?
Проблемы сегментации потребительского рынка в цифровой среде
Маркетинг Менеджмент в цифровой экономике. 2016. № 2. С. 48-64.
Grigoreva V., Салихова Я. Ю.
The article is about problems of developing a segmented approach to the theory of competition in the digital environment. It shows that application of this approach in the traditional markets was promising and allowed us to offer a lot of solutions to develop the theory of competition and appropriate methods of assessment the objects of its study. It reveals the changes of structural features in the digital markets. It suggests an application of the segmented approach in the digital environment and the ways of it’s further development.
Grigoreva V., Антонов С. Г., Воробьев П. Ф. et al., СПб. : Левша-Санкт-Петербург, 2017
Учебное пособие представляет собой результат сотрудничества преподавателей НИУ Высшая школа экономики в Санкт-Петербурге с ведущими практиками цифрового маркетинга и подготовлено на основе курсов лекций “Digital Marketing” и “Маркетинг современных технологий”, а также мастер-классов, проводимыми в рамках учебных курсов магистерской программы “Маркетинговые технологии”. Эта книга будет полезна маркетологам, которые в той или иной мере интересуются работой ...
Added: February 22, 2017
Parshakov P., Shakina E., Barajas A., Economic Research-Ekonomska Istraživanja 2022 Vol. 35 No. 1 P. 122-142
This article contributes to the development of contestable market theory by investigating how competitiveness in the eSports industry influences the size of this industry, as measured by the volume of monetary prizes. We use data on each gamer's prize earnings for each tournament from 1999 to 2015 to estimate panel vector autoregression (VAR) model with ...
Added: April 22, 2021
Bessonova E., Ksenia Gonchar, Technovation 2019 Vol. 86-87 No. August-September P. 15-32
The paper studies the effects of competition on innovation in various technology groups of mature Russian manufacturing firms. The purpose of the research is to establish whether more intense competition is good or bad for innovation, and to learn how the response to competition varies between technology leaders, followers and laggards. The study uses the ...
Added: January 24, 2019
Lozinskaia A. M., Кузнецов Н. А., Интернет-маркетинг 2016 № 06(96) С. 366-380
В статье изучены факторы интернет-поведения клиентов банка и их влияние на вероятность оформления кредитной заявки через сайт. Регрессионный ана- лиз данных о клиентах крупного регионального банка позволил выявить, что интернет-активность потенциальных заемщиков, интенсивность посещения ими отдельных категорий сайтов и количество сделанных поисковых запросов увеличивают вероятность оформления кредитной онлайн-заявки. Это важно учитывать в системе банковского маркетинга и ...
Added: December 6, 2016
Vetrova E., LAP LAMBERT Academic Publishing, 2013
В книге представлены резульаты исследования автора во проблемам управления стратегической конкурентоспособностью промышленного комплекса на примере судостроительного ...
Added: November 3, 2013
Avdasheva S. B., Popovskaya E. V., Вопросы статистики 1997 № 4 С. 26-32
Разработка системы показателей, способных характеризовать уровень, формы и особенности конкуренции на российских товарных рынках, приобретает в настоящее время большую актуальность вследствие растущего влияния структуры рынков на положение продавцов и покупателей, их стратегическую политику, реакцию предприятий на изменение внешних условий деятельности, а также перспективы развития рынка. Наша статья посвящена методам статистического наблюдения, до сих пор недостаточно ...
Added: December 14, 2012
Novatorov E. V., Степанов Н. А., Интернет-маркетинг 2012 № 1 С. 62-64
Книга написана выпускниками Sloan School of Management (Massachusetts Institute of Technology). Кроме того, оба автора, Брайан Халлиган и Дхармеш Шах, являются руководителями компании HubSpot, которая занимается разработкой программного обеспечения для интернет-маркетинга [6]. Как понятно уже из самого названия книги, авторы представляют нашему вниманию практические инструменты для руководителей, заинтересованных в продвижении своих интернет-сайтов. ...
Added: July 18, 2012
М. : Издательство РУДН, 2013
In Conference Proceedings "Advertising vector" includes articles of young scientists and specialists, students, teachers and practitioners of communication business. submissions contained analysis of a wide range of issues related to the development of marketing communications ...
Added: March 14, 2014
Trubnikov Dmitrii, Journal of Industry, Competition and Trade 2017 Vol. 17 No. 4 P. 399-420
Thepaperanalysestheroleofregulationinthesuppressionofdisruptiveinnovations and shows that this process might be explained by the dependance on the path of joint evolution of regulation and the mainstream technology. Industrial policy in highly regulated industries such as wireless telecommunications is able to support evolution of established technologies and adjust itself to sustaining innovations, while regulatory disconnection impedes disruptive technologies, and ...
Added: October 15, 2019
Kotliarov I. D., Вестник Тихоокеанского государственного экономического университета 2010 № 2 С. 83-90
There are introduced the concepts of private and general aims of the enterprise and showed that the competition between competitors on private aims is not excluding the cooperation for the obtaining the general aims. There was offered a matrix of types of markets on criteria cooperation-competition. There were formulated the concepts of competitors' marketing and ...
