?
Управление качеством логистического сервиса сетевого ритейлера путем оптимизации баланса «затраты/сервис»
Логистика и управление цепями поставок. 2011. № 45. С. 14-26.
Sergeyev V., Бурмистрова Н. С.
Shows the effect of logistics service quality on the profitability of the business network retailer. On the example of the company that sells appliances and electronics, shows the impact of the availability of inventory profits and profitability. The structure of logistics costs, depending on the dynamics of sales of the company that bears the season. Shows the need for a flexible approach to planning, inventory and accounting of the dynamics of the balance of the «cost / service» to maximize return on network retailer.
Research target:
Economics and Management
Language:
Russian
Ivanova A., Логистика и управление цепями поставок 2014 Т. 62 № 3 С. 69-80
Strategic role of logistics services for companies is determined by direct impact on the customer base of the company, both existing customers and potential ones. It should be recognized that there is no consensus on understanding of the logistics services essence among academic community and practices, but it was revealed the common approach to the ...
Added: October 24, 2013
Sergeyev V., Логистика и управление цепями поставок 2011 № 46 С. 5-14
Problems of an estimation of quality of logistical service are considered. Influence of logistical service on efficiency of business of the company is analysed. The scheme of construction of expectations of consumers of logistical services is offered and components of measurement of quality of service are defined. The Gap-model of Zeithaml of an estimation of ...
Added: October 8, 2012
Zdorovenkova E., Ivanova A., Логистика и управление цепями поставок 2015 Т. 70 № 5 С. 69-84
The market of medical equipment presented in most cases by foreign-made goods is growing fast. It requires considering the peculiarities of logistics services under the conditions of the medical equipment utilization by medical preventive institutions. The problem is particularly acute for high-tech medical equipment sector. It is shown that the fundamental principles of the order ...
Added: November 30, 2015
Dybskaya V., Ivanova A., Логистика и управление цепями поставок 2015 № 4 С. 55-67
Logistics service has a significant impact on both the effectiveness of the companies receiving logistics service and the productivity of the companies which provide it. The provision of the common level of service for all customer groups leads to the inefficient use of the available resources of the company: the less profitable customers receive high ...
Added: September 20, 2015
Dybskaya V., Ivanova A., Логистика и управление цепями поставок 2014 Т. 64 № 5 С. 5-17
It is difficult to imagine operations of companies without understanding of how to manage services accomplishment, especially logistics services. Policy of customer service management is determined by the interaction of two key departments of the company, one of which (Marketing) is responsible for image-building of product and marketeer choice, the other of which (Logistics) is ...
Added: November 20, 2014
Ivanova A., Логистика и управление цепями поставок 2017 Vol. 79 No. 2 P. 65-81
Russian companies intend to be among leaders in the international logistics world in order to attract financial investments and labor force. Being monitored on a regular basis by the World Bank the Russian Federation is compared with other countries via several logistics performance indicators which are focused mainly on the evaluation of the speed of ...
Added: August 28, 2017
Brodetskiy G., Dybskaya V., Ivanova A., Логистика и управление цепями поставок 2016 Т. 3 № 74 С. 8-27
The paper is devoted to a new formal approach to logistics service development optimization in the wholesale business. Logistics service development is required to choose strategic direction of customer service in logistics, to identify key performance indicators of its implementation, and ultimately to make a choice of logistics services package. To solve these problems taking ...
Added: July 1, 2016
Dybskaya V., Ivanova A., Логистика и управление цепями поставок 2012 № 4 С. 23-31
В статье показано, что основными требованиями на пути повышения конкурентоспособности за счет логистического сервиса является проведение внешнего и внутреннего аудита, позволяющего обеспечить быструю реакцию компании на изменяющиеся условия рынка. Предложена методика формирования системы логистического сервиса компании. Разработан перечень показателей оценки компонентов качества логистического сервиса. ...
Added: November 19, 2012
Borisova L. A., Fedorenko A. I., Klimenko V., Логистика и управление цепями поставок 2013 № 1 С. 64-76
В статье проведен анализ структуры доходов и расходов на железнодорожных перевозках грузов, дана оценка качества этих перевозок и рассмотрены проблемы повышения уровня логистического сервиса. ...
Added: March 21, 2013
СПб. : Изд-во СПбГПУ, 2013
В монографии представлены результаты исследований, отражающие вопросы теории и практики стратегического планирования в экономике и промышленности, которые получены исследователями в результате анализа нормативно-правовых материалов, научно-технических положений и процессов социально-экономического развития в России и за рубежом. ...
Added: November 9, 2013
Vaisblat B. I., Любушин Н. П., Экономический анализ: теория и практика 2012 № 38 С. 42-45
В статье рассмотрены вопросы оптимизации управления ресурсами в проектных работах. Реализован алгоритм решения модели оптимизации использования ресурсов в управлении проектами на примере трудовых ресурсов. ...
