?
Теория отраслевых рынков. Тема: "Поведение крупных продавцов."
Современная конкуренция. 2010. № 6(24). С. 117-133.
Yusupova G. F.
Keywords: вертикальная интеграциярекламатеория отраслевых рынковвертикальные ограничивающие контрактыценовая дискриминацияtheory of industrial marketsvertical integrationprice discriminationдифференциация продуктадифференцированный продукторганизация и структура отраслей экономикивнутриотраслевые и межотраслевые связи
Yusupova G. F., Spiridonova O. I., Современная конкуренция 2010 № 4(22) С. 124-140
Публикация продолжает серию учебно-методических материалов по курсу «Теория отраслевых рынков». В данной теме представлены материалы, посвященные анализу стратегических взаимодействий фирм на олигополистических рынках с однородным и дифференцированным продуктом, а также задания, освещающие проблемы ценообразования и ограничения входа на рынок. ...
Added: October 21, 2012
Yusupova G. F., Современная конкуренция 2010 № 2(20) С. 117-134
Представленный материал — комплекс заданий (практикум), предназначенный для закрепления знаний студентов по теме «Теории фирм и теории рынков: дискуссии и историческое развитие», вводной для курса «Теория отраслевых рынков»2. Данный курс читается в ГУ ВШЭ по направлению «Экономика» для подготовки бакалавра и является неотъемлемой частью профессионального цикла образовательной программы экономиста. Задания составлены с учетом того, что ...
Added: October 21, 2012
Yusupova G. F., Spiridonova O. I., Современная конкуренция 2010 № 5(23) С. 84-95
Публикация продолжает серию учебно-методических материалов по курсу «Теория отраслевых рынков». В данной теме представлены материалы, посвященные анализу факторов, влияющих на стимулы фирм к сговору, а также задания, освещающие проблемы антимонопольной политики в отношении сговоров фирм. ...
Added: October 21, 2012
Storchevoy M., Kholodilin K., Sorokin D. et al., Российский журнал менеджмента 2016 Т. 14 № 4 С. 21-48
The paper explores practical issues of using price discrimination in the markets of new apart-ments. First, we discuss various strategies of price discrimination which may be applied by construction companies to increase revenue (i. e. discrimination by observable characteristics or by self-selection). then we suggest an approach for empirical estimation of possibility of price discrimination ...
Added: March 3, 2017
Cherkasova V. A., Черкасова Е. С., Корпоративные финансы 2010 № 4(16) С. 52-60
This article is devoted to the decision-making mechanism of vertical integration at a company level. Different approaches to the analysis of vertical integration transactions, which exist for today, are revealed. The estimation of existing ways of the analysis is given, relationships between the various factors, which influence the general result of vertical integration transactions, are ...
Added: October 27, 2012
Plisetskiy E., Региональные исследования 2012 № 2 С. 90-98
В данной статье рассматриваются вопросы, связанные с выяснением использования особых экономических зон в качестве эффективного механизма для устойчивого развития туристической индустрии. ...
Added: August 31, 2012
Savitskaya E. V., Экономическая социология 2007 Т. 8 № 4 С. 145-164
Added: March 1, 2014
Tretyakova E., Толстоброва Н. А., Толстобров Д. А., Вестник Самарского государственного экономического университета 2016 № 6 С. 89-95
In the article has been offered the author's approach to the formation of prices on the differentiated product. This approach is based on customer perception of empathic consumer’s assessment of product’s properties. The multidimensional analytical model allows to evaluate and shape the space of consumer expectations, space basic product’s expression of properties, space investigational product’s ...
Added: December 25, 2016
Makarova E. A., Пак Г. С., Вестник Нижегородского университета им. Н.И. Лобачевского. Серия: Социальные науки 2006 № 1(5) С. 247-253
реклама, повседневная реальность, повседневные деятели, эффективность рекламы, культурные особенности, национальные особенности рекламы, типология культур М.Мид ...
Added: November 22, 2012
Rozanova N. M., Проблемы прогнозирования 1998 № 6
Added: January 5, 2015
Rozanova N. M., М. : Юрайт, 2009
В учебнике рассматриваются общетеоретические вопросы, составляющие фундаментальную основу экономики отраслевых рынков и политики поддержки конкуренции. Исследуется история и современные тенденции развития конкурентной политики, проанализированы различные отрасли экономики и разнообразные сферы деятельности фирм. Особое внимание уделено детальному изучению монополизма и конкурентных начал в российской экономике последних трех десятилетий, а также антимонопольной и проконкурентной политики российского государства. ...
