?
Туристское потребление в системе социально-экономических отношений
Университетский научный журнал. 2012. № 2. С. 37-47.
Khoreva L. V., Карпова Г. А.
Khoreva L. V., Карпова Г. А., Васина Е. В., Вестник Сочинского государственного университета туризма и курортного дела 2011 № 1(5) С. 26-34
Туризм является важной составной частью международного рынка услуг, что формирует задачу оценки его вклада в общий объем экспортно-импортных операций. В статье проанализировано влияние кризиса на развитие туризма и сформулированы взгляды авторов на туризм и туристское потребление в контексте международной торговли услугами. ...
Added: February 9, 2013
Sheresheva M. Y., Валитова Л. А., Berezka S., Вестник Санкт-Петербургского университета. Серия 8. Менеджмент 2017 Т. 16 № 2 С. 242-267
Th e pilot study discussed in the paper aims to gain preliminary data for comparative analysis of consumer behavior of Russians aged 50+ living in megapolis and small towns. In order to meet the objective of the research, qualitative and quantitative techniques were combined. On the fi rst stage of the fi eld research, six ...
Added: October 16, 2019
Nikolaeva T., Вестник Национальной академии туризма 2016 № 1 С. 37-40
The article reveals several indicators of tourism statistics in Russia and analyses some problems of their use for tourism assessment and economic impact. The research is based on the data of the Federal State Statistics Service (Rosstat) and World Travel & Tourism Council (WTTC). ...
Added: March 3, 2016
Lozinskaia A. M., Кузнецов Н. А., Интернет-маркетинг 2016 № 06(96) С. 366-380
В статье изучены факторы интернет-поведения клиентов банка и их влияние на вероятность оформления кредитной заявки через сайт. Регрессионный ана- лиз данных о клиентах крупного регионального банка позволил выявить, что интернет-активность потенциальных заемщиков, интенсивность посещения ими отдельных категорий сайтов и количество сделанных поисковых запросов увеличивают вероятность оформления кредитной онлайн-заявки. Это важно учитывать в системе банковского маркетинга и ...
Added: December 6, 2016
Efremova M. V., Экономический анализ: теория и практика 2013 № 18(32) С. 56-62
Приведены результаты исследования нижегородского рынка туристических услуг. На основе анкетирования нижегородцев выявлены проблемы и показаны перспективы развития регионального туристического рынка. Разработаны рекомендации для увеличения туристических потоков в Нижегородскую область. ...
Added: October 29, 2013
Sheresheva M. Y., Калмыкова Н. М., Валитова Л. А. et al., Вестник Московского университета. Серия 6: Экономика 2017 № 1 С. 147-168
The paper discusses the results of the consumer behavior survey conducted in the research project “Social and economic activity of the mature age people (50+): needs, satisfaction, consumer behavior models, interaction with business and authorities”. The findings confirm that creation of products and services for the older age cohorts must take into account both physiological ...
Added: October 18, 2019
Уфа : Форсайт, 2012
Настоящий сборник включает в себя материалы ежегодной международной научной конференции «Современные проблемы и перспективы развития туризма, сервиса и сферы услуг», состоявшейся в г. Уфа 28-30 сентября 2012 г. Главная цель конференции – развитие содружества ученых и практиков в сфере экономики. В работе конференции приняли участие ученые и практики из России, Республики Татарстан, Республики Дагестан, Беларуси, ...
Added: February 19, 2013
Volkova O. N., Региональная экономика: теория и практика 2012 № 23 С. 54-63
This paper discusses the issues of the macroregional strategy presentation for tourist and recreational branch development of Northwestern Russia. We examine the problems and solutions encountered when tourism section of the macriregional strategy developed. The strategic goals and directions of tourism development, the features of natural, climatic and socio-economic potential of territories, measures of the ...
Added: September 9, 2012
Koshcheev D., Isopeskul O., М. : ИНФРА-М, 2020
The present investigation considers phenomenon of tourism cluster as a theoretical model of region tourism complex administration. Basing on authors’ approach to theoretical analysis, deep investigation of the concept “tourism cluster” was realized. Following the results of the analysis mentioned, we described a number of theoretical approaches to the category of tourism cluster. All the ...
Added: October 23, 2019
Koshcheev D., Isopeskul O., Региональные исследования 2019 № 1 С. 118-129
The present articlelooks into possibility of territorial identity conception implication for the purpose of sustainable tourism cluster construction. Within this article, we present results of theoretical analysis, which illustrate the system of modern approaches to the concept mentioned. The present analysis also showed internal structure of territorial identity and allowed to describe interaction between this ...
Added: June 25, 2019
Sheresheva M. Y., Berezka S., Оборин М. С., Вестник Московского университета. Серия 6: Экономика 2018 № 5 С. 94-112
The article is devoted to the creation of Russian small cities’ tourist product. The model
of consumer behavior with respect to tourism products and the concept of tourist product value for consumer are considered; the necessity to form complex value propositions for target audiences segmented by their needs is substantiated. The offer of small cities’ tourist ...
