• A
  • A
  • A
  • АБB
  • АБB
  • АБB
  • А
  • А
  • А
  • А
  • А
Обычная версия сайта
Найдено 345 публикаций
Сортировка:
по названию
по году
Статья
Духанина Л. Н., Максименко А. А., Булатов В. В. и др. Вестник Костромского государственного университета им. Н.А. Некрасова. 2020. № 1. С. 5-16.

В настоящей статье авторы предлагают на основе результатов масштабного всероссийского исследования, проведенного силами актива Общероссийской общественно-государственной просветительской организации «Российское общество “Знание”» (в 2017 году), а также данных исследований Всероссийского центра изучения общественного мнения (2016–2018 гг.) оригинальную классификацию феномена просветительства с точки зрения концепции маркетинга и широко распространенных инструментов комплекса маркетинга 7P (marketing mix model). В число задач вышеперечисленных исследований входило выяснение характера и степени осведомленности разных целевых аудиторий о просветительских проектах, выявление заинтересованности в тематике и формате просветительских мероприятий, мотивации в периодическом обучении, определение платежеспособности населения в отношении просветительских продуктов. Кроме того, на основе проводимых в рамках исследования экспертных интервью были обобщены наиболее успешные управленческие практики в сфере продвижения культурно-массовых и социально значимых проектов как в малых городах, так и мегаполисах. Приведена сокращенная классификация просветительского продукта, упрощение которой связано с учетом факторов цифровизации современного общества и информационного пространства, усложнения процесса социальной коммуникации, перманентно растущих требований к личным и профессиональным качествам человека (особенно в части навыков и компетенций будущего). На основе сформулированных положений микс-маркетингового комплекса просветительства предложены разноплановые социальные технологии продвижения просветительских мероприятий, а также выявлены условия их успешной реализации. По мнению авторов статьи, многие средства и приемы формирования внутренней и внешней сред просветительских организаций, давно и широко использующиеся на практике, фактически не описаны как в педагогической, так и в маркетинговой научной литературе. Их более полный научный обстоятельный и системный анализ, сравнение с традиционными маркетинговыми концепциями сделает их практическое применение более целенаправленным и эффективным.

Добавлено: 11 апреля 2020
Статья
Bilmes L. Textual Practice. 2020. Vol. 34. No. 7. P. 1081-1102.
Добавлено: 22 июня 2021
Статья
Viola L. A. Holocaust and Genocide Studies. 2020. Vol. 34. No. 3. P. 393-408.
Добавлено: 22 января 2021
Статья
Estraikh G. Quest. Issues in Contemporary Jewish History. 2020. No. 17. P. 96-117.
Добавлено: 6 ноября 2020
Статья
Apalkova J., Butovskaya M., Bronnikova N. et al. Evolutionary Psychological Science. 2018. Vol. 4. No. 3. P. 314-321.
Добавлено: 16 декабря 2019
Статья
Chunikhin K. Journal of Cold War Studies. 2019. Vol. 21. No. 4. P. 175-207.
Добавлено: 23 октября 2018
Статья
Kristjansson A. Visual Cognition. 2019. Vol. 27. No. 5-8. P. 595-608.
Добавлено: 29 мая 2020
Статья
Seleznyov N., Kessel G. Hugoye: Journal of Syriac Studies. 2020. Vol. 23. No. 1. P. 181-191.

Академическая библиография сирологических и арабо-христианских исследований, вышедших в 2019 г.

Добавлено: 29 февраля 2020
Статья
Seleznyov N., Kessel G. Hugoye: Journal of Syriac Studies. 2021. Vol. 24. No. 1. P. 299-316.

Академическая библиография сирологических и арабо-христианских исследований, вышедших в 2020 г.

Добавлено: 17 февраля 2021
Статья
Kompatsiaris P. Journal of Aesthetics and Culture. 2019. Vol. 11. No. 1. P. 1-9.
Добавлено: 10 июля 2019
Статья
Volkov D. V. Middle Eastern Studies. 2021.
Добавлено: 7 июня 2021
Статья
Aglaia Starostina. Fabula. 2012. Vol. 52. No. 3-4. P. 189-206.
Добавлено: 4 октября 2018
Статья
Medushevsky A. N. Forensic Research & Criminology International Journal. 2019. Vol. 7. No. 6. P. 286-294.

A quarter of a century has passed since the Constitution of the Russian Federation was adopted in 1993, yet the issue of the results and the prospects for constitutional transformation has not disappeared from the political agenda. For some, the Constitution signifies an ultimate break up with the communist past and a legal foundation for the advancement of the Russian society toward democracy and the rule of law; for the others, it is exactly the Constitution that is the culprit for the authoritarian trend that has prevailed, and for the sustained stagnation in Russia’s economic, social and political development.

