• A
  • A
  • A
  • ABC
  • ABC
  • ABC
  • А
  • А
  • А
  • А
  • А
Regular version of the site

Book chapter

Сигнализирование на рынках продуктов питания: корпоративная социальная ответственность

С. 116-125.
Шеина М. В., Козлович Е. А.

The  game-theoretic  model  developed  in  this  article  formulates  the  conditions  required  for  the  incorporation  the  corporate  social  responsibility  (CSR)  policy  into  the  business  as  a  mechanism  of  signaling.  The  model  is  based  on  the  following  principles:  the  Cournot  model,  the  segmentation  of  consumers  by  their  health  deterioration  risk  attitude,  the  choice  about  CSR  strategy  by  producers  of  low  and  high  quality  of  food  products.  Results  of  the  model  show  that  the  nonoccurrence  of  CSR  in  Russia  is  subject  to  the  small  share  of  health-conscious  consumers  and  the  lack  of  support  and  regulation  of  the  state.