• A
  • A
  • A
  • АБB
  • АБB
  • АБB
  • А
  • А
  • А
  • А
  • А
Обычная версия сайта
Найдено 9 915 публикаций
Сортировка:
по названию
по году
Статья
Лыкова А.А. Российский экономический интернет-журнал. 2017. № 3.

В рамках статьи проводится анализ коллективного сопроизводства в форме НКО в сфере образования. Основным инструментом исследования является качественный метод - глубинное интервью. Основным итогом явилось различие форм НКО и форм участия родителей в деятельности НКО. Родители, чьи дети имеют активную позицию в школьной жизни, имеют большую мотивацию к сопроизводству.

Добавлено: 18 января 2019
Статья
Gordin V. E., Matetskaya M. V. Journal of Tourism Consumption and Practice. 2012. Vol. 4. No. 2. P. 55-77.

Статья направлена ​​на рассмотрение существующих и потенциальных конкурентных преимуществ Санкт-Петербурга как туристского направления на основе развития креативного туризма.

Развитие туризма в Санкт-Петербурге, крупнейшем культурном центре, имеет положительные тенденции с точки зрения увеличения туристского потока, диверсификации туристкой деятельности и туристских продуктов, что дает основание для оптимистических прогнозов. В то же время существует целый ряд факторов, угрожающих устойчивому развитию туризма в городе. На данный момент необходимо применять более гибкий и инновационный подход к развитию отрасли. Среди таких факторов можно выделить четко выраженный сезонный характер туризма, краткосрочное пребывание туристов в городе, консервативный, академический образ культуры Санкт-Петербурга, что ставит под угрозу привлекательность города для определенных туристских сегментов. Кроме того, определенные ограничения на развитие отрасли накладывает низкая степень вовлеченности населения в городские культурные и туристские события. В целом это делает актуальным поиск новых более гибких и инновационных подходов к развитию креативного туризма в Санкт-Петербурге как важного инструмента для устойчивого развития отрасли.

Добавлено: 24 июля 2012
Статья
Zukhba D.S., Shpynova K. V. Экономический вестник Донбасса, Украина. 2013. No. 4 (34). P. 91-95.
В данной статье рассмотрен процесс либерализации кредитных рынков разных стран и основные инструменты проведения реформы. Отображено влияние финансовой либерализации на экономический рост наиболее развитых стран. Представлены основные показатели экономического развития стран с наиболее развитыми кредитными рынками.
Добавлено: 23 сентября 2015
Статья
Guillemin F., Refait-Alexandre C., Alexandre H. Revue Economique. 2016. Vol. 67. No. 5. P. 168.
Добавлено: 9 октября 2017
Статья
Novatorov E. V. Philosophy of Science eJournal. 2013. Vol. 6. No. 29. P. 3-29.

The paper discusses and suggests alternative methodological paradigms to approach the problem “marketing to nonmarketers”. First, the paper describes the issue of “marketing to nonmarketers” and proposes the purpose of this article. Then it presents methodological issues in management science and describes four major research paradigms: the logico-positivist/empiricist paradigm, constructivism, critical theory, and the pluralist paradigm. Finally it concludes that pluralist approach will benefit and enrich both the management science and non-profit field. Using as a case methodological development of nonprofit marketing concept and followed controversy over “marketing to nonmarketers” controversy paper traces evolution of the issue in context of research methodology. Paper concludes that traditional approach it based on logico-positivist paradigm. Article suggests adaptation of alternative methodological approaches and research paradigms to approach the problem “marketing to nonmarketers”.

Добавлено: 21 июня 2013
Статья
Novatorov E. V. Nonprofit Organizations eJournal. 2013. Vol. 4. No. 16. P. 2-29.

The paper discusses and suggests alternative methodological paradigms to approach the problem “marketing to nonmarketers”. First, the paper describes the issue of “marketing to nonmarketers” and proposes the purpose of this article. Then it presents methodological issues in management science and describes four major research paradigms: the logico-positivist/empiricist paradigm, constructivism, critical theory, and the pluralist paradigm. Finally it concludes that pluralist approach will benefit and enrich both the management science and non-profit field. Using as a case methodological development of nonprofit marketing concept and followed controversy over “marketing to nonmarketers” controversy paper traces evolution of the issue in context of research methodology. Paper concludes that traditional approach it based on logico-positivist paradigm. Article suggests adaptation of alternative methodological approaches and research paradigms to approach the problem “marketing to nonmarketers”.

Добавлено: 17 июня 2013
Статья
Petukhova M., Rudoy E. V., Petrov A. F. et al. Data in Brief. 2020. Vol. 29. P. 1-8.
Добавлено: 13 декабря 2020
Статья
Shirokova G., Vega G., Dmitri Knatko. International Journal of Entrepreneurial Behaviour and Research. 2015. Vol. 21. No. 1. P. 76-106.
Добавлено: 10 марта 2020
Статья
Derkachev P. Russian Education and Society. 2015. Vol. 57. No. 7. P. 572-589.

