?
Английский язык для технических направлений (А1). Уч. пос. для вузов.
Urait, 2020.
The corrective course is intended to assist technical students whose initial command of English is A1 to systematize their knowledge and eliminate most common errors in language usage. It comprises brief outline of the essentials of the basic course and offers a novel section on the use of English in varying communicative contexts and contains numerous tasks, tests, appendices and references to internet sources to facilitate professionally oriented practice.
Kuznetsova E., Астерион, 2020
Монография подробно рассматривает ряд вопросов, связанных с преподаванием лингвострановедения в высших учебных заведениях на примере студентов исторических специальностей.
Изучаются теоретические аспекты преподавания лингвострановедения и разрабатывается наиболее оптимальная модель обучения с акцентом на чтение аутентичных текстов и освоение специальной лексики. Особое внимание уделяется аккумулирующему лингвострановедческому чтению как виду учебного чтения, нацеленному на формирование умений работы с лексикой ...
Added: January 8, 2021
M. : -, 2014
The electronic resource contains contributions of participants in the IV international E-merging Forum held in Moscow in March 2014. The 22 articles are either based on the E-Forum presenations or have been developed on the basis of the advanced speakers proposals. ...
Added: March 17, 2015
libreriauniversitaria, 2015
The aim of the “ICT for Language Learning” conference is to promote and share good practice and transnational cooperation in the field of the application of ICT to language learning and teaching.
The conference focuses on the following topics:
– ICT based language teaching and learning approaches
– E-learning solutions for language teaching and learning
– Quality and innovation in language teaching ...
Added: October 19, 2015
НИУ ВШЭ, 2019
Сборник материалов международной научно-практическойконференции «Языковое образование: традиции и современность» посвящен памяти известного ученого – Солововой Елены Николаевны.
В сборнике представлены материалы докладов по проблемам теории и практики обучения иностранным языкам и культурам, подготовки и переподготовки учителя иностранного языка, вопросам языкового контроля.
Сборник издается по материалам международной научно-практической конференции, проведенной Департаментом иностранных языков Национального исследовательского университета «Высшая школа ...
Added: May 15, 2020
Ochirov O., Бутылов Н. В., Саранск : Издатель Афанасьев Вячеслав Сергеевич (ИП Афанасьев В. С.) 430010, г. Саранск, ул. Ворошилова, 2. www.13rusprint.ru, 2016
...
Added: February 22, 2017
Осовский О. Е., Дубровская С. А., Chernetsova E. V., Dialogic Pedagogy 2021 No. 9 P. 7-16
A review of Bakhtin in the Fullness of Time: Bakhtinian Theory and the Process of Social Education, Edited by Craig Brandist, Michael E. Gardiner, E. Jayne White and Carl Mika. L.: Routledge. 2020. 160 p.
The review of the collection of articles Bakhtin in the Fullness of Time: Bakhtinian Theory and the Process of Social Education ...
Added: October 23, 2021
Burimskaya D., Информационное общество 2017 № 6 С. 61-67
В статье рассматриваются основные направления совершенствования обучения иностранному языку на базе информационных и коммуникационных технологий, включая оптимизацию организационных форм, методов и средств обучения; развитие личностно-ориентированного обучения, экспертизу педагогико-эргономического качества контента содержательно-предметной области; подготовку преподавателя иностранного языка в области применения ИКТ ...
Added: March 9, 2018
Aristova V., Barteneva I. Y., Erykina M. A. et al., СПб. : Лань, 2022
The book is intended for students learning French as L2 whose language level is A2 and aimed at forming and developing professional communicative competence at B1-B2 levels. The authors offer various tasks, interesting topics for discussion, both for classroom and extra-curriculum activities, corresponding with international requirments for DELF-DALF. ...
Added: October 24, 2021
Dugartsyrenova V., Вестник Московского университета. Серия 19: Лингвистика и межкультурная коммуникация 2013 Т. 2 С. 134-142
The paper reports on the results of a pilot study investigating the effects of a teacher-made website on Psychology majors’ foreign language acquisition. The author outlines the didactic opportunities, the principles, and the practical aspects of employing a teacher website to enhance students’ language proficiency and autonomy outside the language classroom (Faculty of Foreign Languages ...
Added: March 3, 2015
[б.и.], 2015
Материалы научно-практической конференции, посвященной организации самостоятельной работы студентов. ...
