?
Товарно-территориальные и событийные идентификаторы в контексте национального брендинга и бренд-идентификации территории
Декоративное искусство и предметно-пространственная среда. Вестник МГХПА. 2018. Т. 2. № 1. С. 145-159.
The article analyzes the country of origin and event identification systems of the territory (signs of the country of origin «Made in...», identity of international political and business events and Olympic games) in the context of national branding and place brand identification. Their constructive-artistic and representative features, differences and qualitative unity with solutions in the field of territorial brand identification, as well as the typology of each of the identification systems are identified.
Rodkin P. E., Декоративное искусство и предметно-пространственная среда. Вестник МГХПА 2017 № 3 С. 270-288
The article is devoted to the problem of reproduction, adaptation and processing of historical heraldry as a special type of communicative message in a modern brand identification. In article on the basis of specific examples highlights the main characteristics of the systems of communication and identification of areas in the context of the problem of the coexistence of two types ...
Added: October 10, 2017
Rodkin P. E., Декоративное искусство и предметно-пространственная среда. Вестник МГХПА 2019 Т. 2 № 4 С. 263-272
The work is devoted to the study of the main compositional, constructive and plastic techniques used in modern typeface brand identification of territories. The article deals with typology of font identity and its structural analysis in the context of the problem of empirical measurability of a work of art. ...
Added: December 23, 2019
Rodkin P. E., Декоративное искусство и предметно-пространственная среда. Вестник МГХПА 2016 Т. 2 № 2 С. 79-94
The article deals with the problem of nonlinearity in the structure of media and aesthetic communication in contemporary visual identity and territorial brand identification. As an element of nonlinearity stand out abstract images, — the visual elements that do not have matching subject in the real environment. The problem of the artistic image is considered ...
Added: August 23, 2016
Rodkin P. E., Декоративное искусство и предметно-пространственная среда. Вестник МГХПА 2019 Т. 2 № 1 С. 207-217
The article is devoted to the analysis of the city brand identification, which uses attractions, within the framework of the semiotic paradigm based on the semiotics of tourist attractions of D.Mccannel and the semiotic model of the city brand by Jiyoung Yoon. The attraction is considered as a means of representation of the territory and ...
Added: April 10, 2019
Rodkin P. E., Декоративное искусство и предметно-пространственная среда. Вестник МГХПА 2020 Т. 2 № 4 С. 119-129
The article is devoted to the problem of the meaning and formation of urban brand identification through the rethinking of the language of templates (communicative patterns) of the urban space of K. Alexander in the framework of branding of territories. As an example of this approach, the branding of the city of Yuryevets is analyzed, ...
Added: January 27, 2021
Rodkin P. E., Современные проблемы сервиса и туризма 2018 Т. 12 № 4 С. 25-34
The article is a critical analysis of the conceptual apparatus in the field of branding and marketing areas. The author discusses the various definitions of «brand» and «brand territory», their diversity and its causes. The aim of this work is clearing the theoretical and practical definition of the territorial brand through the redefinition and extension ...
Added: February 11, 2019
М. : КАК Проект, 2014
Русскоязычные книги по дизайну с текстами и аналитикой нынче редкость. Особенно – посвященные таким материям как айдентика, фирменные стили и все, что с ними связано. Перед вами монография, которая показывает и анализирует процесс создания айдентики, а не демонстрирует готовый результат, как тысячи изданий и сайтов. В книге собрано около 20 проектов с подробным описанием процесса их реализации ...
Added: September 3, 2015
Rodkin P. E., М. : Совпадение, 2016
Исследование посвящено сравнительному анализу, систематизации и классификации смысло– и формообразования бренд–идентификации городского, регионального и глобального брендинга стран мира. Введение понятия «бренд–идентификация» применительно к территориальному брендингу позволяет наиболее адекватно определить и выделить данную предметную область, а также устранить методологическую и терминологическую путаницу. Книга представляет практический интерес для заказчиков, разработчиков и бренд–менеджеров в области территориального брендинга и ...
Added: February 8, 2016
Rodkin P. E., Декоративное искусство и предметно-пространственная среда. Вестник МГХПА 2017 Т. 2 № 2 С. 157-174
The article analyzes visual and graphic, constructive and structural features of the redesign of the brands, countries and cities of the world in the period from 2006 to 2016 years. On the basis of changes in the territorial brand identification describes the main approaches of representation of the territory by means of visual identity, as ...
Added: July 15, 2017
Rodkin P. E., Декоративное искусство и предметно-пространственная среда. Вестник МГХПА 2018 Т. 2 № 3 С. 165-178
The article is devoted to the problem of communicative features of the constructive structure of the font identity in the city branding sphere. This problem is considered in the framework of the nonlinearity of visual communication based on typology, comparative and structural analysis of the font identity of the world's cities. The article analyzes the ...
