• A
  • A
  • A
  • АБB
  • АБB
  • АБB
  • А
  • А
  • А
  • А
  • А
Обычная версия сайта
Найдено 9 976 публикаций
Сортировка:
по названию
по году
Статья
Yakovlev A. A., Demidova O. International Journal of Economic Policy in Emerging Economies. 2012. Vol. 5. No. 2. P. 140-157.

В статье рассматриваются последствия реформы системы госзакупок в России в 2005-2006. Мы показываем, что до реформы промышленные предприятия с государственным участием, старые фирмы и крупные фирмы имели преимущества в доступе к госзаказам. В 2009 крупные фирмы сохранили преимущества в доступе к госзаказам. Оценки размеров «откатов» в 2009 были фактически те же, что и в 2005. Активная модернизация предприятий не влияла на доступ к государственным заказам. Мы обсуждаем причины неудачи радикальной реформы государственных закупок в России и формулируем некоторые рекомендации для политики.

Добавлено: 11 сентября 2012
Статья
Platonova N. Jahrbucher fur Geschichte Osteuropas. 2017. Vol. 65. No. 2. P. 200-238.

В статье исследуются роль счетоводства и реформы финансового управления в России в 18 в.

Добавлено: 16 июля 2017
Статья
Prados de la Escosura L., Vonyó T., Voskoboynikov I. Journal of Economic Surveys. 2021. Vol. 35. No. 3. P. 655-669.
Добавлено: 28 февраля 2021
Статья
Voskoboynikov I. Journal of Economic Surveys. 2021. Vol. 35. No. 3. P. 870-894.
Добавлено: 17 мая 2021
Статья
Antipov E. A., Pokryshevskaya E. B. Journal of Targeting, Measurement and Analysis for Marketing. 2011. Vol. 19. No. 1. P. 3-10.

Данная статья затрагивает проблему ненаблюдаемой гетерогенности влияния характеристик фильма на кассовые сборы. Мы показываем, что анализ общих выборок, наиболее распространенный среди исследователей, не проливает свет на скрытую сегментированность данных и ведет к значимо отличным оценкам, которые получают исследователи, строя подобные регрессии для моделирования успеха кинофильма. Например, можно ожидать, что ограничительный рейтинг MPAA оказывает ощутимый вред на кассовые сборы семейной комедии, в то время как он незначительно влияет на выручку боевиков. Используя модель с конечным количеством латентных классов, мы извлекаем две латентные группы, различия между которыми могут частично объясняться жанром фильма, источником сценария, художественным типом и методом производства. На основании данного результата авторы рекомендуют разрабатывать отдельные модели успеха кинофильма для разных сегментов, а не применять подход, который обычно использовался в предыдущих исследованиях, когда одна объясняющая или предсказывающая модель разрабатывалась для всей выборки кинофильмов.

Добавлено: 4 октября 2012
Статья
Muradov K. HSE Economic Journal. 2014. Vol. 18. No. 4. P. 645-680.
Добавлено: 18 декабря 2014
Статья
Downing J. Research in International Business and Finance. 2019. Vol. 47. P. 386-397.

Статья написана на английском языке.

Добавлено: 22 сентября 2018
Статья
Grigoryev D., Berry J. W. Journal of Intercultural Communication Research. 2017. Vol. 46. No. 6. P. 537-557.

This study tests a model of the socio-economic adaptation of Russian-speaking immigrants in Belgium. It examines the roles of language skills and length of stay in Belgium, and of ethnic and religious identification in their acculturation preferences in their adaptation. The study showed that language skills were positively related to preferences for integration and assimilation, while length of stay was negatively related to separation. In turn, integration and assimilation predicted higher socio-economic adaptation, and separation predicted lower adaptation. Ethnic and religious identification also played a role. In sum, more orientation toward the host society (integration and assimilation) promoted better adaptation.

