• A
  • A
  • A
  • АБB
  • АБB
  • АБB
  • А
  • А
  • А
  • А
  • А
Обычная версия сайта
Найдены 4 публикации
Сортировка:
по названию
по году
Препринт
Polivanova K. N., Vopilova I., Nisskaya A. Научные доклады Института образования. WP IE. НИУ ВШЭ, 2016. No. 04.
Добавлено: 28 марта 2016
Препринт
Kurakin D. Научные доклады Института образования. WP IE. НИУ ВШЭ, 2014. No. WP 01/IE/2014.
Longitudinal cohort studies of life trajectories are progressively gaining international renown as the most relevant methods for studying education, socialization, and labor market, among other related issues. The Russian Longitudinal Panel Study of Educational and Occupational Trajectories is the first national-scale project of this type in contemporary Russia, and is aimed at improving the current lack of reliable high-quality data on this issue. The benefits of the longitudinal design for causal analysis are much discussed in literature and well acknowledged by scholars. Our study strives to combine the traditional benefits of quantitative analysis with the advantages of cultural-oriented interpretive analysis in sociology, anthropology, and psychology. Another important feature of this study is enriching the data from the national panel with the data from international tests of student competences, namely PISA and TIMSS. In this paper I shed light on the aims, context, perspectives and ambitions of the study; discuss the conceptual benefits, restrictions, and implicit assumptions of the approach; observe the methodological design, and briefly review the main research questions that shaped the study.
Добавлено: 17 марта 2015
Препринт
Polivanova K. N. Научные доклады Института образования. WP IE. НИУ ВШЭ, 2015
Добавлено: 1 апреля 2015
Препринт
Бессуднов А. Р., Куракин Д. Ю., Малик В. М. и др. Научные доклады Института образования. WP IE. НИУ ВШЭ, 2014. № WP 02/IE/2014.
Российское лонгитюдное панельное исследование образовательных и трудовых траекторий, реализуемое в Институте образования НИУ ВШЭ, является первым когортным лонгитюдным исследованием национального масштаба, проводимым в современной России. В первом разделе бюллетеня представлена программа исследования, обоснована его актуальность, приведены исследовательская архитектура и принципы организации, а также рассмотрены основные исследовательские вопросы. Второй раздел посвящен методологии, включая более подробное описание выборки национальной панели. В третьем разделе представлен ряд одномерных и двумерных распределений, характеризующий основные переменные первой волны национальной панели, тестов TIMSS (Trends in Mathematical and Science Study) и PISA (Programme for International Student Assessment), и рассмотрены наиболее примечательные связи между ними.
Добавлено: 17 марта 2015