• A
  • A
  • A
  • ABC
  • ABC
  • ABC
  • А
  • А
  • А
  • А
  • А
Regular version of the site
Of all publications in the section: 39
Sort:
by name
by year
Article
Веселитская Н. Н. Проблемный анализ и государственно-управленческое проектирование. 2013. Т. 6. № 5. С. 34-42.
Added: Oct 24, 2013
Article
Нисневич Ю. А., Стукал Д. К. Проблемный анализ и государственно-управленческое проектирование. 2012. Т. 5. № 2 (22). С. 58-71.
Added: May 28, 2012
Article
Абелинскайте В. Э. Проблемный анализ и государственно-управленческое проектирование. 2015. № 2. С. 82-95.

The article analyzes the mechanisms of political regime consolidation in modern Russia. The most important mechanism is the trend of government institutions transformation under the influence of political and administrative class. Among the processes of government institutions change we analyze the cases of the State Duma Council reform and expansion of the Presidential Administration functions that took place in 1990-2000 –ies. These processes with the recent changes in the judiciary power institution confirm the thesis of the "volatility " of the Russian government institutions , implicitly distorted according to the interests of the political elite.

Added: Mar 23, 2015
Article
Блинов А. О., Захаров И. В., Захаров В. Я. Проблемный анализ и государственно-управленческое проектирование. 2010. Т. Том 3. № 5. С. 57-65.
Added: Nov 16, 2010
Article
Якобсон Л. И. Проблемный анализ и государственно-управленческое проектирование. 2010. Т. 3. № 1. С. 107-108.

According to the author, the quality of political parties and public administration are highly dependent on the ability of the citizens to self-organization, their concernment in public aff airs and also the extent government bodies are interested in cooperation with social structures.

 

Added: Oct 30, 2012
Article
Карачаровский В. В. Проблемный анализ и государственно-управленческое проектирование. 2015. № 1. С. 35-51.
Added: May 3, 2015
Article
Лексин В. Н. Проблемный анализ и государственно-управленческое проектирование. 2009. Т. 2. № 2.
Added: Jan 21, 2010
Article
Лексин В. Н. Проблемный анализ и государственно-управленческое проектирование. 2011. № 2. С. 78-85.
Added: Jun 23, 2011
Article
Масленникова С. В. Проблемный анализ и государственно-управленческое проектирование. 2012. Т. 5. № 5. С. 98-104.
Added: Jan 25, 2013
Article
Аминова Г. Г. Проблемный анализ и государственно-управленческое проектирование. 2013. Т. 6. № 5. С. 66-74.
Added: Nov 1, 2013
Article
Лексин В. Н. Проблемный анализ и государственно-управленческое проектирование. 2010. № 4. С. 72-78.
Added: Nov 1, 2010
Article
Селиванов М. Б. Проблемный анализ и государственно-управленческое проектирование. 2011. Т. 4. № 5. С. 6-15.

The article highlights the results of comparison of socio-economic indicators major cities, and similar indicators of the rest regional territories.

Added: Sep 17, 2012
Article
Малков С. Ю. Проблемный анализ и государственно-управленческое проектирование. 2013. Т. 6. № 4(30). С. 81-94.

-

Added: Oct 9, 2014
Article
Куричев Н. К. Проблемный анализ и государственно-управленческое проектирование. 2011. Т. 4. № 3. С. 130-136.
Added: Sep 24, 2019
Article
Нисневич Ю. А. Проблемный анализ и государственно-управленческое проектирование. 2013. Т. 6. № 3. С. 82-87.
Added: Mar 18, 2015
Article
Малков С. Ю., Коссе Ю. В., Шуртаков К. и др. Проблемный анализ и государственно-управленческое проектирование. 2012. Т. 5. № 6(26). С. 54-70.
Added: Oct 9, 2014
Article
Карачаровский В. В. Проблемный анализ и государственно-управленческое проектирование. 2012. Т. 5. № 6. С. 18-34.
Added: Feb 7, 2013
Article
Лексин В. Н. Проблемный анализ и государственно-управленческое проектирование. 2013. № 6(32). С. 40-54.
Added: Jan 28, 2014
Article
Аминов И. Г. Проблемный анализ и государственно-управленческое проектирование. 2014. Т. 7. № 4 (36). С. 129-142.
Added: Sep 15, 2014
Article
Якобсон Л. И. Проблемный анализ и государственно-управленческое проектирование. 2011. Т. 4. № 2. С. 83-86.

According to the authors opinion, only civil society using its diff erent branchy structures is able eff ectively tackle corruption. But for these ends an ordinary citizen has to actively participate in their day-to-day work. All those diff erent branchy structures themselves have to cooperate with each other forming solid network.

Added: Sep 30, 2012
Article
Голощапов А. М. Проблемный анализ и государственно-управленческое проектирование. 2011. № 1.
Added: Mar 23, 2011
1 2