?
Взгляды на PR и его взаимоотношения с маркетингом в представлениях российских преподавателей Высшей школы (по результатам опроса весны-лета 2016)
Медиа. Информация. Коммуникация. 2016. № 19.
With the development of the global information society in Russia demand for professional PR-specialists who not just possess practical skills, but rather has deep understanding of the essential characteristics of the Institute of PR, is increasing. And here comes the problem of separation between the PR and marketing activity fields. To analyze these issues the author performs a study on the perception of PR-specialists of the following areas: Their place in the communication activities of the company; The nature and limits of their functions; The ratio of their "weight classes" in the communication activities of the company.
Bachurina N., Информационное общество 2014 № 4
The article aims to single out distinctive features of the theory of integrated communications (IC) and integrated marketing communications (IMC). The author correlates basic theoretical ideas dealing with IC and IMC, differentiates between approaches to conceptualizing these notions according to the discipline attribute, and specifies definition of the integrated communications. Results of the research allow ...
Added: October 31, 2014
Bachurina N., Экономические и гуманитарные науки 2014 № 9 С. 84-96
Integrated communications (IC) is insufficiently explored phenomenon. It still has not clear terminological boundaries with integrated marketing communications (IMC). The article aims to trace similarities and differences of IC and IMC definitions over time. The author concludes that «IC» is interdisciplinary concept that historically has been related to PR. ...
Added: October 31, 2014
Rebiazina V. A., Daviy A., Карлова Я. И., Вестник Московского университета. Серия 6: Экономика 2016 № 1 С. 108-130
The aim of the paper is to identify the characteristics of marketing metrics usage by Russian FMCG (Fast Moving Consumer Goods) companies. The article provides the definition of «marketing metrics» concept, examines the theoretical aspects of marketing metrics and develops their classification. The author analyzes the basic concepts of marketing assessment and approaches to the ...
Added: October 5, 2015
Oyner O. K., Lipsits I. V., Kazakov S. P. et al., М. : Геотар-Медиа, 2014
Данный учебник опирается на содержание лучшей (по рейтингу Гильдии маркетологов России в 2007–2010 гг.) бакалаврской программы подготовки профессиональных маркетологов в Национальном исследовательском университете «Высшая школа экономики» с адаптацией к особенностям маркетинга на фармацевтическом рынке. Авторы учебника — ведущие преподаватели Департамента маркетинга Высшей школы экономики и специалисты-практики. В книге рассматриваются основные проблемы и инструменты современного маркетинга, ...
Added: March 13, 2015
Yuldasheva O., Соловьева Ю. Н., Ширшова О. И. et al., СПб. : Издательство СПбГЭУ, 2017
В монографии рассматриваются вопросы зарождения и этапы развития концепции усточивого маркетинга и формирования культуры усточивого потребления. ...
Added: February 6, 2019
Novatorov E. V., Маркетинг в России и за рубежом 2014 Т. 6 № 104 С. 3-15
The article discusses the controversial concept of marketing for non-profit organizations. The existing theory of marketing for non-profit organizations developed with borrowing some concepts from the social sciences. From sociology, organizational behavior and anthropology were borrowed the concept of the organization as an open system, motivation, self-interest, bilateral voluntary exchange. Alternative concepts of organization, motivation ...
Added: December 8, 2014
Elenev K. S., Барышникова М. Ю., Управление экономическими системами: электронный научный журнал 2012 № №7
The article deals with the problem of universities brand equity growth. The authors highlight the networking aspects of university brand development and provide the theoretical footing for the modern processes of universities strategic partnerships development. Consequently, an in-depth research of Russian university-based strategic partnerships development is conducted in order to verify its impact on the ...
Added: November 26, 2014
Багиев Г. Л., Юлдашева О. У., Шубаева В. Г. et al., СПб. : Издательство Санкт-Петербургского экономического университета, 2020
Current monograph is devoted to the processes of transforming marketing activities under
the infl uence of technology changes, massive business environment digitalization and its implications
for consumer behavior. The focus of the monograph is made on evolution and innovations in marketing
models – both in Russia and abroad, as well as transition to the focus on consumer experience, ...
Added: October 2, 2020
Липецк : АО "Типография Труд", 2015
Современные тенденции развития маркетинга. Сборник докладов Y Международной научно-практической конференции ...
Added: June 18, 2016
М. : ГУ-ВШЭ, 2007
Added: June 20, 2014
Tsaplin E., Бушеленкова С. В., Проблемы теории и практики управления 2015 № 2 С. 127-132
This article discusses the concept of web 3.0 and the upcoming changes related to the use of this technology in the marketing field. The exploratory study presents the results of the research of possible development directions of crowdsourcing technologies, remote work, and management of unstructured distributed data in the open Internet. The article discusses in ...
Added: October 19, 2014
Karacharovskiy V., Problems of Economic Transition 2011 Vol. 53 No. 11 P. 23-38
The author argues that in crisis conditions a survival strategy for firms does not consist in abandoning investment but in adopting breakthrough ideas and technologies and applying them to production. ...
Added: February 7, 2013
Novatorov E. V., Consumer Social Responsibility eJournal 2013 Vol. 2 No. 68 P. 1-28
ABSTRACT The author deconstructs the prevailing conceptualization of public sector marketing and concludes it rests on three principles: voluntary exchange, an open system organization,and self-interest motivation. A review of the genesis of these principles revealed that alternative principles were ignored in the social science literature. Based on a qualitative analysis and critical hermeneutic approach a ...