Added: October 19, 2015
Abelyuk E., Семья и школа 2008 № N 9 С. 9-12
О лингвистической школе, которая ежегодно проходит для победителей лингвистических олимпиад разного уровня (проект М. Кронгауза и Е. Муравенко). ...
Added: March 26, 2013
Пенза : ПГУАС, 2014
The collection of articles includes papers aimed at the research into various issues of Philology, Linguistics, teaching foreign languages, in particular, the peculiarities of teaching foreign languages in universities, teaching Russian as a foreign language, psychological and pedagogical aspects of teaching, cross-cultural communication. ...
Added: February 20, 2017
Khrabrova V. E., Gorina O. G., St. Petersburg : Asterion, 2017
The book is some kind of facilitation to encourage the development of reading, writing and speaking skills in ESP (English for Specific Purposes) class. The intended target consists in developing the professional foreign language communicative competence through enhanced vocabulary of finance and economics. ...
Added: November 9, 2017
Rozanova N. M., М. : Экономика, 2009
Added: December 9, 2009
Pavlovets M., Литература в школе 2012 № 4 С. 30-31
Article is devoted to the anniversary of the famous literary critic, editor in chief of teaching methods in literature for school and university V.V. Aguenosoff ...
Added: March 9, 2015
Babaii E., Permyakova T. M., Pozdeeva E., Vestnik Tomskogo Gosudarstvennogo Universiteta, Filologiya 2021 No. 73 P. 5-17
The aims of this study were two-fold: 1) to identify the cognitive strategies that the Russian learners of English as a foreign language apply while they are taking a multi-level C-test; 2) to examine the correlation between the level of complexity of a C-test and the frequency of the usage of the cognitive strategies. 20 ...
Added: September 15, 2021
Tatiana Pospelova, Journal of Language and Education 2021 Vol. 7 No. 1 P. 158-172
This study aims to investigate the effect of peer-assisted prewriting discussion on second language (L2) academic writing and its benefits for students with different proficiency levels. While there is a significant body of research exploring the positive impact of collaboration on L2 writers' written performance and the ways it could be organised, there is little ...
Added: April 2, 2021
Antonova M., Bakulev A., М. : Флинта, 2022
The coursebook is designed to assist students in gaining, practicing, and mastering academic English written and oral skills. Special focus is placed on teaching research writing in such fields and applied mathematics, computer science and engineering. Students are trained to write proposals of their senior theses and research articles. The book also covers research presentation and discussion ...
Added: January 12, 2022
Российская правовая академия Минюста РФ, 2012
Статья прослеживает многовековой путь проникновения африканизмов в современный американский вариант английского языка. Для более глубокого понимания лексических особенностей этой разновидности английского языка, автор обращается к истории США, доказывая ее непосредственное влияние на развитие различных пластов американской лексики. ...
Added: October 11, 2015
Osipov G., Латышев А. В., Кузнецова Ю. М. et al., Информационные технологии и вычислительные системы 2013 № 2 С. 79-87
Научная статья о методах иалгоритмах обнаружения призкнаков лингвистических дефектов ...
Added: January 23, 2014
М. : [б.и.], 2010
Сборник составлен на основе материалов 21-й и 22-й ежегодных конференций преподавателей японского языка стран СНГ, состоявшихся в 2009 и в 2010 гг., и включает статьи по лингвистике, культурологии, различным аспектам преподавания японского языка. ...
Added: February 19, 2014
М. : Издательство Московского университета, 2012
Материалы Семинара для молодежных лидеров и молодых ученых стран Евразийского региона в рамках V международной конференции «Евразия и глобализация: многоаспектность глобальных исследований ...
Added: December 10, 2021
Abelyuk E., Polivanov K. M., М. : Просвещение, 2017
Данное учебное пособие представляет линию учебно-методических комплексов «Сферы 1-11» по литературе. Издание подготовлено в соответствии с требованиями Федерального государственного образовательного стандарта среднего общего образования. В этой части освещается период конца XIX – начала XX в., который характеризуется ощущением исчерпанности, конца старой жизни и наступлением эпохи с новым содержанием и смыслом бытия. Поиски этого нового содержания ...
Added: February 27, 2018
Burimskaya D., Азимут научных исследований: педагогика и психология 2016 Т. 5 № 4(17) С. 84-86
Abstract. This article deals with the significance of competences developed at Linguistic University, which are necessary for profession career. All the requirements to qualification and skills for teaching staff are analyzed. The requirements are mentioned in the order of Minzdravsozrazvitia in the terms of information of education. At the same time the course “Methods of ...
Added: January 26, 2017