Added: April 27, 2015
Ивчик Т. А., Хомерики К., Интеграл 2008 № 3 С. 72-73
Added: March 24, 2013
Dmitriev A. V., Финансы и бизнес 2010 № 4 С. 41-47
Построена модель коррупции в условиях ценовой дискриминации коррупционных услуг. Получено ограничение сверху на сложность посреднических коррупционных схем в зависимости от масштабов дискриминации. Показано, что при решении задачи повышения конкурентоспособности предприниматель может как внедрять инновации, так и задействовать схемы оптимизации коррупционных издержек. ...
Added: October 20, 2012
Данови А., Карлетсос Д., Корпоративные финансы 2012 № 2(22) С. 95-106
This paper analyzes thirty-two cases including alliances, merger consortiums, acquisitions and partnerships between diverse major Italian companies in the Local Public Transportation Sector. In order to single out the principal trends, special attention has been paid to the aims of the players, their needs and the strategies implemented. The actions taken by the institutions and ...
Added: November 27, 2012
Rozanova N. M., М. : Юрайт, 2015
В учебнике рассматриваются общетеоретические вопросы, составляющие фундаментальную основу экономики отраслевых рынков и политики поддержки конкуренции. Исследуется история и современные тенденции развития конкурентной политики, проанализированы различные отрасли экономики и разнообразные сферы деятельности фирм. Особое внимание уделено детальному изучению монополизма и конкурентных начал в российской экономике последних трех десятилетий, а также антимонопольной и проконкурентной политики российского государства. ...
Added: October 7, 2015
М. : Экон-Информ, 2017
Collection of reports on the problems of modern education and research in the field of advertising and PR ...
Added: June 15, 2017
Savitskaya E. V., М. : Бизнес Элайнмент, 2010
"Экономика для менеджеров" - базовый теоретический курс, являющийся неотъемлемой частью широкого круга дисциплин, рассматривающих деятельность фирмы и рынков. Его цель - развитие экономического мировоззрения в процессе изучения основных понятий и моделей микро- и макроэкономики. Главная особенность данного учебного пособия состоит в том, что понятия и модели экономической теории представлены в контексте прикладных аспектов принятия бизнес-решений. ...
Added: March 15, 2011
Zhelobodko E. V., Kokovin S. G., Саблина М. В., Экономический журнал Высшей школы экономики 2012 Т. 16 № 2 С. 243-263
A monopolist can price-discriminate between two consumer groups with linear demands that can cross (violate the Spence-Mirrlees condition). We derive complete parametric taxonomy of the outcomes. Switching from simple uniform pricing to two-part tariff or package pricing «generally» decreases the monopolistic deadweight loss. Switching from two-part tariff to packages also «generally» decreases the loss. However, ...
Added: February 28, 2013
Rozanova N. M., Мигалев Я. А., Terra Economicus 2014 Т. 12 № 3 С. 162-183
Is industrial design an effective instrument in competition under fast growing high-tech markets? What strategies are used by such companies in this sphere? What is their efficiency? Why is industrial design becoming a key factor of strategic activity of high-tech firms and one of the important determinants of high-tech market structure? How should economists treat ...
Added: November 11, 2014
Rozanova N. M., Мигалев Я. А., Вопросы регулирования экономики 2014 Т. 5 № 4 С. 75-91
The article deals with the mechanism of competitive interactions in high-tech markets when using industrial design. Comparative analysis of different strategies in this sphere is given, various organizational forms of design activity inside and outside firms are considered, demand and supply of design services are investigated. This article will be of special interest for those ...
Added: January 1, 2015
Plisetskiy E., География в школе 2012 № 6 С. 3-11
In article the concept of a special economic zone (OEZ), key principles of its organization, specifics of the OEZ organization for tourism development are considered, the analysis of world experience of creation and functioning of tourist and recreational OEZ in Panama, China and on Philippines is given. ...
Added: September 1, 2012
Fontainebleau : INSEAD, WIPO, 2012
A new dynamic of innovation is emerging around the world in spite of persistent innovation divides between countries and regions. Although innovation cannot cure the most immediate financial difficulties, it is a crucial element of sustainable growth.
To guide polices and to help overcome divides, metrics are required. The Global Innovation Index 2012: Stronger Innovation Linkages ...
Added: August 2, 2012
Svetlana Grigorieva, Georgii Gorbatov, / Высшая школа экономики. Series FE "Financial Economics". 2015. No. WP BRP 47/FE/2015.
Researchers have long tried to define the impact of corporate diversification on firm value. Academic papers mainly concentrate on the effects of corporate diversification in mature markets while its consequences in emerging capital markets are less explored. This article presents the results of an empirical analysis of corporate diversification strategies of a sample of companies ...
Added: September 14, 2015
М. : Экон-Информ, 2018
Аddresses education in the field of advertising, marketing, public relations ...
Added: April 18, 2018