?
Неучтенные доходы российских домашних хозяйств
Вопросы экономики. 2016. № 5. С. 1-28.
Мурашов Я. В., Ratnikova T. A.
Berezka S., Государственное управление. Электронный вестник 2018 № 66 С. 144-159
The article is devoted to developing customer value proposition of a trade company in grocery and FMCG retail. The main focus is on the value proposition components and the retailer’s product architecture. An approach retailer’s value proposition is a shopping infrastructure, containing three product levels: assortment and on-shelf availability (core product), store facilities (expected product), ...
Added: October 16, 2019
Михайлова О. И., Gurova O. Y., Экономическая социология 2009 Т. 10 № 3 С. 41-57
Статья посвящена исследованию меняющегося рынка современного общества — рынку розничной торговли. В качестве эмпирического объекта был выбран один из самых распространённых на сегодняшний день на этом рынке торговых форматов — молл. В молле как особом пространстве используются различные стратегии для регулирования поведения потребителей — особенности архитектуры, дизайна, действия продавцов и т. п. Конечная цель этих ...
Added: September 4, 2012
Trubnikova E., Инфокоммуникационные технологии 2014 Т. 12 № 3 С. 90-94
Статья содержит исследование характеристик рынка криптовалют, предпосылки и возможные причины возникновения данного финансового ин- струмента, особенности рынка. ...
Added: October 16, 2019
Borodin A. I., Татуев А. А., Шаш Н. Н., Финансовая аналитика: проблемы и решения 2015 № 21(255) С. 2-15
Предмет/тема. Сегодня коррупция существует в разных отраслях экономики целого ряда стран и становится одним из основных факторов, препятствующих их развитию. Отмечается негативное влияние коррупции на экономический рост, накопление, эффективность помощи в целях развития, распределение доходов и борьбу с бедностью (а значит, и на возможности модернизации страны). Это дает основания утверждать, что коррупционная составляющая экономической деятельности ...
Added: June 17, 2015
Gimpelson V. E., / Высшая школа экономики. Серия WP4 "Социология рынков". 2002. № 03.
Added: March 25, 2013
Berezka S., Sheresheva M. Y., Вестник Санкт-Петербургского университета. Серия 8. Менеджмент 2019 Т. 18 № 2 С. 175-203
The paper presents the results of neuromarketing research based on the use of neurophysiological and survey methods that are aimed to identify differences in perception of dynamic advertising content for food and non-food product categories. The role of sensory sensations in consumer behavior and the potential of neurophysiological marketing tools to observe sensory effects on ...
Added: October 14, 2019
Barsukova S., ЭКО 2008 № 10 С. 3-19
A problem of the boundaries of counterfeit phenomenon not coinciding in consumers, lawmakers and possessor of rights' minds is discussed in this paper. It contains systemized date on the scale of counterfeit business and barriers on the way of a contra counterfeit policy. There also are generalized suggestions of authority bodies and possessor of rights ...
Added: September 30, 2012
Trubnikova E., Самара : Самарский научный центр РАН, 2014
В монографии представлено исследование теневых схем в отечественном бизнесе. Исследуются вопросы оппортунистического поведения, преобладания субъективного интереса. Уделяется внимание взаимосвязи государственного регулирования, налогообложения и развития теневого сегмента экономики. ...
Added: November 25, 2019
Vakulenko E., Цимайло В. В., Демоскоп Weekly 2011 № 479-480
В статье представлен обзор методов и приведены оценки нелегальной миграции в разных странах мира. Предложена классификация этих методов. Проанализированы достоинства и недостатки каждого из приведенного методов. ...
Added: November 20, 2012
Barsukova S., / Высшая школа экономики. Серия WP4 "Социология рынков". 2006. № 01.
The research project ‘Merging of Shadow Economy and Shadow Politics’ was implemented in 2004—2005 with financial support from the State University — Higher School of Economics. We examine the interrelation between shadow economy and shadow politics focusing on the example of political projects. The latter include federal and local election campaigns and everyday political parties’ ...
Added: March 25, 2013
Kosals L., Maksimova A., Economic sociology - The European electronic newsletter 2012 Vol. 13 No. 2 P. 21-28
In the text the authors analyze blurred boundaries between the legal and illegal markets taking an example of the shadow economic activities of police officers in Russia. Being a tool for maintaining law and order, in many transformation countries the police has turned into a powerful vehicle of institutional subversion. The authors summarize publications investigating ...
Added: July 27, 2012
Barsukova S., Radaev V., Economic sociology - The European electronic newsletter 2012 Vol. 13 No. 2 P. 4-12
Economic sociologists in Russia have always paid much attention to studying informal and shadow economy. They apply structural and institutional insights as two complementary approaches to the definition of the informal economy. When following the structural approach suggested in the early 1970s by Keith Hart, informal economy is defined as a set of economic activities ...