This paper presents an overview of studies on the correlations of teacher pay to regional economics and to regional factors affecting the size of teacher salaries. It describes the basic pay indicators for teachers in the regions: absolute salary, teacher pay level as compared to the average regional salary, and ratio of salary to the cost of a fixed set of goods and services and to the per capita gross regional product. Based on calculations that used open government databases, a classification of regions by teacher pay level was developed. Regions of the country turned out to belong to seven different clusters. Recommendations on teacher remuneration were developed for each of these clusters and common risks and challenges were identified.

Добавлено: 7 марта 2018
Статья
Malyzhenkov P. V., Masi M. Dirigenza bancaria: Finance, Management, Innovation. 2015. No. 176. P. 34-37.

В статье рассматриваются основные аспекты краудфандинга, одного из современных способов осуществления банковской деятельности.

Добавлено: 14 февраля 2016
Статья
Giudici G., Milne A., Vinogradov D. Journal of Industrial and Business Economics. 2019. Vol. 47. P. 1-18.
Добавлено: 20 февраля 2020
Статья
Giudici G., Milne A., Vinogradov D. Journal of Industrial and Business Economics. 2019. No. 47. P. 1-18.
Добавлено: 20 февраля 2020
Статья
Vinogradov D., Giudici G., Milne A. Journal of Industrial and Business Economics (Германия). 2020. P. xx-xx.
Добавлено: 25 декабря 2019
Статья
Pain E. A. Государственная служба. 2016. No. 6 (104). P. 66-73.
Добавлено: 20 февраля 2017
Статья
Gordin V. E., Matetskaya M. V. Coactivity: Philosophy, Communication. 2011. Vol. 19. No. 2. P. 47-59.

Целью исследования является изучение различных форм взаимодействия культурного наследия и творческих индустрий как основы для развития различных видов культурных кластеров в Санкт-Петербурге. В исследовании разработана модель, предоставляющая несколько типов партнерства между организациями культурного наследия и творческих индустрий. Авторы представляют также свою классификацию культурных кластеров Санкт-Петербурга, включающую кластеры культурного наследия, национально-культурные кластеры, масс-культурные (ориентированных на потребителя) кластеры и арт-инкубаторы. Один из основных выводов, который делают авторы, это низкая готовность многих государственных учреждений культуры к взаимодействию с организациями творческих индустрий. Вторая группа выводов касается потенциала творческих индустрий по предоставлению услуг для жителей Санкт-Петербурга в сотрудничестве с государственными учреждениями культуры.

Добавлено: 3 марта 2013
Статья
Tekic A., Tekic Z. Journal of Business Research. 2021. Vol. 125. No. March. P. 385-396.
Добавлено: 19 января 2021
Статья
Dabrowski M. Russian Journal of Economics. 2016. Vol. 2. No. 3. P. 302-326.
Добавлено: 27 октября 2016
Статья
Semenova M., Shapkin A. Emerging Markets Finance and Trade. 2019. Vol. 55. No. 10. P. 2149-2163.
Добавлено: 28 марта 2019
Статья
Gurkov I. B., Saidov Z. Journal of East-West Business. 2017. Vol. 23. No. 2. P. 171-193.
Добавлено: 30 января 2017
Статья
Matveenko A., Matveenko Vladimir. Montenegrin Journal of Economics. 2014. Vol. 10. No. 2. P. 7-20.
Добавлено: 17 января 2015
Статья
Olga A. Tretyak, Sloev I. Journal of Business & Industrial Marketing. 2013. Vol. 28. No. 3. P. 221-228.

Purpose: The purpose of this paper is to construct a system of indicators that will allow firms to evaluate the long-term results of their marketing activities along the value chain. Design/methodology/approach: The paper integrates the concepts of network relationships, value chain management, and customer lifetime value (CLV). The authors use participative inquiry and case studies to validate and clarify the model. Findings: The authors develop the customer flow conceptual model and propose a sequence of actions to translate it into measures and indicators that will allow firms to understand their role in the creation of sustainable value. Using this model, the authors conduct comparative analyses of the acquisition and retention strategies of a multinational firm in the European and Russian markets. The results provide a crucial justification for new directions in future long-term marketing activities. Research limitations/implications: The model is validated in two cases in different industries. Further research is required to examine the implementation of suggested tools in different industries. Practical implications: The model was simplified for a practical application and indicators for future monitoring process and customer flow management were developed. Originality/value: The authors developed the concept of customer flow to assess the long-term results of marketing activities and to emphasize the difference between managing new and existing customers. New performance metrics are proposed based on customer flow and its structural characteristics. This allowed comparing of acquisition and retention strategies of the same company in different markets and reveals the crucial differences between the marketing strategies prevailing in Russia and those in Europe. The authors have demonstrated how the concept may help firms to develop and implement successful strategies.

Добавлено: 12 марта 2013