № 4 С. 171-180
Так исторически сложилось, что автомобиль стал символом прогресса западного, в особенности американского, капитализма. В начале века он ассоциировался с успехами научного менеджмента и был признаком престижного потребления; в эпоху Генри Форда, став знаковым продуктом массового производства, превратился в метафору мобильности и свободы, а в поп-культуре 1960-х - в желание-на-колёсах. Большой автомобиль, удобный для поездок на ...
Added: February 10, 2013