Added: January 9, 2013
Maksimova A., Kosals L., Отечественные записки 2012 № 2 С. 175-183
The article is devoted to police moonlighting in Russia. Despite the initial function of law regulation, in many countries police transformed in a destructive tool. In contemporary time police are highly involved in economic activity, which is embedded in business and political spheres. The authors describe the complicated intertwining of legal and illegal aspects of ...
Added: July 27, 2012
Светуньков Сергей Геннадьевич, Вишинська Т. В., Бiзнес-Iнформ 2013 № 10 С. 86-92
We show how to use the model to analyze the complex variables of the shadow economy. Models of the shadow economy built on the example of modern Ukraine. ...
Added: December 24, 2013
Trubnikova E., Инфокоммуникационные технологии 2014 Т. 12 № 1 С. 77-92
В статье представлено исследование теневых схем в отечественном бизнесе. Исследуются вопросы оппортунистического поведения, преобладания субъективного интереса. Уделяется внимание взаимосвязи государственного регулирования, налогообложения и развития теневого сегмента экономики. ...
Added: October 16, 2019
Rozanova N. M., Altynov A., Вестник Института экономики РАН 2019 № 5 С. 43-61
The article analyses a new phenomenon in contemporary global world, namely, digital shadow economy. There given a theoretical analysis of this area, with description of its forms, main actors and other basic characteristics. A brief review of its quantitative indicators is submitted. The authors have elaborated an original fundamental approach to a digital shadow economy ...
Added: October 31, 2019
Balashov A. I., Имамов Т. Д., Вестник Московского университета МВД России 2013 № 4 С. 159-165
The article is devoted to clarifying the concept of the “shadow economy” as well as the characteristics of different methods to assess the development of this phenomenon. The authors describe the main stages and the specific of the formation of the shadow economy in Russia. Special attention is given to the factor of corruption, which ...
Added: November 19, 2013
Nureev R. M., Terra Economicus 2012 № 4 С. 115-138
In the next chapter of the textbook on economic comparative studies explores the process of nationalization of the economy and the emergence of administrative and planning system in the USSR, analyzes form deficit economy and the peculiarities of the black market in a command economy. ...
Added: February 6, 2013
Olhovnikov A. V., Реклама: теория и практика 2019 № 1 С. 34-41
В статье представлен анализ основных методологических подходов к построению моделей принятия решения о покупке. Автор рассматривает традиционные модели принятия решения о покупке и их трансформацию в условиях развития современного рынка. На основании результатов исследований ведущих компаний проводится анализ поведения российских онлайн-потребителей. ...
Added: November 10, 2019
Доморацкая Ю. В., Экономическая социология 2012 Т. 13 № 1 С. 46-66
На основе анализа данных «Российского мониторинга экономического положения и здоровья населения» (РМЭЗ) за 2006–2009 годы автором были выявлены три группы потребителей, различающиеся способом взаимодействия со сферой розничной торговли: осуществляющие покупки продуктов питания (1) исключительно в традиционных торговых объектах, (2) исключительно в современных торговых форматах или (3) их сочетающие. В статье предпринята попытка установить социальные и ...
Added: August 27, 2012
Калинина А. А., Вестник Российского государственного торгово-экономического университета (РГТЭУ) 2014 № 2 (82) С. 14-21
In the article carried out the analysis of a condition of shadow economy, in particular the tax crime, as well as the main threats causing essential damage to national interests of the state. Analyzed the reasons interfering development of business in Russia. Investigated influence of a violation of the law about taxes and fees on ...
Added: November 19, 2019
Неделько А. Ю., Управленческие науки 2018 Т. 8 № 4 С. 77-83
In modern world consumers are overwhelmed with advertising messages and competition among advertisers becomes more rigid. That is why there is a need to develop effective marketing messages that will affect people subconsciousness. In this regard, neuromarketing appears as a research tool for measuring subconscious reactions to marketing incentives,. In this paper, we analyze critically ...
Added: July 25, 2019
Uvarov E. U., Пространственная экономика 2020 Т. 16 № 2 С. 124-141
The author considers a non-cash fare payment system as an effective tool to reduce the shadow income of transport organizations. The object is shadow economy in regions of Russia. The subject is the public passenger transport sphere. The author studies buses on municipal regular transport routes (city and suburbs). The category of buses also includes ...
Added: September 19, 2020
Barsukova S., Вопросы экономики 2012 № 12 С. 133-145
Статья посвящена размышлениям о характере теневой экономии в рамках концепции О. Бессоновой о раздаточной экономике России. Теневая экономика как отдельный предмет анализа у О.Бессоновой отсутствует. Но концепция Бессоновой представляется крайне важной для понимания сущности теневой экономики, ее функциональной специфики на разных фазах раздаточного цикла. Теневая экономика не просто сопровождает экономический порядок, координируемый институтами раздатка, но ...
Added: December 16, 2012