?
Система подготовки учителей в Дрезденском техническом университете: обратная сторона Болонского процесса
Интеграция образования. 2010. № 2(59). С. 15-18.
Ananin D.
Ananin D., Известия Южного федерального университета. Педагогические науки 2011 № 2 С. 30-36
Статья посвящена реализации мобильности как принципа Болонского процесса в высшем педагогическом образовании Федеративной Республики Германия. На основе анализа статистических данных выявлены основные факторы, влияющие на мобильность будущих учителей и работающих педагогов на федеральном уровне: рынок труда, условия обучения и труда, признание квалификаций, статус вуза и его удаленность от места жительства, численность населения города, наличие мероприятий ...
Added: September 18, 2019
Ananin D., Образование и наука. Известия УрО РАО 2010 № 1(69) С. 85-93
he article covers peculiarities of the traditional teacher-training system and realization of Bologna process' principles in the new teacher-training models in the Federal Republic of Germany. The author states the specific character of the former including the final state examinations and the two-tiered model (bachelor/master). ...
Added: September 18, 2019
Loginovа A., Инновационные проекты и программы в образовании 2015 № 1 С. 11-16
The paper evaluated the positive and negative effects of the transition of the Russian system of higher education in the Bologna process. The author analyzes the impact of the commitments of the Russian Federation in accordance with the Agreement of the GATS of WTO accession on the domestic market of educational services.
The article also offered ...
Added: October 1, 2015
СПб. : РГПУ им. А.И. Герцена, 2006
Болонский процесс в экономическом образовании: проблемы и перспективы: Материалы научно-практической конференции. Санкт-Петербург, 10-13 мая 2006г. / по общей ред. Х. Камински, А.Я. Линькова. ...
Added: October 1, 2014
Prilipko E. V., Крупченко А. К., Кузнецов А. Н., M. : Urait, 2019
A course book in academic English for pre-service teachers ...
Added: January 28, 2019
Shmal M., Feklistova L., Альманах современной науки и образования 2011 № 8 С. 142-152
В связи с появившейся в современных условиях особых мотиваций к практическому применению своих знаний и больших возможностей мобильности в процессе обучения и карьерного роста, в данной статье рассматриваются проблемы формирования у студентов страноведческой компетентности и активизации самостоятельной деятельности при написании докладов, рефератов и других творческих работ. Также в статье обосновываются причины тесной интеграции нашей страны ...
Added: December 16, 2012
Ananin D., Мир науки, культуры, образования 2016 № (5) 60 С. 124-129
The article is focused on methodology of European Higher Education Area construction in the period from the Bologna declaration signature till current days in context of Russian reality. Special attention is paid to analysis of gradual development of European Higher Education Area conception and mechanisms of its realization after announcement of the achieved aim of ...
Added: September 18, 2019
Opfer E., Высшее образование в России 2017 № 5 С. 45-51
The article presents the principles of collaboration between higher pedagogical education and employers. The system of the principles works for improving the quality of higher pedagogical education and its ability to meet the demand of all the stakeholders. The following principles are Социология образования 51 grounded: scientific basis of collaboration between pedagogical university and employers ...
Added: October 10, 2020
Laurukhin A., Дунаев В. А., Дунаева И. Н. et al., В : VŠĮ «Socialinės ir politinės ekspertizės agentūra», 2018
The second White Book prepared by experts of the Public Bologna Committee is devoted to a detailed analysis of Belarus’s implementation of the Bologna commitments in comparison with other EHEA countries. The structure and methodology of the analysis in the book of It is notable for maximum comparability with the Implementation Report of the European ...
Added: February 12, 2019
Larionova M. V., Высшее образование сегодня 2006 № 3 С. 44-49
Added: January 25, 2014
Bukharov V., Нижегородское образование 2013 № 2 С. 45-51
В данной статье рассматривается структура подготовки учителей в Германии в рамках болонской системы и возможности использования немецкого опыта в российской высшей школе. ...
Added: October 25, 2013
Sidorkin A. M., Вопросы образования 2013 № 1 С. 136-155
An accreditation system and professional standards of pedagogical departments are considered, as well as some innovations in teacher training in the USA. The experience of American higher education institutions is analyzed with regard to main guidelines of the pedagogical education potential reform in Russia. ...
