• A
  • A
  • A
  • АБB
  • АБB
  • АБB
  • А
  • А
  • А
  • А
  • А
Обычная версия сайта
Найдены 3 публикации
Сортировка:
по названию
по году
Статья
Yakovlev A. A., Olga Balaeva, Tkachenko A. Journal of Public Procurement. 2018. Vol. 18. No. 1. P. 68-87.

Public procurement procedures prescribed by legislation not only enhance transparency and competition but also entail certain transaction costs for both customers and suppliers. These costs are important to the efficiency of the procurement system. However, very few previous studies have focused on estimating procurement costs. This paper proposes a methodology for public procurement cost evaluation. We show how procurement costs can be calculated using a formalized survey of public customers. This methodology was tested with a representative group of public customers operating in one region of the Russian Federation. We formulate the policy implications of our study as they relate to the improvement of public procurement regulations and argue that this methodological approach can be applied in other developing and transitioning economies.

Добавлено: 19 января 2017
Статья
Vinogradov D., Shadrina E. V., Kokareva L. Journal of Public Procurement. 2014. Vol. 14. No. 4. P. 538-566.

ABSTRACT. Why do some countries (often developing and emerging

economies) adopt special laws on PPP, whilst in others PPPs are governed

by the legislation on public procurement and related bylaws? This paper

explains the above global discrepancies from an institutional perspective. In

a contract-theoretical framework we demonstrate how PPPs can enable

projects that are not feasible through standard public procurement

arrangements. Incentives for private partners are created through extra

benefits (often non-contractible) from their collaboration with the

government (e.g. risk reduction, reputational gains, access to additional

resources, lower bureaucratic burden, etc.). In a well-developed institutional

environment these benefits are implicitly guaranteed, suggesting no need in

a specialized PPP-enabling legislation. Otherwise, a PPP law should establish

an institutional architecture to provide the above benefits.

Добавлено: 3 октября 2014
Статья
Demidova O., Yakovlev A. A. Journal of Public Procurement. 2012. Vol. 12. No. 4. P. 547-572.

В этой статье мы рассматриваем государственные закупки как инструмент для косвенной поддержки правительством предприятий. Используя данные из опроса российских предприятий, проведенного в 2009 году, мы показали, что в России, госзакупки не могут рассматриваться в качестве одного из компонентов в «системе обменов», и степень сочетания прямой и косвенной поддержки зависит от того, какой уровень власти оказывает поддержку. На федеральном уровне прямые и косвенные инструменты государственной поддержки дополняют друг друга. На региональном и местном уровнях эффект взаимодополнения может наблюдаться только в отношениях с фирмами, которые скрывают информацию о своей структуре собственности и, предположительно, связаны с региональными и местными чиновниками. В отношениях с другими фирмами на региональном и местном уровнях прямые и косвенные инструменты господдержки являются заменителями друг друга.

Добавлено: 11 сентября 2012