Added: November 27, 2012
Н. Новгород : Нижегородский филиал НИУ ВШЭ, 2010
В сборнике представлены научные статьи, подготовленные по материалам научно-исследовательских работ студентов Нижегородского филиала Государственного университета – Высшей школы экономики, участвующих в 2009/2010 учебном году в конкурсах НФ ГУ-ВШЭ на лучшую научно-исследовательскую работу.
Результаты выполненных работ были заслушаны 20 апреля 2010 г. на VIII научно-практической конференции студентов и преподавателей НФ ГУ-ВШЭ «Современные проблемы в области экономики, менеджмента, ...
Added: June 30, 2012
Павлович Т. В., Вестник Российского экономического университета им. Г.В. Плеханова 2019 С. 383-386
The key task of the LUKOIL Group is to increase the efficiency of the mineral resource base. To achieve this goal was decided to create a corporate scientific center LUKOIL-Engineering. The Scientific center should provide high level of quality and productivity of engineering support for oil and gas production. Engineering support also includes implementation of ...
Added: November 11, 2019
Tikhonova N. E., Каравай А. В., Социологические исследования 2018 № 5 С. 84-98
The article analyzes dynamics of some indicators of the human capital of Russians in the context of changes in the relations between employees and employers. It is shown that the general vector of these changes is the shift of balance of power between them in favor of employers, which has led to non-compliance with the ...
Added: August 29, 2018
Berezka S., Rebiazina V. A., Muravskaia S., BRICS Journal of Economics 2021 Vol. 2 No. 1 P. 53-73
n the spring of 2020, the COVID-19 pandemic created a new reality. Each country has implemented different measures to contain the pandemic, which has had many consequences for society and businesses. The purpose of this paper is to improve understanding of how the COVID-19 pandemic has changed consumer behavior in the BRICS countries and discuss the role of consumer ...
Added: April 1, 2021
Кирюшин С. А., Вестник Института дружбы народов Кавказа Теория экономики и управления народным хозяйством 2013 № 3(27) С. 127-137
In article key provisions and ways of an assessment of application of lean technologies in activity of the trading company are stated, the main terms are defined, the key directions of changes of trade enterprise taking into account foreign experience are reflected, ways of an assessment of efficiency of use of lean technologies are offered. ...
Added: February 15, 2014
Cagnin C., Havas A., Saritas O., Technological Forecasting and Social Change 2013 Vol. 80 No. 3 P. 379-385
This paper reflects on the potential of future-oriented analysis (FTA) to address major change and to support decision-makers and other stakeholders in anticipating and dealing with transformations. It does so by critically reflecting on the selected papers for this special issue as well as on the discussions that took place at the fourth Seville International ...
Added: February 7, 2013
Сhkalova O. V., Экономический анализ: теория и практика 2013 № 13(316) С. 13-17
Ограничение выбора земельных участков для торговых центров в городской черте требует поиска участков за городом, что связано с необходимостью проведения соответствующих исследований. В статье представлена методика и разработаны рекомендации выбора месторасположения загородных торговых центров. ...
Added: October 29, 2013
Terentyev A. A., Korobova N., М. : ИНИОН РАН, 2015
Sustainable development declared at the World Summit in Rio de Janeiro in 1992, gradually became a landmark of economic policy for numerous leading countries of the world. This initiative belongs not only to the governments but also to the private sector in the form of big companies that wish to demonstrate their sustainability and reliability ...
Added: October 19, 2015
Красноярск : ИВМ СО РАН, 2013
Труды Пятой Международной конференции «Системный анализ и информационные технологии» САИТ-2013 (19–25 сентября 2013 г., г.Красноярск, Россия): ...
Added: November 18, 2013
Parshakov P., Shakina E., Barajas A., Economic Research-Ekonomska Istraživanja 2022 Vol. 35 No. 1 P. 122-142
This article contributes to the development of contestable market theory by investigating how competitiveness in the eSports industry influences the size of this industry, as measured by the volume of monetary prizes. We use data on each gamer's prize earnings for each tournament from 1999 to 2015 to estimate panel vector autoregression (VAR) model with ...
Added: April 22, 2021
М. : ИНИОН РАН, 2014
В сборнике рассматриваются теоретические и практические проблемы взаимодействия человека, техносферы и биосферы, а также преодоления антропогенной деградации биосферы.
Для научных работников, специалистов, преподавателей и аспирантов. ...
Added: October 22, 2014
Safonov G., Галенович А., Федоров Ю. Н., Энергия: экономика, техника, экология 2012 № 5 С. 37-39
The article discusses the potential role of Russia in global carbon markets, prospects and opportunities for national businesses in greenhouse gas emission reduction ...
Added: July 20, 2016
Dolzhenko R. A., Барнаул : Азбука, 2012
Монография посвящена изучению возможностей внедрения инноваций в систему управления персоналом коммерческих банков. В работе анализируются наработки кредитных организаций в направлении планирования, развития, стимулирования персонала, оценивается роль компетенционного подхода в качестве основы системы управления персоналом банка.
Автором предложены конкретные рекомендации по организации и стимулированию инновационной деятельности персонала в коммерческих банках, в том числе с помощью коллективных ...
Added: October 3, 2014