• A
  • A
  • A
  • АБB
  • АБB
  • АБB
  • А
  • А
  • А
  • А
  • А
Обычная версия сайта
Найдено 112 публикаций
Сортировка:
по названию
по году
Статья
Bulakh M., Nosnitsin D. Bulletin of the School of Oriental and African Studies. 2019. Vol. 82. No. 2. P. 315-350.
Добавлено: 27 июля 2019
Статья
Butovskaya M. Plos One. 2018. Vol. 13. No. 5. P. 1-14.
Добавлено: 17 июня 2018
Статья
Starostin G. Journal of Language Relationship. 2019. Vol. 17. No. 2. P. 153-176.
Добавлено: 20 августа 2019
Статья
Butovskaya M. Appetite. 2018. Vol. 125. P. 124-130.
Добавлено: 5 сентября 2018
Статья
Kharitonova N. Studia Litterarum. 2018. Vol. 3. No. 3. P. 94-103.
Добавлено: 21 сентября 2018
Статья
Sorokin P. S. European Journal of Social Sciences. 2018. Vol. 56. No. 2.

Given the growing dissatisfaction of international academic communities within the social and humanistic sciences, with their rigid and counter-productive self-referential practices of intra-disciplinary communication, the integrative and cross-disciplinary attempt by Mangone is eminently relevant. For sociologists elaborating on Pitirim Sorokin’s ideas, it may seem questionable that his vast intellectual heritage can serve as a proper foundation for promoting the arguably “new science” of Cultural Psychology. However, instead of using a single disciplinary perspective (sociology or cultural psychology), Mangone succeeds in persuading the reader to look at Sorokin from different angles—that of the dialogue between different disciplines as sociology and cultural psychology.

Добавлено: 29 августа 2018
Статья
Kucherskaya M. A. Scando-Slavica. 2018. Vol. 64. No. 2. P. 121-134.
Добавлено: 4 июля 2018
Статья
Balaev V., Orlov I., Petrushevsky A. et al. Journal of Affective Disorders. 2018. Vol. 227. P. 554-562.
Добавлено: 15 июня 2018
Статья
Levin Feliks. Vestnik Sankt-Peterburgskogo Universiteta, Istoriya. 2017. Vol. 62. No. 3. P. 645-654.
Добавлено: 23 сентября 2018
Статья
Gusejnov G. The Russian Journal of Communication. 2018. Vol. 10. No. 1. P. 1-8.
Добавлено: 1 ноября 2018
Статья
Tokarev Dmitry. Slavonic and East European Review. 2018. Vol. 96. No. 2. P. 181-207.
Добавлено: 12 июня 2018
Статья
Kovalova A. Studies in Russian and Soviet Cinema. 2018. Vol. 12. No. 2. P. 92-113.
Добавлено: 8 июня 2018
Статья
Kozlov A. Sprachtypologie und Universalienforschung - STUF. 2019. Vol. 72. No. 1. P. 133-159.
Добавлено: 20 ноября 2018
Статья
Zenkin S. Revue Roland Barthes. 2018. No. 4.

Рассматриваются два понимания "ответственности", встречающиеся в творчестве Ролана Барта: ответственность относительная, за ту или иную позицию, занимаемую в мире, и ответственнность абсолютная, за все состояние мира. Эти категории прослеживаются в разных интелектуальных контекстах: семиотическом, грамматическом, литературном, литературно-критическом, социокультурном, феноменологическом, биографическом.

Добавлено: 29 сентября 2018
Статья
Terekhova N. G. Diritto@Storia. Rivista Internazionale di Scienze Giuridiche e Tradizione Romana. 2018. No. 16. P. 9-18.

Среди итальянцев, действовавших в рядах Коминтерна были такие известные лидеры как  Антонио Грамши, Пальмиро Тольятти, Луиджи Лонго. Однако особый интерес привлекает фигура выходца с о.Сардиния Луиджи Полано, дерзко поспорившего с Лениным на одном из конгрессов Коминтерна и поплатившимся за это партийной карьерой, что не помешало ему проявить свои способности на других ответственных участках, - в профсоюзах и на пропагандистской работе в Москве, в Берлине, в Амстердаме и в Тбилиси.

Добавлено: 29 ноября 2018
Статья
Fomin I. Semiotica. 2019.
Добавлено: 30 июня 2018
Статья
Dragoş Gh. Năstăsoiu. Revue Roumaine d'Histoire de l'Art. Séries Beaux-Arts. 2008. Vol. XLV. P. 3-22.
Добавлено: 30 октября 2018
Статья
Dragoş Gh. Năstăsoiu. Annual of Medieval Studies at CEU. 2010. Vol. 16. P. 93-119.
Добавлено: 30 октября 2018
Статья
Caroli D., Saburova T., Эклоф А. Б. History of Education and Children's Literature. 2018. Vol. XIII. No. 1. P. 685-701.
Добавлено: 14 июня 2018
Статья
Polinsky M. Sign Language Studies. 2018. Vol. 18. No. 3. P. 412-428.

A heritage language is a minority language used in a context where a different language is dominant in the community. Codas (children of Deaf adults) who sign but may be dominant in the spoken language of their community present an interesting case due to the added difference in spoken/signed modality. The relatively new field of research on heritage sign languages builds upon our knowledge of phenomena at play when both the heritage language (HL) and the community language use spoken modality (e.g., varying degrees of proficiency in HL, interference of the community language on HL), as well as issues specific to balanced signed/spoken language bilinguals (e.g., the tendency to use blending, by which is meant simultaneously signing and speaking rather than code- switching). One aspect crucial to the study of heritage language is that of assessment.

Two useful methods used for assessing production are (1) eliciting narratives on the basis of picture books or silent video clips and then measuring the data for features such as the speech rate or number of errors and (2) cloze tests. Methods are also under development to assess comprehension and perception in signed languages. Studying heritage sign languages promises to provide us new insight into strong tendencies already established in heritage spoken languages, such as speakers’ difficulty with optionality and ambiguity, as well as speakers’ better command of verbs in their heritage language than of nouns.

 

Добавлено: 11 июня 2018