?
Использование Интернет-ресурсов второго поколения Web 2.0 в обучении аудированию
Молодой ученый. 2012. Т. 3. № 11(46). С. 446-448.
Ulyanova E. S., Lytaeva M. A., Вестник Костромского государственного университета. Серия: Педагогика. Психология. Социокинетика 2017 № 1 С. 147-152
Using communicative situations when teaching listening shape the learners' motives, and make the process of information extraction more goal-oriented. By taking on an active role the learner turns into a communicator. The appeal to his/her feelings and emotions makes the listening product or the content part of it more personality-specific. Hence there is ground to ...
Added: June 4, 2017
Levitskaya G., Вестник Ассоциации ВУЗов туризма и сервиса 2013 № 3(26) С. 36-40
Professional training of undergraduate students specializing in tourism and hospitality industry requires special attention to the formation and development of their communicative competence. Based on the characteristics of oral discourse, the article analyzes in detail the modern technique of Q Skills, allowing teachers to use modern on-line and classical teaching methods for the development of ...
Added: October 16, 2013
Zhukova N. V., Новый университет. Серия: Актуальные проблемы гуманитарных и общественных наук 2012 № 10(19) С. 3-8
В статье рассматривается необходимость использования информационно-коммуникационных технологий и аутентичных документов юридической тематики на занятиях по французскому языку профессиональной коммуникации, анализируется структура семинарского занятия с применением данной методики. ...
Added: December 26, 2012
Isupova M. M., Историческая и социально-образовательная мысль 2016 Т. 8 № 2 часть 2 С. 148-153
В статье рассматривается роль аутентичных аудиовизуальных средств в процессе обучения иностранному (английскому) языку студентов неязыковых вузов как для формирования коммуникативных компетенций, так и для расширения лингвистических и фоновых знаний, увеличения активного и пассивного лексических запасов, а также для интенсификации учебного процесса. Актуальность работы обусловливает недостаток в современной методической литературе исследований по использованию в обучении таких ...
Added: June 7, 2016
Иванова Е. Е., Erykina M. A., Российский гуманитарный журнал 2015 Т. 4 № 4 С. 304-316
The article addresses the issue of using English songs to assist students of non-language departments master basic linguistic skills and communicative abilities. The authors offer a systematic and flexible approach to dealing with educational songs, demonstrate advantages of implementing numerous tasks to be varied and adapted to the needs of particular target audiences. The considered ...
Added: November 9, 2015
Kuzmina T. A., М. : ЦентрКом, 2003
В книге описаны основные аспекты подготовки к Кембриджскому экзамену по английскому языку на уровне продвинутого пользователя - Upper Intermediate-В2. В шести главах рассмотрены основные приемы и стратегии развития навыков говорения, чтения, письма, аудирования и лексико-грамматических навыков - Use of English. Особое внимание уделяется практическим советам по наиболее эффективным стратегиям улучшения языковых умений и навыков.Книга может ...
Added: March 4, 2013
Dugartsyrenova V., Иностранные языки в школе 2013 № 3 С. 9-16
The article reviews the benefits and some of the current challenges of using podcasting in foreign language teaching and learning. To illustrate the didactic value of podcasting, detailed examples of popular podcast sites for English language learners are provided within the framework of an existing classification. The author proposes a set of criteria for analysing ...
Added: March 3, 2015
Техно-декор, 2015
В сборнике представлены материалы докладов IV Международной очно-заочной научно-практической конференции "Организация самостоятельной работы студентов" (27 ноября 2015г.). Сборник носит междисциплинарный характер: проблемы самостоятельной работы освещают специалисты в области педагогики, истории, географии, экономики, юриспруденции, биологии, физкультуры и спорта, иностранных языков. В нем традиционно принимают участие ученые из США, Монголоии, Казахстана. В статьях освещены теоретические вопросы и ...
Added: February 25, 2016
Zhunich I. I., Вестник Института им. Россинского 2010
Статья о подходах в дополнительном профессиональном образовании менеджеров по туризму по английскому языку. В статье говорится о возможностях одновременного использования модульного обучения, интеграции с другими дисциплинами, разноуровневом подходе, программах по сохранению культурного наследия ЮНЕСКО. ...
Added: April 29, 2015
Rodomanchenko A., English Teaching Professional 2016 No. 102 P. 10-12
Summing it all up tenders some tips and techniques for teaching summarising. ...
Added: January 13, 2016
Malinina I., Современные научные исследования и инновации 2014 № 1(33) С. 136-142
The introduction of information and communication technologies has ensured the transition of education to a new level: education is gradually becoming on the one hand, mass, and on the other hand, adaptive. The key aspect guaranteeing the quality training of students is high interactivity of modern Internet resources which allow to implement feedback, permitting to ...
