?
Конструирование имиджа политика в современном медийном пространстве
Гл. 5. С. 122-177.
In book
Ленец А. В., Алексеев А. В., Радищева В. О., Горпенникова Ю. Г., Шипилова Д. С., Sineokaya N. Ростов н/Д : Общество с ограниченной ответственностью "Мини Тайп", 2018
Ленец А. В., Алексеев А. В., Радищева В. О. et al., Ростов н/Д : Общество с ограниченной ответственностью "Мини Тайп", 2018
Монография посвящена описанию конструирования имиджа коммуникантами в современном виртуальном пространстве с позиций лингвистики текста, прагмалингвистики, психолингвистики, имиджелогии, концептологии; выявлению коммуникативных стратегий формирования имиджа, которые связаны с набором готовых шаблонов действий, поведения; а также анализу коммуникативного взаимодействия в виртуальном пространстве с учётом новейших достижений политической лингвистики, прагмалингвистики, концептологии, современных цифровых средств коммуникации.
Предназначена для широкого круга лингвистов, ...
Added: June 28, 2019
Sineokaya N., Политическая лингвистика 2017 № 66 С. 128-134
в статье рассматривается фемининность в политическом дискурсе. ...
Added: September 20, 2017
Isaeva A. N., Психология. Журнал Высшей школы экономики 2021 Т. 18 № 3 С. 491-505
The paper is devoted to the problem of digital life of personality. This study is based on the theoretical development of the Model of the topology of life by E.B. Starovoitenko. I proposed digital and objective shaped spaces in addition to the original Model. Besides I proposed to comprehend the new perspectives of the model ...
Added: October 19, 2020
Королева А. А., Практики & Интерпретации: журнал филологических, образовательных и культурных исследований 2018
The present study focuses on practices of self-representation in the virtual space that are specific to university history museums. The object of the study includes six museums: the Academic Historical Museum of Leiden University, the Helsinki University Museum, the National Cheng Kung University Museum, the University Museum of the Federal University of Rio Grande do ...
Added: December 12, 2018
Opredelenov V. V., Гук Д. Ю., В кн. : Информационное общество: образование, наука, культура и технологии будущего: сборник научных статей. Труды XVIII объединенной конференции «Интернет и современное общество». : НИУ ИТМО, 2015. С. 196-207.
The successful promotion of a museum in virtual space requires solution of the same problem as any other commercial institution has: the necessity of marketing research, unique approach to specific audience, varying of methods in different cases. The analytical research on virtual visitors of museum web-site in the Internet provided by Pushkin art Museum encouraged ...
Added: June 26, 2015
Tulchinskii G. L., Лисенкова А. А., Идеи и идеалы 2016 Т. 4 № 2 С. 38-42
The article analyzes the influence of the development of Internet technologies on the ways of communication and social interaction in society. The growth of information flows, the speed of information exchange, stimulate people to search for new forms of self-organization, a significant place among which is occupied by virtual communities in social networks. This process ...
Added: November 19, 2017
Khrustaleva A., В кн. : Материалы Международного молодежного научного форума «ЛОМОНОСОВ-2012». : М. : МАКС Пресс, 2012.
Тезисы представляют собой краткое содержание доклада, посвященного необходимости поиска ответа на вопрос о независимости общественного мнения в виртуальном пространстве. Автор связывает степень автономности общественного мнения со степенью его виртуализации. Особое внимание уделяется анализу манипулятивных возможностей традиционных средств массовой информации и выявлению роли современных информационно-коммуникационных технологий в формировании общественного мнения в виртуальном пространстве. ...
Added: October 9, 2012
Kazun A. D., Semykina K., / Высшая школа экономики. Series PS "Political Science". 2018. No. WP BRP 62/PS/2018.
The study analyzes the construction of the network links of Vladimir Putin and Alexei Navalny with various issues of Russian public discussion in the national print media. The theoretical framework is issue ownership theory, according to which political actors have a range of issues that are most strongly associated with them. Ownership by the politician ...
Added: May 17, 2018
Opredelenov V. V., Гук Д. Ю., В кн. : Роль музеев в информационном обеспечении исторической науки. : М. : Этерна, 2015. С. 374-388.
Authors try to analyse contemporary museum information systems, which are used in scientific research, and make a conclusion about probable "epistemological gap": intensive development of technologicies creats favourable conditions but does not lead to a break through in understanding of historical processes. ...
