?
Authentic Improvement: A Case for Flexible Faculty Evaluation Policies
Higher Education in Russia and Beyond. 2016. No. 1(7). P. 6-7.
Sidorkin A. M.
I argue for a more flexible, more realistic approach to change. We cannot expect all faculty overnight becoming top scholars in their fields. Unlike highly selective universities in countries with huge pools of talent, we cannot recruit the best only. But we can allow for more diversity in academic careers and use our strengths. We need to look for unique and idiosyncratic people like Susan, Michael, and Tony, and let them grow as scholars in their peculiar ways. Let us call this the authentic improvement theory. 7
Keywords: Faculty Evaluation
Чебоксары : ИД «Среда», 2018
В коллективной монографии представлены научно-исследовательские материалы известных и начинающих ученых, объединенные основной темой современного видения путей развития науки и образования. ...
Added: October 11, 2018
Stupin R., Сахаров С. К., Коренев Д. М. et al., М. : Министерство образования и науки РФ, 2015
Разработка методического пособия осуществлена по заказу Министерства образования и
науки Российской Федерации в рамках Государственной программы «Патриотическое
воспитание граждан Российской Федерации на 2011-2015 годы».
Методические рекомендации включают в себя анализ материалов о
деятельности ветеранских и молодежных объединений, структурных подразделений
Министерства обороны и системы ДОСААФ по патриотическому воспитанию молодежи.
Адресовано педагогам, воспитателям, руководителям общественных объединений,
организаторам патриотического воспитания в образовательных учреждениях. ...
Added: August 28, 2018
Андреев А. Л., Новохатько И. М., Osipova A., Социологическая наука и социальная практика 2017 Т. 5 № 4 С. 27-45
This article analyzes in-depth changes connected with universities turning into corporations in
the context of institutional analysis. The research has been conducted in the case-study format, and the
respondents included students, post-graduates and young scientists of research specializations at National
Research Nuclear University MEPhI. The authors put forward three hypotheses: about possible noncompliance
of the students’ values with university ...
Added: September 20, 2018
Melikyan A., Вопросы образования 2018 № 3 С. 146-179
A survey was carried out in order to analyze the relationship between the universities’ internal factors and the indicators of their education export performance. Quantitative data was collected to describe the activities of Russian universities over recent years. Regression analysis was used to identify relationship between the indicators. The sample consisted of 173 universities from ...
Added: September 25, 2018
М. : Языки славянской культуры, 2010
Added: September 1, 2015
Bogoviz A. V., Лобова С. В., Рагулина Ю. В. et al., International Journal of Educational Management 2019 Vol. 33 No. 3 P. 470-477
Purpose: The working hypothesis of this research is that specifics of activities of university that provides remote education does not allow using the same evaluation criteria for assessment of its competitiveness that allow assessing competitiveness of university that provides traditional education. The purpose of this paper is to verify the offered hypothesis, study the modern ...
Added: June 6, 2019
Elenev K. S., Можаровская А. А., Еленева Ю. Я. et al., М. : ФГБОУ ВПО МГТУ "СТАНКИН", 2015
Усиление кадрового потенциала является одним из важнейших условий повышения конкурентоспособности российской промышленности в условиях импортозамещения и неблагоприятной макроэкономической конъюнктуры. Текущая ситуация характеризуется дефицитом, и, соответственно, острой потребностью в инженерных кадрах высокой квалификации, способных к быстрой адаптации новых технологий, владеющих наравне с профильными техническими также и коммуникативными компетенциями. Критически важным фактором обеспечения отдачи от инвестиций в ...
Added: July 21, 2015
М. : Издательство РГСУ, 2006
Added: September 17, 2013
Derkachev P., Zinkovsky K., Russian Education & Society 2018 Vol. 60 No. 5 P. 402-421
We investigate the main question of whether higher education institutions are able to increase their performance due to mergers, takeovers, or organizational restructuring. The problem of measuring performance when there are several “output” and “input” indicators can currently be solved by recourse to a proven data analysis method (data envelopment analysis, DEA). Two models are ...
Added: August 27, 2018
Safronov P., Отечественные записки 2013 № 4(55) С. 22-30
В статье рассматривается опыт реформирования высшей школы в СССР в 1920-е-1930-е гг. Исследуются издержки и ограничения заявленного в тот период плана реконструкции университетов. В заключение показывается, как уроки образовательных реформ указанного периода соотносятся с современными проектами реформирования высшей школы. ...
Added: April 3, 2014
Kasprzhak A. G., Kobtseva A., Бриткевич М. С. et al., Наука и школа 2019 № 1 С. 94-106
The article analyzes the changes in the management style of decision-making in Moscow
schools during the period of dynamic transformations in the education system of the city.
Using the methodology of A. Row, the article compares the profiles of management decisionmaking
styles by school management teams of 2014 and 2017. A number of managers whouse a preferred conceptual ...