Added: June 7, 2014
Voronezh : ., 2014
Conference Proceedings report findings presented at the 20th Annual Conference of the National Association of Teachers of English in Russia held in Voronezh in April, 2014.
The proceedings might be useful for English language teachers working at different levels - from University to kindergarten, linguists, interpreters and translators, as well as students and postgraduates majoring in ...
Added: April 26, 2014
Zhyrun I., LACLIL. Latin American Journal of Content and Language Integrated Learning 2016 Vol. 9 No. 2 P. 345-373
Authentic listening has become a part of CLIL materials, but it can be difficult to find listening materials that perfectly match the language level, length requirements, content, and cultural context of a course. The difficulty of finding appropriate materials online, financial limitations posed by copyright fees, and necessity to produce intellectual work led to the ...
Added: October 12, 2018
Erykina M. A., Вестник Черниговского национального педагогического университета. Серия «Педагогические науки» 2014 № 119 С. 62-66
The article highlights different ways of using songs for language training and developing socio-cultural competence. The author focuses on students learning French as a foreign language and offers a typology of tasks and a set of criteria for choosing songs appropriate for the goal set. ...
Added: March 16, 2015
Kolesnikova E., Иностранные языки в школе 2017 № 1 С. 38-42
The article describes the methods of integrated teaching of listening comprehension and note-taking. The proposed system of exercises aims to develop the skills and strategies required for listening for gist, selective listening, listening for detailed comprehension, critical listening and academic listening. It implements the main ideas of student-oriented foreign language teaching and allows to take ...
Added: June 23, 2017
Baranovskaya T., Shaforostova V., Zakharova L. A., Иностранные языки в высшей школе 2013 № 3(26) С. 73-83
Статья посвящена формированию аудитивной компетенции у студентов-нефилологов, для которых восприятие речи на профессиональные темы - необходимое условие успешного овладения специальностью. Наша задача - показать, как в условиях подготовки к финальному тестированию обеспечить не только развитие аудитивных навыков и умений, но и обучение восприятию на слух в тесной связи с другими видами речевой деятельности. Таким образом, ...
Added: January 22, 2014
Н. Новгород : Нижегородский государственный технический университет им. Р.Е. Алексеева, 2017
Материалы конференции систематизированы по следующим нправлениям:
- инновационные процессы в реализации программ баклавриата, магистратуры, специалитета
- технологии обучения в условиях во
- иноязычное образование в неязыковом вузе: традиции и инновации. ...
Added: February 19, 2017
Erykina M. A., Ученые записки национального общества прикладной лингвистики 2014 № 4 (8) С. 5-16
The article highlights different ways of using authentic songs for language training and developing sociocultural competence. The author focuses on students learning English as a foreign language and offers a typology of tasks aiming to demonstrate songs` potential in language and speech skills acquisition. ...
Added: March 19, 2015
Shikhantsov A., English Teaching Forum 2016
The article suggests a collaborative and entertaining technique of teaching students an otherwise individualistic and routine activity, namely listening in the IELTS format. The method and the experience are described in detail; there is also a review of the received criticism, as well as recommendations for th further use of the technique. ...
Added: October 18, 2015
Pavlovets M., Литература в школе 2012 № 4 С. 30-31
Article is devoted to the anniversary of the famous literary critic, editor in chief of teaching methods in literature for school and university V.V. Aguenosoff ...
Added: March 9, 2015
М. : [б.и.], 2010
Сборник составлен на основе материалов 21-й и 22-й ежегодных конференций преподавателей японского языка стран СНГ, состоявшихся в 2009 и в 2010 гг., и включает статьи по лингвистике, культурологии, различным аспектам преподавания японского языка. ...
Added: February 19, 2014
Orlov A. B., Soviet education 1989 Vol. 31 No. 6 P. 46-66
Added: November 22, 2013
Dugartsyrenova V., Вестник Московского университета. Серия 19: Лингвистика и межкультурная коммуникация 2013 Т. 2 С. 134-142
The paper reports on the results of a pilot study investigating the effects of a teacher-made website on Psychology majors’ foreign language acquisition. The author outlines the didactic opportunities, the principles, and the practical aspects of employing a teacher website to enhance students’ language proficiency and autonomy outside the language classroom (Faculty of Foreign Languages ...
Added: March 3, 2015
Vishlenkova E. A., / Basic Research Programme. Series HUM "Humanities". 2012. No. 03.
The article analyzes documentation management as a cultural practice and institution through which university professors’ corporations in Russia in the first half of the nineteenth century lost their autonomy, acquiring instead a bureaucratic identity and ethics of state service. The study draws on official documents from university archives of Kazan, Moscow and Kharkov, and the ...
Added: August 27, 2012