Added: August 28, 2013
Shadrikov V., М. : Логос, 2012
Рассматриваются основные проблемы, определяющие качество образования. Предложена теоретическая модель педагогической деятельности как исходной абстракции построения новой школы. Основное внимание уделяется проблеме развития ученика в процессе обучения и определению новых оснований для разработки содержания педагогического образования. Для ученых и специалистов, разрабатывающих проблемы педагогики, психологии, модернизации педагогического образования, а также для учителей общеобразовательных школ, преподавателей и студентов ...
Added: September 11, 2012
Глузман О. В., Ялта : Кримський гуманітарний університет, 2013
Проблематика: висвітлення теоретичних положень та практичних результатів педагогічної та психологічної науки. ...
Added: November 27, 2013
Lyubimov L., Экономика образования 2008 № 3 С. 131-142
От педагогического образования зависит качество школы, а от качества школы - качество профессионального образования. Начав реформы в образовании, мы забыли, что оно начинается с педагогов. Россия совершила исторический поворот. Новому обществу в новой экономике нужны новые люди, с другой системой ценностей, с другими навыками и умениями, во многом с другими знаниями. Содержательная, организационная и технологическая ...
Added: March 24, 2013
Garmonova A., Shcheglova D., М. : Издательский дом НИУ ВШЭ, 2020
This publication presents data of the research project “Russian Magistracy
growth”, implemented by Institute of Education with the support of the Vladimir
Potanin foundation. The study covers 16 regions of the Russian Federation and
19 universities. Moscow universities were not included in the study. The samples of
universities were stratified by status and regions. Data also shows the dynamics ...
Added: June 22, 2020
Seville : IATED, 2013
The conference proceedings address the latest developments in the field of Teaching and Learning Methodologies, Educational Projects and Innovations and New Technologies applied to Education and Research. ...
Added: December 4, 2013
Ветохин С. С., Граблевский О. В., Дунаев В. А. et al., Мн. : Медисонт, 2014
In the book are exlaned key concepts, norms, instruments and preliminary results of the Bologna process. ...
Added: March 11, 2016
Tovar-García E. D., International Journal of Studies in Educational Systems 2014 Vol. 2 No. 3 P. 1-21
This paper describes the inclusion of Russia in the Bologna process. In addition to the literature review, description of events and their results on two primary objectives of the Declaration (compatibility-competitiveness and academic mobility) are evidenced and exemplified with information obtained through key informant interviews, 35 students (between them, student leaders) and 12 teachers (including ...
Added: May 6, 2014
IATEFL, 2020
Conference Selections is the quality, peer reviewed flagship publication which allows conference attendees and non-attendees alike, to look back at what the profession has been concerned with over the past year, and contains a wide selection of articles representing the main threads discussed at the 53rd international conference. ...
Added: October 25, 2020
Ershova T., Коренев А. А., Теория и практика общественного развития 2015 № 12 С. 438-441
The present article looks at the professional and communicative competence of language teachers as integral part of their communicative competence which comprises the discourse both inside and outside of the classroom. The survey of 700 ESL-teachers in Russia and Great Britain shows that assessing L2 written works and commenting on them are amongst the most ...
Added: November 21, 2015
Lyubimov L., Вопросы образования 2005 № 4 С. 7-24
От педагогического образования зависит качество школы, а от качества школы - качество профессионального образования. Начав реформы в образовании, мы забыли, что оно начинается с педагогов. Россия совершила исторический поворот. Новому обществу в новой экономике нужны новые люди, с другой системой ценностей, с другими навыками и умениями, во многом с другими знаниями. Содержательная, организационная и технологическая ...
Added: January 16, 2013
Garmonova A., Shcheglova D., Вестник Санкт-Петербургского университета. Серия 12: Социология 2020 № 4 С. 476-494
The authors deal with the research problem in the evaluation of the universities’ teachers' acceptance of the changes in higher education in Russia. The assessment of the higher education reform effects was built through the optics of the micro-level studying and the bottom-top strategy for summarizing the results. The authors used a list of questions ...
Added: October 14, 2020
Troshkina T. N., Ежегодник российского образовательного законодательства 2011 Т. 6 С. 219-244
В статье рассматривается понятие и механизм модульного принципа обучения в системе высшего образования Российской Федерации. На основе проведенного исследования сформулированы рекомендации по совершенствованию механизма перехода российских вузов на двухуровневое образование. ...
Added: October 12, 2012