The author of this paper is in the middle of these extreme viewpoints. He believes that the Constitution has truly played a pivotal role in Russia’s move toward democracy by establishing the basic principles of civil society and the rule of law, and in this respect, it remains of everlasting and paramount importance. Nevertheless, that does not mean that it should be utterly inaccessible for changes, especially given the elapsed time and the negative experience of the authoritarian transformation of the political regime, the amendments that were introduced between 2008 and 2014, and the current objectives of the democratic movement. The rationale for changes is to return to the constitutional principles, reaffirm their initial democratic meaning by rejecting the excessive concentration of the Presidential power, the results of counter-reforms and the adulteration through legislative and regulatory compliance practices.

Добавлено: 11 января 2020
Статья
Pavlov A., Khanova P. Transnational Cinemas. 2017. Vol. 8. No. 1. P. 49-64.

This is a study of the development of video culture in Russia in the late Soviet and early post-Soviet eras through in-depth interviewing. There has been a cult audience in Russia, although without the discursive framework which has shaped Western cult cinema (i.e. participants didn’t self-identify as cultists): a phenomenon this article terms ‘analytical cult’. Not all movies that achieved cult status outside Russia have become cult in this national context, and vice versa: there are movies treated as cult in Russia that have never been positioned as such outside the country. Some forms of cultism in Russia also have no direct analogues in their Western cult counterparts due to nationally specific means of access to cinematic distribution and production, namely video parlours and authored voiceovers. These have developed into cult forms in their own right. Therefore, although cult cinema can possess a transnational currency, it can also be reshaped in cross-cultural transitions. This kind of transnational cult demonstrates that its participatory practices may not be self-reflexively positioned as ‘cult’ by audiences/marketers/film-makers.

Добавлено: 3 марта 2017
Статья
Kukulin I. Russian Literature. 2018. Vol. 96-98. P. 221-254.
Добавлено: 30 октября 2018
Статья
Kompatsiaris P. Journal of Cultural Economy. 2020. Vol. 13. No. 6. P. 758-771.

This article looks at the so called curatorial statements in global art biennials, that is to say the discourses that independent curators put together so as to interpret, justify, and explain what their exhibitions are about to art professionals, experts and the public. It asks, through which value systems curatorial branding hails and crafts middle-class, educated and self-reflective lifestyles and publics with high cultural and often symbolic capital? I will be arguing that these statements constitute a form of writing genre that follows recurring linguistic patterns, involving strategic gestures of negating dominant culture, refusing idiosyncratic straw-man narratives and blending expert with populist vocabularies. While seemingly written by socially engaged and critical ‘auteurs', these gestures of curatorial self-presentation can be read as tools for producing surplus value in line with creative economy's celebration of uniqueness, difference and unconventionality. I analyze several statements from recent large scale biennials in terms of the binary oppositions they fabricate, the both mass and specialized audiences they address and the confessional, self-reflective politics they employ. The writing and reading of these statements correspond to forms of acquired cultural capital, for instance through education or through the experience of belonging in art milieus. Contemporary biennials thus remediate the arena of cultural distinction as the ‘cultivated’ in these settings are not expected to be out-and-above-of-society experts similarly to the modern art of the past but amateur polymaths and cultural omnivores who are able to discover uniqueness and unconventionality within the total realm of cultural production.

Добавлено: 3 ноября 2020
Статья
Golovlev A. Austrian History Yearbook. 2019. Vol. 50. P. 166-183.
Добавлено: 25 апреля 2019
Статья
Zaporozhtseva L. Semiotica. 2018. No. 221. P. 261-277.
Добавлено: 25 февраля 2020
Статья
Maria Aleksandrova. Journal of Economic Sociology. 2018. Vol. 19. No. 4. P. 186-192.
Добавлено: 15 октября 2018
Статья
Karp S. Y. Recherches sur Diderot et sur L'Encyclopedie. 2018. No. 53. P. 37-53.

В "Философских, историч. и проч. записках разного содержания", составленных Дидро для Екатерины II, философ, исходя из образовательных реформ, инициированных самой императрицей, настаивает на необходимости составления особого гражданского морального катехизиса для ее подданных. Он упоминает об этомтакже в нескольких письмах, адресованных Екатерине II и И.И. Бецкому в 1774 г., во время его второго пребывания в Гаааге. Документы, недавно обнаруженные в РГАДА, позволяют уточнить некоторые обстоятельства, связанные с этим проектом, и в то же время ставят новые вопросы о роли Дидро в разработке этого катехизиса.

Добавлено: 2 октября 2018
Статья
Sergueï Karp. Diderot Studies. 2019. Vol. XXXVI. P. 349-386.
Добавлено: 14 августа 2018