• A
  • A
  • A
  • АБB
  • АБB
  • АБB
  • А
  • А
  • А
  • А
  • А
Обычная версия сайта
Найдены 55 102 публикации
Сортировка:
по названию
по году
Статья
Zaichenko N. A., Винокуров М. В. Russian Education and Society. 2018. Vol. 60. No. 2. P. 187-201.
Добавлено: 8 ноября 2018
Статья
Shterin M., Dubrovsky D. The Soviet and Post-Soviet Review. 2019. No. 46. P. 211-236.
Добавлено: 29 апреля 2019
Статья
Valeria Ivaniushina, Daniel Alexandrov, Lushin V. Learning and Individual Differences. 2016. Vol. 50. P. 283-290.
Добавлено: 26 сентября 2016
Статья
Z.S. Gatina, I.M. Savelieva. Rozprawy z Dziejów Oświaty. 2014.
Добавлено: 3 ноября 2014
Статья
Alipova O., Lovakov A. Tertiary Education and Management. 2018. Vol. 24. No. 1. P. 66-82.
Добавлено: 31 октября 2017
Статья
Altbach P. G., Yudkevich M. M., Rumbley L. E. Asia Pacific Education Review. 2015. Vol. 16. No. 3. P. 317-330.

“Academic inbreeding”—involving the appointment of faculty members who graduated from the institution employing them—is considered a small and peripheral aspect of the academic profession but is quite widespread globally. This paper analyzes the nature of inbreeding and its impact on universities. Data from eight countries where inbreeding is widespread are analyzed in order to examine the perceived impact of the phenomenon on academics and universities. Our analysis reveals that while inbreeding has deleterious effects on universities, it is widely perceived as a “normal” part of academic life—and some positive aspects are evident.

Добавлено: 6 сентября 2015
Статья
Gorbunova E., Hawley J. D., Kondratjeva O. Comparative Education Review. 2017. No. 3. P. 607-633.
Добавлено: 11 сентября 2017
Статья
Gordeeva T. O., Sychev O., Sidneva A. et al. Psychology in Russia: State of the Art. 2018. No. 4.

Background. While the current literature provides valuable insight into how school climate perceptions and student motivation impact academic achievement, research examining the mediating effects of motivation in the linking of innovative educational system, school climate, and achievement is limited. The potential of the El’konin-Davydov system of developmental education as a basis for educational innovation is considered in this study. With respect to academic motivation, self-determination theory is applied as a useful theoretical framework that allows for the consideration of both the intensity and the quality of motivation.

Objective. The study examines a model that illustrates the role of autonomous and external types of academic motivation in linking the El’konin-Davydov system of developmental education and school climate to the academic achievement of elementary schoolchildren.

Design. A cross-sectional design was implemented in the current study. Participants were 345 third and fourth graders drawn from four regular schools located in Moscow, with some (N=192) educated in the traditional system and others (N=153) in an innovative one.

Results. The results of structural equation modeling showed that the hypothesized model fit the data well, supporting the hypothesis that student external motivation plays a mediating role in linking educational system (innovative vs traditional) with academic achievement. Additionally, results indicated that students’ autonomous motivation plays a mediating role in linking positive perceptions of school climate with academic achievement.

Conclusion. These results highlight that the developmental education approach compared to the so called traditional system of education provides better instructional quality, promoting decreased external motivation as well as a better attitude towards school and study, which in turn is associated with higher academic achievement.

Добавлено: 23 октября 2018
Статья
Abramov R., Gruzdev I., Terentev E. Russian Education and Society. 2016. Vol. 58. No. 3. P. 163-180.
Добавлено: 20 декабря 2016
Статья
Лытаева М. А., Талалакина Е. В. Вопросы образования. 2011. № 4. С. 178-201.

Исследование  основано на гипотезе о том, что выстраивание определенной   иерархической  модели  academic  skills  позволяет систематизировать имеющиеся  в западной науке подходы и описать эффективные методы применения  модели на практике с учетом российских  реалий

Добавлено: 14 января 2013
Статья
Pochinka O., Nozdrinova E. Proceedings of the International Geometry Center. 2018. Vol. 11. No. 2. P. 1-15.

В этой статье доказано, что всякая ориентируемая поверхность допускает сохраняющий ориентацию диффеоморфизм Морса-Смейла с одной седловой орбитой. Показано, что эти диффеоморфизмы имеют ровно три узловых орбит. Кроме того, устанавливаются все возможные типы периодических данных для таких диффеоморфизмов.

Добавлено: 14 октября 2017
Статья
Gor K., Chrabaszcz A., Cook S. Linguistic Approaches to Bilingualism. 2019. Vol. 9. No. 1. P. 6-41.
Добавлено: 9 октября 2018
Статья
Makarov I. A. Russia in Global Affairs. 2018. Vol. 16. No. 3. P. 110-129.
Добавлено: 28 марта 2019
Статья
Alajoutsijarvi K., Kettunen K., Juusola K. Journal of Management Inquiry. 2015. Vol. 4. No. 24. P. 347-369.
Добавлено: 5 июня 2018
Статья
Alajoutsijarvi K., Ojansivu I. International Journal of Project Management. 2015. Vol. 4. No. 33. P. 901-9016.
Добавлено: 5 июня 2018
Статья
Zhukova E. I., Malova H., V. Yu. Popov et al. Cosmic Research. 2017. Vol. 55. No. 6. P. 417-425.
Добавлено: 19 июля 2018
Статья
Barajas A., Shakina E. A., Fernandez-Jardon Fernandez C. M. Research in International Business and Finance. 2017. Vol. 42. P. 1115-1122.
Добавлено: 13 ноября 2017
Статья
Zaitsev V. V., Shaposhnikov V. E., Khodachenko M. L. et al. Journal of Geophysical Research. 2010. Vol. 115. No. A3. P. A03212 .
Добавлено: 13 января 2015
Статья
Chalov S. V., Malama Y. G., Alexashov D. et al. Monthly Notices of the Royal Astronomical Society. 2016. Vol. 455. No. 1. P. 431-437.
Добавлено: 26 января 2018
Статья
Parkhomenko E. I., Malova H. V., Grigorenko E. E. et al. Physics of Plasmas. 2019. Vol. 26. No. 4. P. 1-9.
Добавлено: 16 апреля 2019
Статья
Yakovlev A. A., Demidova O. International Journal of Economic Policy in Emerging Economies. 2012. Vol. 5. No. 2. P. 140-157.

В статье рассматриваются последствия реформы системы госзакупок в России в 2005-2006. Мы показываем, что до реформы промышленные предприятия с государственным участием, старые фирмы и крупные фирмы имели преимущества в доступе к госзаказам. В 2009 крупные фирмы сохранили преимущества в доступе к госзаказам. Оценки размеров «откатов» в 2009 были фактически те же, что и в 2005. Активная модернизация предприятий не влияла на доступ к государственным заказам. Мы обсуждаем причины неудачи радикальной реформы государственных закупок в России и формулируем некоторые рекомендации для политики.

Добавлено: 11 сентября 2012