• A
  • A
  • A
  • АБB
  • АБB
  • АБB
  • А
  • А
  • А
  • А
  • А
Обычная версия сайта
Найдено 3 413 публикаций
Сортировка:
по названию
по году
Препринт
Lokshin M., Fong M. Policy Research Working Paper. WPS. World Bank Group, 2000. No. 2400.
The authors model the household demand for child care, the mother's participation in the labor force, and her working hours in Romania. Their model estimates the effects of the price of child care, the mother's wage, and household income on household behavior relating to child care and mothers working outside the home. They find that: Both the maternal decision to take a job and the decision to use out-of-home care are sensitive to the price of child care. A decrease in the price of child care can increase the number of mothers who work and thus reduce poverty in some households. The potential market wage of the mother has a significant positive effect on the decision to purchase market care and the decision to engage in paid employment. The level of household nonwage income has little effect on maternal employment and the demand for child care. In addition to facilitating women's work, kindergartens and cr�hes appear to provide educational and social benefits for children. Close to half the children in these facilities have mothers who do not work. Further research is needed to assess the cost and nature of these benefits and to determine the appropriate roles for the private and public sectors in providing, financing, and regulating such services for working and nonworking mothers.
Добавлено: 13 ноября 2012
Препринт
Акифьева Р. Н. Humanities. HUM. Basic Research Programme, 2016. № WP BRP 140/HUM/2016.
This working paper is based on the results of a study of the child-rearing practices of Russian-speaking women in the context of a migration perspective focusing on their migration experience, language, and other features that are perceived as cultural and an integration context as determining many important aspects of child-rearing. The analysis shows that a mother’s choice of structured activities for the child can be caused by structural factors, such as the national peculiarities of the system of school and pre-school education, family policy, the specifics and set of programs offered at schools and available in the area. Regardless of the social segment, in which migrants are incorporated, children begin to prefer speaking Spanish than Russian if there is not any special effort from the adults. This leads to the fact that the study of the Russian language in some families affects all spheres of life, and many aspects of child-rearing. Many women develop and share ideas about the differences in the parenting approach and style of women from the post-Soviet space and from Spain. Women perceive the stylistic features of the behavior of Russian women as highly demanding and share the view of the low demands of Spanish parents, yet differ in how they perceive their level of responsiveness to them.
Добавлено: 14 декабря 2016
Препринт
Akifyeva R. N. Humanities. HUM. Basic Research Programme, 2015. No. WP BRP 103/HUM/2015.
Статья основывается на результатах исследования семей мигрантов из Центральной Азии с детьми школьного возраста. Транснациональные практики мигрантов сложно взаимосвязаны с интеграционными процессами, что отображается в межпоколенческих различиях. В некоторых семьях дети, которые посещают или посещали российскую школу, в отличие от своих родителей, пытаются дистанцироваться от сообщества родителей, отказываются от идентификации с ним и не хотят говорить на родном языке родителей. Отчасти данные тенденции являются следствием практик родительства, ориентирующего детей на местное окружение и всячески поощряющего использование русского языка. Несмотря на значимость транснациональных практик в жизни семей мигрантов, результаты исследования демонстрируют важность изучения межпоколенческой динамики в процессе инкорпорации.
Добавлено: 7 сентября 2015
Препринт
Akifyeva R. N. Working Papers of Centre for German and European Studies. Centre for German and European Studies, 2016. No. 01.
This research studies the child-rearing strategies of Russian-speaking women who live in Madrid by focusing on their children's participation in structured activities. The study answers the following questions: what attitudes to structured activities do the women have, what determined their choice of structured activities, what are the differences in such choices between working-class and middle-class families? The results are based on semi-structured interviews with Russian-speaking women (26 interviews) whose children attend after- or pre- school programs for Russian children, as well as with the teachers or coordinators of these programs (4 interviews). The findings make it possible to formulate conclusions that the class differences in the activities of children are determined by structural factors rather than the cultural logics of parents. All parents reproduce the idea that organized activity has a beneficial effect on a child's development, although they differ in their views on what kind of activities can bring benefits.
Добавлено: 30 ноября 2016
Препринт
Orel E., Куликова Алена Александровна. Psychology. PSY. Высшая школа экономики, 2016. No. WP BRP 66/PSY/2016 .
Недавние исследования показали, что поведенческие проблемы могут привести к низкой академической успешности. Цель данного исследования – выявить, существуют ли различия между учащимися начальной школы, у которых наблюдается значительное количество симптомов СДВГ (Синдром дефицита внимания и гиперактивности) и учащимся, у которых эти симптомы отсутствуют. В фокусе исследования находятся академические достижения по чтению и математике, прогресс в течение года по этим предметам и социально-эмоциональные навыки российских первоклассников. Данная работа является частью проекта iPIPS в России и использует инструментарий, разработанный в рамках этого проекта. Выборка состоит из 3021 первоклассника двух крупных регионов Российской Федерации. Полученные результаты свидетельствуют о наличии значимых различиях в когнитивном и социально-эмоциональном развитии первоклассников с трудностями в поведении. Однако не было получено статистически значимых различий в прогрессе по чтению и математике в течение первого года. Отсутствие различий в прогрессе означает, что развитие детей с отклонениями в поведении в рамках школьной системы идет с той же скоростью, но с более «низкого старта» по сравнению с другими детьми. Результаты исследования дают важные знания для учителей и могут служить отправной точкой для дальнейших исследований в области СДВГ в контексте российской школы.