Added: April 3, 2019
Шевелёва Н. Н., Ножичкина Л. В., АСОУ, 2017
The collection presents anti-risk programs of general education organizations of the Moscow region. The risks and ways to minimize them are presented in the context of modernization of education. ...
Added: August 27, 2017
Zakhodiakin G., Novikov V. E., Логистика сегодня 2013 № 1 С. 56-61
В статье приводится обоснование необходимости ознакомления студентов вузов — будущих логистов с возможностями применения аналитических систем для решения задач логистики. Авторы подробно описывают, как данный подход реализуется в НИУ ВШЭ. ...
Added: November 26, 2013
Смоленск : Универсум, 2011
Сборник научных статей подготовлен к началу работы VI Международной научно-практической конференции «Туризм и региональное развитие», которая проходила в Смоленске 5-7 октября 2011 г. на базе Смоленского гуманитарного университета. Все материалы объединены общей идеей, что не исключает разнообразие подходов и широту тематики представленных статей. Редакционная коллегия стремилась сохранить авторское видение проблем и оригинальность изложения материала. Сборник ...
Added: November 27, 2012
Красноярск : ИВМ СО РАН, 2013
Труды Пятой Международной конференции «Системный анализ и информационные технологии» САИТ-2013 (19–25 сентября 2013 г., г.Красноярск, Россия): ...
Added: November 18, 2013
LAB University of Applied Sciences, 2020
The authors of the articles in this publication are sharing their personal experiences and practical examples of digitalization in education. Digitalization offers multiple options and applications on approaches related to the traditional contact teaching in classrooms and online courses. Digitalization has its effects on teaching methods and technology as well as on learning methods and ...
Added: May 1, 2020
М. : Российская государственная академия интеллектуальной собственности, 2012
В материалах конференции обсуждается роль наук социо-гуманитарного блока в разработке мер и рекомендаций, способствующих повышению эффективности осуществляемых в России преобразований, активизации использования творческих ресурсов общества, в том числе в сфере интеллектуальной собственности. ...
Added: November 16, 2012
Zagirova F., Romanenko K., Makareva A., М. : НИУ ВШЭ, 2019
This work presents the results of a research of students’ academic heterogeneity in Russian universities. The purpose of this paper was to analyze the system of higher education in Russia from the perspective of universities’ academic heterogeneity (under what we mean the heterogeneity in the level of preparedness and academic performance of students in the ...
Added: September 19, 2019
Fiyaksel E., Shubnyakova N. G., Инновации 2009 № 10 С. 108-111
One of the most acute trends of educational system modernization and regional development is connected with organization of scientific universities. The article under consideration displays basic concepts of project-educational laboratories, which are supposed to become the parts of scientific university's organizational structure. ...
Added: December 5, 2012
Podsypanina T., Бизнес-образование 2012 № 1 (31) С. 79-84
Международная научно-практическая конференция была организована Российской Ассоциацией бизнес-образования совместно с Южно-Уральским государственным университетом и Московским университетом экономики, статистики и информатики и проходила в Челябинске 21-22 апреля 2011 г. ...
Added: September 20, 2015
Melikyan A., Вопросы образования 2014 № 3 С. 100-117
We present results of a study of 27 existing international university networks created in different years and comprising 1,119 member organizations from 117 countries. We have analyzed information both posted on their official websites and publicly available online, as well as annual reports on activities of international university networks, their strategic development plans, texts of ...
Added: October 10, 2014
Metelkova E., Решетникова О. В., Вестник практической психологии образования 2009 № 1 С. 23-25
В 2003 г. была учреждена и приступила к активной работе Общероссийская общественная организация «Федерация психологов образования России», которая объединила в своих рядах психологов, работающих в системе образования Российской Федерации. В статье раскрываются организационно-содержательные аспекты деятельности профессиональной общественной организации за первые пять лет ее существования в контексте решения задач, стоящих перед отечественным образованием. ...
Added: September 11, 2014
Pronin A., Veretennik E. V., Semenov A., Вопросы образования 2014 № 3 С. 54-73
Представлен и протестирован способ реорганизации студенческих учебных групп с помощью анализа социальных сетей (Social Network Analysis, SNA). Задача, сформулированная администрацией факультета менеджмента НИУ ВШЭ (Санкт-Петербург), состояла в том, чтобы сформировать на основе имеющихся четырех учебных групп 2‑го курса бакалавриата три новые. Главным условием выступало сохранение сложившихся дружеских и деловых отношений между студентами. Технические требования состояли ...
Added: September 18, 2014
М., Волгоград : Центр прикладных научных исследований, 2011
Сборник содержит материалы по проблемам социального развития современного российского общества, перспективам, субъектам и институтам защиты социального благополучия, актуальным проблемам развития современного информационного общества, представлен анализ проблем социального позиционирования. ...
Added: July 26, 2012