• A
  • A
  • A
  • АБB
  • АБB
  • АБB
  • А
  • А
  • А
  • А
  • А
Обычная версия сайта
Найдено 27 публикаций
Сортировка:
по названию
по году
Препринт
Espy IV T. H., Mitrofanova E. S. Social Science Research Network. Social Science Research Network. SSRN, 2017. No. ID 3071733.
Добавлено: 15 ноября 2017
Препринт
Markovskaya E., Anoshkina E. Social Science Research Network. Social Science Research Network. SSRN, 2016
Добавлено: 26 декабря 2016
Препринт
Novatorov E. V. Social Science Research Network. Social Science Research Network. SSRN, 2016. No. 2776503 WPS.
Добавлено: 10 мая 2016
Препринт
Novatorov E. V. Social Science Research Network. Social Science Research Network. SSRN, 2013. No. No. 2279799.
В статье рассматриваются и предлагаются альтернативные методологические парадигмы и подходы к проблеме "маркетинга для немаркетологов". Сначала, в статье описывается проблема "маркетинга для немаркетологов» и предлагается цель этой статьи. Затем представлены методологические вопросы в в философии общественных наук и характеризуются четыре основных исследовательских парадигмы: логический позитивизм, конструктивизм, критическая теория и плюралистический подход. Автор делает вывод, что плюралистический подход принесет пользу и обогатит как саму науку управления, так и некоммерческие организации. Методологическое развитие теории маркетинга для НКО было использовано в качестве примера. В статье делает вывод, что современный подход к маркетингу НКО это традиционный подход на основе логико-позитивистской парадигмы. Статья предполагает адаптацию альтернативных методологических подходов и исследовательских парадигм чтобы эффективнее подойти к проблеме "маркетинга для немаркетологов".
Добавлено: 15 июня 2013
Препринт
Novak A., Larin A. V., Khvostova I. Social Science Research Network. Social Science Research Network. SSRN, 2013
Добавлено: 9 декабря 2013
Препринт
Yanovskiy K. M., Shestakov D., Leonard C. S. Social Science Research Network. Social Science Research Network. SSRN, 2014. No. P16, P50, N40, O40.
In this paper we explore current understandings of the influence of political rights, among historical legacies, on economic development. We construct variables for selected political regimes for 1811-2010. We find significant association between individual rights and economic growth. We argue that current understanding of political regimes supportive of growth (Acemoglu, etc), should parse the concept of property rights to include the protection of the individual in their focus on private property rights protection, alone, respected in various forms of government, are insufficient; what matters is the security of individuals from arbitrary arrest, regardless of type of regime. Discretionary rights of rulers or democratic governments to arrest citizens undermines the protection of private property rights and other attributes classically given to democratic foundations of economic growth, for example, free press, freedom of the exercise of religious belief. We suggest, as a research agenda, that the power of the politically competitive system therefore comes from weakening discretionary authority over law enforcement.
Добавлено: 23 декабря 2014
Препринт
Evgeny Galchenko, Larionov A. Social Science Research Network. Social Science Research Network. SSRN, 2014
.
Добавлено: 20 ноября 2014
Препринт
Zaretsky Y. Social Science Research Network. Social Science Research Network. SSRN, 2019
Добавлено: 7 мая 2019
Препринт
Alyona Artamonova, Mitrofanova E. S. Social Science Research Network. Social Science Research Network. SSRN, 2014
Добавлено: 22 октября 2014
Препринт
Shiryaev A., Zhitlukhin M., Ziemba W. T. Social Science Research Network. Social Science Research Network. SSRN, 2013
Добавлено: 9 марта 2014
Препринт
Novatorov E. V. Social Science Research Network. Social Science Research Network. SSRN, 2016. No. 2727720.
Societal problems represent both opportunities and challenges for private and public organizations. Issues such as poverty, climate change and inequality can be seen either as a burdenor as a source for innovation. Multinational Corporations, Nonprofit Organizations (NGOs), Cooperatives and Social-Purpose Organizations (SPOs) have engaged in projects that can tacklesome of these major societal issues. The paper explores existing discussion over controvercial social marketing concept and develops superior conceptualization of social innovation marketing concept based on pluralist research paradigm found in the phylosophy of social science literature.
Добавлено: 6 февраля 2016
Препринт
Novatorov E. V. Social Science Research Network. Social Science Research Network. SSRN, 2014
Добавлено: 14 октября 2014
Препринт
Novatorov E. V. Social Science Research Network. Social Science Research Network. SSRN, 2014
Добавлено: 30 октября 2014
Препринт
Shmatko N. A. Social Science Research Network. Social Science Research Network. SSRN, 2012. No. 4.
Changes in financing structures of science and education foster the restructuring of scientific personnel market and its mobility. The author presents a conceptual model of scientists’ social mobility that reflects its dependence on the social processes that take place in an academic community and their connection with scientific capital. This model allows a complex analysis of doctorate holders. There are core trends in scientists’ social shifts in the professional sphere (inter-sectoral, institutional, international, etc.), their second employment and their shifts in specialization.
Добавлено: 11 января 2013
Препринт
Zutler I. Social Science Research Network. Social Science Research Network. SSRN, 2013
Множество экспериментов выявило вероятностный характер бинарных предпочтений индивидуума в случаях, если ни одна из альтернатив не является оптимальной. Тогда практически важный вопрос предсказания результата выбора из множества альтернатив совсем не тривиален. В частности, такая ситуация возникает в условиях риска, если ни одна из лотерей стохастически не доминирует другие. Для лотерей существует несколько довольно сложных моделей вероятностных бинарных предпочтений. Здесь впервые предложено вероятностное расширение кумулятивной теории проспектов (CPT). Представлено визуальное графическое обоснование модели, интуитивно понятное и не требующее сложного суммирования или (в непрерывном случае) вычисления интеграла Шоке. Для прогнозирования результата выбора из множества альтернатив предложена модель выбора непрерывным марковским блужданием. Легкость ее применения обусловлена использованием данных, полученных вероятностным расширением СPT . Предложенные методы относительно просты и удобны в практической работе, не требуют подготовки большого количества экспертных данных.
Добавлено: 16 сентября 2013
Препринт
Dokuka S., Gradoselskaya G. Social Science Research Network. Social Science Research Network. SSRN, 2014
Online social networking sites are considered as one of the most influential facilitator of many recent social movements. In this paper we investigate both the dynamics of friendship interactions and the structure of communication in protest-related community. We find that offline actions play insignificant role for the dynamics of the structure of a relatively stable protest online community.
Добавлено: 5 августа 2014
Препринт
Denis Fomenkov, Kirill Veselov. Social Science Research Network. Social Science Research Network. SSRN, 2015
Добавлено: 12 ноября 2013
Препринт
Kim N. Social Science Research Network. Social Science Research Network. SSRN, 2016
Добавлено: 21 ноября 2017
Препринт
Shmatko N. A., Katchanov Y. L. Social Science Research Network. Social Science Research Network. SSRN, 2012. No. 7.

The article presents a sociological interpretation of efficient management of research team’s social structure, based on the stationary action principle.A relevant mathematical model was designed, built on application of variational principle to social structure operationalised as probability density of research team’s social distinctions. The article also includes an overview of empirical testing of the model by conducting a sample study.

Добавлено: 11 января 2013
Препринт
Larin A. V. Social Science Research Network. Social Science Research Network. SSRN, 2016
Добавлено: 10 декабря 2016
Препринт
Novatorov E. V. Social Science Research Network. Social Science Research Network. SSRN, 2015. No. SSRN-id2656506.
Добавлено: 8 сентября 2015
1 2