Added: October 29, 2012
Juusola K., Alajoutsijarvi K., Academy of Management Learning and Education 2019 Vol. 18 No. 3 P. 484-492
We continue the ongoing dialogue in AMLE on business school hubs and addresses from ) by evaluating the applicability of Dunning’s OLI advantages—Ownership (O), Location (L), Internalization (I)—in explaining Dubai’s emergence as a global education hub. Because business schools typically possess few transferable Ownership-advantages, Dunning’s OLI advantages theory appears simplistic and decontextualized when applied to the global ...
Added: February 14, 2020
СПб. : СПб ГЭУ, 2017
Гильдия маркетологов, научно-педагогическая школа «Маркетинг взаимодействия», Санкт-Петербургский государственный экономический университет и Евразийский международный научно-аналитический журнал «Проблемы современной экономики» провели Международную научно-практическую конференцию «Маркетинговая архитектура и эффективность Евразийской экономики», по результатам мероприятия подготовили научную монографию. ...
Added: December 9, 2016
Domnina S. V., Дуйсенбай Д., Логистика и управление цепями поставок 2018 № 05(88) С. 3-13
The article deals with the problems of creating a Common market of transport services and a Single transport space of countries with significant differences: different sizes and structure of economies, the state of transport infrastructure and characteristics of the fleet of vehicles.We study the market of road transport of goods in the dynamics,
determined by the transport potential of the ...
Added: February 12, 2019
Klochko O., Вестник Университета (Государственный университет управления) 2013 № 23 С. 101-108
The article is dedicated to the companies’ ability to initiate changes in their external environment. The main purpose of the research is to understand to what extent the mergers and acquisition strategy is able to influence the different groups of external factors that have negative impact on business. The strategy significantly changes the influence of ...
Added: February 10, 2014
И.В. Липсиц, О.К. Ойнер, А.В. Заздравных et al., М. : Юрайт, 2015
This tutor and exercise book discusses the key concepts and tools of modern marketing, and is closely associated with all aspects of management in modern companies. Management policy details and the mechanisms for the use of marketing techniques to increase the capitalization of the business are reviewed as well as effective management of the product ...
Added: September 11, 2015
Kuzin D. A., Никифоров С. А., Новости маркетинга 2005 № 7 С. 19-24
В данной статье сравниваются две методики, которые могут применяться специалистами в области маркетинга для оценки конкурентного окружения на рынке. ...
Added: December 9, 2012
Dneprovskaya N., Шевцова И. В., Бизнес-информатика 2023 Т. 17 № 2 С. 20-40
The purpose of this study is a conceptual description of the implementation of knowledge management systems (KMS) as a mechanism for universities’ strategic development. Knowledge management (KM) practice from around the world proved the positive influence of KMS on productivity of educational institutions. The theoretical provisions and concept for KMS are determined based on an ...
Added: August 2, 2023
Oxford Abstracts, 2021
Recovering from Covid: Responsible Management and Reshaping the Economy
In 2021, the 35th Conference and 2nd BAM Conference in the Cloud, will critically engage with the socio-economic recovery from the global Covid-19 pandemic.
Consumers, producers, frontline workers, managers, businesses, public and third sector organisations all have their own roles and responsibilities in transforming our marketised society for the post-pandemic world.
We will critically explore the challenges we all face, aiming to ...
Added: June 12, 2021
Сhkalova O. V., Экономический анализ: теория и практика 2013 № 13(316) С. 13-17
Ограничение выбора земельных участков для торговых центров в городской черте требует поиска участков за городом, что связано с необходимостью проведения соответствующих исследований. В статье представлена методика и разработаны рекомендации выбора месторасположения загородных торговых центров. ...
Added: October 29, 2013
Safonov G., Галенович А., Федоров Ю. Н., Энергия: экономика, техника, экология 2012 № 5 С. 37-39
The article discusses the potential role of Russia in global carbon markets, prospects and opportunities for national businesses in greenhouse gas emission reduction ...
Added: July 20, 2016
Lipatnikov V. S., Гребенькова Е. С., Проблемы теории и практики управления 2014 № 12 С. 89-96
In this article is conducted research of the mechanism of selection of venture innovative projects. We studied the factors, which influence a choice of business angels. The purpose of work was to receive an advanced system of estimation of projects. On the basis of the survey it is possible to say that the financing of ...
Added: December 8, 2014
Абдрасулова С. Б., Butryumova N. N., Nazarov M. G. et al., Н. Новгород : Мининский университет, 2020
Монография является результатом исследований, проведенных авторами, с целью изучения влияния обучения предпринимательству на развитие предпринимательских экосистем. На основе подробного теоретического анализа существующих подходов к формированию предпринимательских экосистем, анализа отечественной и зарубежной практики реализации предпринимательского обучения, анализа данных о предпринимательском образовании и предпринимательских экосистем, показаны эффекты предпринимательского обучения на развитие предпринимательских экосистем. Монография адресована преподавателям высшей ...
Added: January 21, 2021
Churakova I., Корехова Е. В., Гумановский М. Г. et al., Менеджмент сегодня 2021 Т. 2 № 114 С. 90-102
The article is devoted to the problems of modern diagnostics of the financial health and success of the company using quantitative and qualitative information about the activities and features of the business model. Most of the existing diagnostic methods are designed for large, steadily developing companies that do not take into account the organizational features of ...
Added: June 9, 2021
Kruglov M., Менеджмент качества 2016 Т. 1
Рассмотрены итоги Х российского ЛИН-форума «Сделаем Россию эффективной!» и другие ключевые события в стране за 2015 г. в сфере менеджмента качества. ...
Added: July 21, 2021