Добавлено: 24 января 2017
Препринт
Vernikov A. V. Economics Working Paper. UCL SSEES Centre for Comparative Economics, 2014. No. 130.
Добавлено: 2 октября 2014
Препринт
Vernikov A. V. Working Paper Series. SSRN. Social Science Research Network, 2014. No. 2474554.
Добавлено: 1 августа 2014
Препринт
Alferova N., Tarasenko A. V. Working Papers of Humanities. WP. Издательский дом НИУ ВШЭ, 2015
Экспортная китайская живопись, занимавшая мало значимый, с точки зрения художественной ценности, сегмент на европейском рынке XVIII-XIX вв., в отличие других видов декоративно-прикладного искусства, до недавнего времени не являлась предметом внимательного изучения ученых. В фондах Российской национальной библиотеки имеется собрание китайских рисунков, изучение которых поможет заполнить лакуны в исследовании многочисленных видов китайского экспортного искусства и художественных ремесел XVIII-XIX вв.
Добавлено: 8 декабря 2015
Препринт
Alferova N., Tarasenko A. V. Working Papers of Humanities. WP. Издательский дом НИУ ВШЭ, 2015
Экспортная китайская живопись, занимавшая мало значимый, с точки зрения художественной ценности, сегмент на европейском рынке XVIII-XIX вв., в отличие других видов декоративно-прикладного искусства, до недавнего времени не являлась предметом внимательного изучения ученых. В фондах Российской национальной библиотеки имеется собрание китайских рисунков, изучение которых поможет заполнить лакуны в исследовании многочисленных видов китайского экспортного искусства и художественных ремесел XVIII-XIX вв.
Добавлено: 4 декабря 2015
Препринт
V. Kleptsyn, A. Okunev, I. Schurov et al. arxiv.org. math. Cornell University, 2015. No. 1507.07638.
Добавлено: 22 августа 2015
Препринт
Roshchin S., Markova K. EERC Working Paper Series. Economics Education and Research Consortium, 2004. No. 04/05.
Добавлено: 25 июня 2018
Препринт
Lapshin V. A., Sofia Sokhatskaya. Financial Economics. FE. Высшая школа экономики, 2018. No. WP BRP 73/FE/2018.
Добавлено: 15 декабря 2018
Препринт
Виняр А. И., Налетова П. Р., Казакова П. Н. Linguistics. WP BRP. НИУ ВШЭ, 2017. № 58.
Препринт посвящен лексическим аффиксам в чукотском языке.
Добавлено: 12 декабря 2017
Препринт
Gafarov E., Lazarev A. A., Werner F. Otto-von-Guericke Universitaet, 2010. No. 11.
In this paper, we consider some scheduling problems on a single machine, where a specific objective function has to be maximized in contrast to usual minimization problems. These problems are theoretically important and have also practical interpretations. We present some complexity results for such maximization problems with classical objective functions (e.g. total tardiness, number of tardy jobs and total completion time) and various additional constraints (e.g. deadlines, weights and/or release dates of jobs may be given). As a generalization, we consider a classical combinatorial problem with an opposite optimization criterion, namely a minimization version of the knapsack problem, for which we give an NP-hardness proof and an exact pseudo-polynomial algorithm.
Добавлено: 4 марта 2013
Препринт
Levin A., Olshanetsky M., Zotov A. arxiv.org. math. Cornell University, 2014
Добавлено: 23 января 2015
Препринт
A. Levin, Olshanetsky M., Zotov A. arxiv.org. math. Cornell University, 2013
Добавлено: 27 декабря 2013
Препринт
Verbitsky M., Vuletescu V., Ornea L. arxiv.org. math. Cornell University, 2018
Добавлено: 18 октября 2018
Препринт
Kurnosov N., Bogomolov F. A., Buonerba F. math. arxive. Cornell University, 2018
Добавлено: 2 декабря 2018
Препринт
Kolpachnikov V. Psychology. PSY. Высшая школа экономики, 2013. No. WP BRP 14/PSY/2013.
В статье анализируются человекоцентрированный и экзистенциальный подходы в консультировании и психотерапии. Показана близость этих подходов как по теоретическим, так и по практическим основаниям
Добавлено: 12 ноября 2013
Препринт
Mikova N. Science, Technology and Innovation. WP BRP. National Research University Higher School of Economics, 2016. No. 65/STI/2016 .
Добавлено: 12 октября 2016
Препринт
Arkhangelskiy T. Linguistics. WP BRP. НИУ ВШЭ, 2014. No. 10.
Добавлено: 4 октября 2014