Added: October 16, 2019
Porotnikova N., Баева Н. Г., Маркетинг услуг 2010 № 2 С. 114-127
турпродукт, туристическое направление, прогнозирование спроса, анализ портфеля, анализ ассортимента, MDA-анализ, матрица БКГ, матрица McKinsey, Греция, Доминиканская Республика ...
Added: October 18, 2012
Rodkin P. E., Сервис в России и за рубежом 2015 Т. 9 № 5 С. 129-139
The article is devoted to a new economic and political entity — the Eurasian economic Union (EEU), becoming part of the "internal" tourism, in the context of the crisis of globalization and global tourism, associated with the increase in terrorist activity, chaos and instability in the world, including at popular tourist destinations. This process is ...
Added: March 20, 2016
Shestakova E., География и туризм. Россия, Пермь. 2019 № 1 С. 132-137
In this article the process of introduction of interactive technologies is presented on the example of the museum of wooden architecture «Khohlovka» and the project that received second place in Russian tourist award «The route of the year 2019». In the article the process of formation of the project is investigated. Also you will learn ...
Added: December 25, 2019
Abankina T., International Journal of Culture,Tourism and Hospitality Research 2013 Vol. 7 No. 1 P. 3-10
Purpose – The purpose of this paper is to introduce findings of comparative analysis and various models based on cultural heritage resources to foster regional development.
Design/methodology/approach – Comparison of operational schemes, market positions and branding of three successful cultural heritage centers in Germany, Great Britain and Russia demonstrates a variety of regional development models based ...
Added: October 22, 2013
Oxford Abstracts, 2021
Recovering from Covid: Responsible Management and Reshaping the Economy
In 2021, the 35th Conference and 2nd BAM Conference in the Cloud, will critically engage with the socio-economic recovery from the global Covid-19 pandemic.
Consumers, producers, frontline workers, managers, businesses, public and third sector organisations all have their own roles and responsibilities in transforming our marketised society for the post-pandemic world.
We will critically explore the challenges we all face, aiming to ...
Added: June 12, 2021
Lipatnikov V. S., Гребенькова Е. С., Проблемы теории и практики управления 2014 № 12 С. 89-96
In this article is conducted research of the mechanism of selection of venture innovative projects. We studied the factors, which influence a choice of business angels. The purpose of work was to receive an advanced system of estimation of projects. On the basis of the survey it is possible to say that the financing of ...
Added: December 8, 2014
Cagnin C., Havas A., Saritas O., Technological Forecasting and Social Change 2013 Vol. 80 No. 3 P. 379-385
This paper reflects on the potential of future-oriented analysis (FTA) to address major change and to support decision-makers and other stakeholders in anticipating and dealing with transformations. It does so by critically reflecting on the selected papers for this special issue as well as on the discussions that took place at the fourth Seville International ...
Added: February 7, 2013
Safonov G., Галенович А., Федоров Ю. Н., Энергия: экономика, техника, экология 2012 № 5 С. 37-39
The article discusses the potential role of Russia in global carbon markets, prospects and opportunities for national businesses in greenhouse gas emission reduction ...
Added: July 20, 2016
Bek M. A., Bek N. N., Sheresheva M. Y. et al., Journal of Business & Industrial Marketing 2013 Vol. 28 No. 3 P. 240-259
Purpose: The purpose of this paper is to develop and test models explaining the unsatisfactory innovation activity of Russian firms and the main obstacles to innovation cluster development. Design/methodology/approach: Based on statistical analysis and the results of a pilot survey of 192 local businessmen, followed by imitation modeling analysis, the study tests hypotheses regarding the ...
Added: March 29, 2013
Yasin E., Улюкаев А. В., Синельников А. С. et al., М. : Время, 1998
Added: January 13, 2013
Dolzhenko R. A., Барнаул : Азбука, 2012
Монография посвящена изучению возможностей внедрения инноваций в систему управления персоналом коммерческих банков. В работе анализируются наработки кредитных организаций в направлении планирования, развития, стимулирования персонала, оценивается роль компетенционного подхода в качестве основы системы управления персоналом банка.
Автором предложены конкретные рекомендации по организации и стимулированию инновационной деятельности персонала в коммерческих банках, в том числе с помощью коллективных ...
Added: October 3, 2014
Ostapkovich G. V., Kudryashova N. V., Инвестиции в России 2011 № 11 С. 7-14
Центр конъюнктурных исследований Института статистических исследований и экономики знаний Национального исследовательского университета «Высшая школа экономики» представляет аналитический материал о состоянии делового климата в строительстве в III квартале 2011года и ожиданиях предпринимателей на IV квартал 2011г. В работе использованы результаты ежеквартальных выборочных опросов, проводимых Федеральной службой государственной статистики среди руководителей свыше 6.5 тыс. строительных организаций, различных ...
Added: December 18, 2012
Churakova I., Корехова Е. В., Гумановский М. Г. et al., Менеджмент сегодня 2021 Т. 2 № 114 С. 90-102
The article is devoted to the problems of modern diagnostics of the financial health and success of the company using quantitative and qualitative information about the activities and features of the business model. Most of the existing diagnostic methods are designed for large, steadily developing companies that do not take into account the organizational features of ...
Added: June 9, 2021