Added: October 29, 2013
Novatorov E. V., Marketing Science eJOURNAL 2016 Vol. 9 No. 28 P. 1-40
The broadening marketing concept was introduced in 1969 and was
initially well-received by marketing scholars. However, during
the subsequent four decades, the concept has been increasingly
questioned and has divided marketing scholars into two opposing
camps. This paper traces the evolution of the broadening
marketing proposition and critically examines the arguments put
forward against the ...
Added: October 3, 2016
Veksler A., В кн. : Российская школа связей с общественностью: ежегодный альманах. Вып. 12.: М. : Некоммерческое партнерство «Ассоциация преподавателей по связям с общественностью», 2019. С. 12-24.
The article provides a comparative analysis of reflection on the boundaries, functions and interactions of PR, marketing and integrated communications of Russian higher education teachers ((conventionally, theorists) and employees of PR agencies and PR departments of companies (conventionally practitioners). The problem of approaches to the definition of areas These disciplines are still relevant and have ...
Added: April 12, 2019
М. : ФГБОУ ВПО «Государственный университет управления», 2017
Readers are presented the results of research on marketing problems and increasing the competitiveness of graduates-marketers. The directions and priorities of improving the standards and technologies of marketing teaching, the saturation of disciplines with modern marketing technologies and tools used in various industries and spheres of activity are considered.
The publication is devoted to Corresponding Member ...
Added: December 16, 2017
Rozhkov A., Российский журнал менеджмента 2013 Т. 11 № 4 С. 137-139
9–11 августа 2013 г. в г. Бостоне (США) со стоялась ежегодная летняя конференция Американской ассоциации маркетинга (AMA). Эта конференция — один из крупнейших мировых форумов, объединяющих исследователей, преподавателей и практиков в области маркетинга. ...
Added: January 30, 2014
34783845, Ars Administrandi 2010 № 2 С. 116-124
В статье рассматриваются роль и место маркетинговой деятельности в международных стандартах ISO серии 9000:2008. Дается определение понятию «маркетинг» и выделяются его основные функции. Исследуется эволюционное развитие стандартов ISO серии 9000 с точки зрения их взаимосвязи с маркетинговой деятельностью организации. Делаются выводы о степени взаимосвязи маркетинговой деятельности и международных стандартов ISO серии 9000:2008. ...
Added: November 1, 2012
Третьяк В. П., Tretyak O., Калиничев В. Л. et al., М. : ИНФРА-М, 2012
В настоящем учебнике маркетинг рассматривается в динамике: становление маркетинга, инструментарий его зрелой формы и, наконец, этап трансформации маркетинга. Важное место отводится маркетингу в деятельности компании – ее конкурентоспособности и преимуществам. Представлены модели выработки стратегий фирмы, приводятся подходы к формированию бюджета маркетинга компании. Рассматриваются конкретные приемы реализации маркетинговых усилий и использование маркетинговых инструментов на уровне фирмы. ...
Added: December 13, 2012
Elenev K. S., Маркетинг в России и за рубежом 2010 № №2
В статье представлена модифицованная и дополненная применительно к отрасли В2В печатных СМИ концепция «4Р», предложен методический инструментарий выбора коммуникативных акцентов в зависимости от позиционирования относительно сообщества целевой аудитории, представлена концепция динамического наращения капитала бренда В2В печатных СМИ. ...
Added: November 26, 2014
Egorova N., Makarova E. A., Russian Journal of Management 2017 № 2
*Реализация соц. сети Facebook запрещена на территории России по основаниям осуществления экстремистской деятельности.
In the study, the authors evaluated the effectiveness of Social Media Marketing as a tool for brand promotion territory from the point of view of increase brand awareness and brand appeal. As object of research had chosen the Nizhny Novgorod city. The aim ...
Added: February 6, 2017
Шекова Е. Л., Tulchinskii G. L., Евланов В. Н. et al., СПб. : Лань, 2012
Практикум включает различные виды задач, кейсов, деловых игр, контрольных вопросов и тестов по менеджменту и маркетингу в сфере культуры. Пособие предназначено для студентов, обучающихся по направлениям подготовки «Менеджмент», «Маркетинг», «Маркетинговые исследования», «Фандрейзинг», также может быть использовано при проведении семинарских и практических занятий, промежуточных и итоговых тестов. ...
Added: September 3, 2012
Dolzhenko R. A., Vetrova T., Manin A., Маркетинг в России и за рубежом 2016 № 2 С. 44-56
The article examines the nature and components of the customer relationship management (CRM). The preconditions of its occurrence and the typical CRM implementation aims and objectives are highlighted. The operational and analytical CRM component are delineated. The capabilities and limitations of marketing research and CRM as a source of information for making strategic management decisions ...
Added: February 19, 2016
San Francisco : Springer, 2015
Founded in 1971, the Academy of Marketing Science is an international organization dedicated to promoting timely explorations of phenomena related to the science of marketing in theory, research, and practice. Among its services to members and the community at large, the Academy offers conferences, congresses and symposia that attract delegates from around the world. Presentations ...
Added: October 22, 2015