Added: October 7, 2018
Rodkin P. E., Декоративное искусство и предметно-пространственная среда. Вестник МГХПА 2017 Т. 2 № 4 С. 149-159
The article is devoted to the problem of borrowing, reproduction of similar constructive and visual-graphical solutions, as well as plagiarism in the field of territorial branding, arising due to a number of factors and conditions of contemporary visual communication, as reflected in the work. This problem is relevant for the perception of visual identification of ...
Added: December 28, 2017
Rodkin P. E., Декоративное искусство и предметно-пространственная среда. Вестник МГХПА 2016 № 4 С. 286-305
The article discusses the problem of typology of place brand identification on the level of visual-graphic language and visual-graphic style that reflects the structural ambiguity of the object of communication, which are simultaneously its subject. In graphic design this problem at the project level expressed in meaning- and shaping the place brand and the priority ...
Added: January 25, 2017
Prokhorov A., Journal of Screenwriting 2021 Vol. 12 No. 1 P. 25-37
The article studies how domestic screenwriters and directors are exploring the web series format that started actively developing in Russia only five years ago. Both series produced for major internet platforms and indie projects created by independent studios in the past five years are reviewed. The article analyses how Russian authors understand and take into ...
Added: January 26, 2021
[б.и.], 2016
4-й том ежегодника посвящен вопросам академической живописи XIX века. Первая часть тома посвящена Генриху Семирадскому, поляку и выпускнику Санкт-Петербургской Академии художеств. В ней рассматривается творчество художника, восприятие его работ современной ему художественной критикой. Во второй части тома содержатся статьи, посвященные другим представителям академического направления в живописи и скульптуре. ...
Added: February 12, 2016
Balagurov N., Dyachenko E., Evgeny Manzhurin et al., NY : Columbia University Press, 2019
Once the home of Catherine the Great’s private art collection, Russia’s State Hermitage Museum became the largest museum in the Soviet Union and, since the collapse of the USSR, one of the most active museums in the world. The Hermitage is a global model for the collection and preservation of fine art, deeply shaped by ...
Added: January 14, 2019
Kotlov A., Фролова М. И., М. : ООО "Спектр", 2016
The book includes a selection of articles by young japanologists who participated in the 7th Conference of Young Japanologists (October 2015, Moscow). A wide range of themes is presented: society and law, traditional culture, architecture, design, Russo-Japanese relations. ...
Added: February 18, 2017
Madrid : Grupo de Investigación Arte, Arquitecture y Communicación en la Cuidad Contemporánea; Univesidad Complutense de Madrid, 2016
Added: January 11, 2017
Разумовская Т. А., Журнал социологии и социальной антропологии 2010 Т. 13 № 1 С. 205-211
Статья представляет собой опыт рассмотрения теоретических и методологических проблем визуальной антропологии на материале сборника статей Визуальная антропология: настройка оптики. Анализируется область современной визуальной антропологии, которая включает интерпретацию визуальных артефактов как культурных феноменов, анализ контекстов их производства и использования, а также изучение социальной жизни с применением визуальных методов. Кому принадлежит право интерпретации образа — его создателю ...
Added: October 3, 2012
Kalinin I., Lexington Books, 2019
This book is dedicated to Viktor Shklovsky literary and theoretical legacy ...
Added: October 30, 2019
М. : Принтберри, 2013
Сборник статей по материалам II Всероссийской научно-практической конференции с международным участием (Москва, 1-2 октября 2013 года, Московский городской психолого-педагогический университет, Институт философии РАН, РОО СТР «Круг») с приложением реестра «особых театров».
Сборник отражает два основных аспекта тематики конференции: исследование искусства в контексте его социальных и культурных функций и анализ проблем социокультурной реабилитации людей с инвалидностью. Конференция ...
Added: March 19, 2014
Lifintseva T. P., Знание-сила 2020 № 2 С. 37-47
The problem of an aesthetic ideal in the aspect of corporeality and corpulence is investigated in the history of art, fashion history, fiction, and now - the uncounted number of beauty-blogs, etc. The author tries to consider it in an applied aspect - female "plumpness" and "subtility" which were represented either as fine, or as ...
Added: May 5, 2020
Staruseva-Persheeva A., Шевцова О., Артикульт 2020 Т. 38 № 2 С. 6-15
Социальный дизайн на сегодняшний день является одной из наиболее актуальных практик, реализующих множество стратегий «ответственного» проектирования, где конечной целью является не увеличение прибылей или символического капитала, но улучшение качества жизни людей. Современное общество сталкивается с множеством так называемых проблем «порочного круга», сложных социо-технических проблем системного характера (растущее неравенство, экологические проблемы, недостаточность инклюзивных проектов в сфере ...
Added: October 6, 2020