Added: December 22, 2015
Слюсарев В. В., Khusyainov T., Научные ведомости Белгородского государственного университета. Серия: Философия. Социология. Право 2019 Т. 44 № 3 С. 434-442
The authors emphasize that the current state of culture is determined by information and communication technologies. The advantages of these technologies are unconditional, but the intensity of their implementation does not allow us to comprehensively consider them - we are always included in the process of their becoming. Еhe authors focus their attention on elected ...
Added: November 10, 2019
Халий И. А., В кн. : Россия реформирующаяся. Ежегодник - 2008. Вып. 7.: М. : Институт социологии РАН, 2008. С. 406-425.
Статья посвящена анализу особого типа гражданской самоорганизации. Во-первых, она является профессиональной, поскольку ее цель — защита профессиональных интересов. Во-вторых, процесс самоорганизации происходит в виртуальном пространстве, но его результатом становится общественная структура, активно действующая в пространстве реальном. Исследование направлено на выявление основных свойств такого нового для России феномена. Для этого необходимо определить причины самоорганизации, факторы, обусловившие ...
Added: September 13, 2013
Kazun A. D., Semykina K., Общественные науки и современность 2018 № 5 С. 73-86
В статье рассматривается конструирование сетевых связей Владимира Путина и Алексея Навального с различными вопросами российской общественной дискуссии в федеральной прессе. В качестве теоретической рамки выступает теория владения повесткой дня, согласно которой политические акторы имеют круг вопросов, которые наиболее сильно ассоциируются с ними. «Владение» политиком темами, которые воспринимаются в обществе как важные, определяет его популярность среди ...
Added: November 19, 2018
Kotliarov I. D., Вестник Воронежского государственного университета 2010 № 2 С. 9-17
The present article contains amendments to the defi nitions of such notions as e-company, traditional company, virtual company and network company. A classifi cation of modern business models based on two criteria is proposed. A classifi cation of companies (based on the criterion of combination of traditional and electronic business tools) is outlined. ...
Added: October 21, 2012
Минина В. Н., Василькова В. В., Социальное пространство 2019 № 5(22) С. 1-15
The article discusses the actual sociological problem of interrelation of ontological and epistemological bases in the study of social space. The authors draw attention to the fragmentation of Internet space research and aim to analyze the transformation of scientific approaches to the problem of social space in the process of nderstanding the new ontology of ...
Added: October 7, 2022
Chumakova V., В кн. : Виртуализация межуниверситетских и научных коммуникаций: методы, структуры, сообщества. : М. : СоПСо, 2010. С. 20-41.
В данной статье пойдет речь о социальных общностях Рунета, о динамике их развития. Мы говорим о Рунете, а не об Интернете в целом – развитие виртуального пространства имеет свои особенности для каждой культуры, об этом писали, например, Евгений Горный, сравнивая феномен виртуальной личности на Западе и в России *6+; или Роман Лейбов, сравнивая метафоры, описывающие ...
Added: May 9, 2013
Гаврилова М. В., Мониторинг общественного мнения: Экономические и социальные перемены 2018 № 1 С. 12-35
In the contemporary world where social media became one of the key sources of information about offline reality, a rally can be performed without even leaving your house. That is why the discussion participants and the audience reflect on the problem of ‘authenticity' of the virtual reality and political actions it provides. The users ponder ...
Added: November 12, 2020
Tulchinskii G. L., Лисенкова А. А., Российский гуманитарный журнал 2016 Т. 5 № 2 С. 233-242
In this article, the authors study the problem of balance of trust and mistrust associated with the turbulence of modern society, redundancy, and heterogeneity of information and communication flows creating a contradictory picture of the world. Social networks are considered as one of the basic modern information resources creating previously unavailable opportunities for communication, interaction, ...
Added: November 19, 2017
Слюсарев В. В., Khusyainov T., Сибирский философский журнал 2018 Т. 16 № 4 С. 114-124
The paper examines the features of the manifestation of social behavior in virtual space. The authors suggest three forms of the relations between man and cyber society, which are contrasted against each other: pro-social (interaction), asocial (independence, non-inclusion), antisocial (parasitic). A classification of forms of virtuality, presented in the modern world, is proposed. Their relationship ...
Added: February 17, 2019
Архипова А. С., Радченко Д. А., Козлова И. В. et al., Мониторинг общественного мнения: Экономические и социальные перемены 2018 № 1 С. 12-35
In the contemporary world where social media became one of the key sources of information about offline reality, a rally can be performed without even leaving your house. That is why the discussion participants and the audience reflect on the problem of ‘authenticity' of the virtual reality and political actions it provides. The users ponder ...
Added: August 12, 2018