Добавлено: 12 декабря 2015
Статья
Grigoryev D., van de Vijver F. Journal of Multilingual and Multicultural Development. 2017. Vol. 38. No. 9. P. 797-814.
Добавлено: 12 января 2017
Статья
Akaev A., Sadovnichiy V. Herald of the Russian Academy of Sciences. 2016. Vol. 86. No. 5. P. 371-383.

A full closed mathematical model to describe and calculate Kondratiev’s long wave (LW) of economic development is presented for the first time. The innovative process that generates a new long wave in the economy is described as a stochastic Poisson process. The key role in constructing production functions during both the upward and downward trends of the LW is played by the self-similarity property of the innovative process, which is determined by its fractal structure. The role of the switch from an upward wave to a downward one is played by entrepreneurial profit; this article places primary emphasis on calculation of it. The practical effect of the model developed is illustrated through predictive calculations of GDP movement paths and the number of employees in the economy and the dynamics of fixed physical capital formation and growth of labor productivity by the example of the development of the US economy during the coming sixth Kondratiev LW (2018–2050).

Добавлено: 28 октября 2018
Статья
Kuchumova (Paramonova) Y. A. International Tax and Public Finance. 2018. Vol. 25. No. 4. P. 841-866.
Добавлено: 1 октября 2018
Статья
Pokryshevskaya E. B., Antipov E. A. International Journal of Market Research. 2014. Vol. 56. No. 3. P. 283-296.

In this study, nine methods for measuring indirect importance are compared on the basis of their discriminatory power and stability. To the best knowledge of the authors, the stability of results obtained with different methods is assessed for the first time. The deficiencies of an existing criterion for assessing diagnosticity are pointed out and a modified version suggested. The empirical comparison is based on two real-world datasets from the ecommerce industry. Even though none of the methods appeared to be the best according to both criteria simultaneously, there seem to be grounds for recommending the theoretically sound Shapley value decomposition of R-square if stability and discrimination are about equally important for a decision maker, while negative contributions are undesirable.

Добавлено: 15 мая 2013
Статья
Coates D. C., Agha N. Contemporary Economic Policy. 2015. Vol. 33. No. 2. P. 285-299.

This research utilizes a compensating differential framework to measure the social benefits of minor league baseball teams. Consistent with findings at the major league level, individual housing observations from 138 metropolitan areas between 1993 and 2005 show that affiliated teams are associated with a significant 5.7% increase in rents in mid-sized markets ranging from 0.4 to 1.4 million people. On the other hand, independent teams and stadiums are associated with insignificant effects on rents. The positive effect of affiliated minor league teams suggests they are a valuable urban amenity that can contribute to local quality of life. (JEL H23, H41, H71, R50, and L83)

Добавлено: 9 декабря 2015
Статья
Novatorov E. V. Managerial Marketing eJournal. 2012. Vol. 4. No. 41. P. 2-24.

The objectives of the study were (a) to identify the reasons and concerns of those public administrators and marketing scholars who do not accept the usefulness of marketing in the public sector; (b) to deconstruct, comprehend, interpret, and critically appraise the current conceptualization of public sector marketing from the viewpoint of negativists identified in step (a); and (c) to reconstruct, redefine, reinterpret, and reoperationalize the current controversial conceptualization of public sector marketing into a new conceptualization in the context of park and recreation services. The critical theory approach to the study primary used non-empirical procedures data collection and analytic procedures which included investigative research, negative case analysis, and theoretical triangulation. These procedures were supplemented with empirical data collected from in-depth interviews with five scholars and with three parks and recreation managers. Results of the non-empirical procedures revealed the biased selective nature of the current conceptualization of public park and recreation marketing and the existence of alternative conceptualizations which have been ignored.

Добавлено: 16 июня 2013
Статья
Gonchar K. R. Europe-Asia Studies. 2013. Vol. 65. No. 3. P. 508-527.

В статье исследуются факторы, повлиявшие на падение производства и другие признаки кризиса 2008 года для предприятий обрабатывающей промышленности России на микроданных опроса 2009 года. Результаты эмпирического исследования демонстрируют, что кризис затронул практически все типы предприятий, и нет оснований для выделения доминирующего канала трансмиссии кризисных явлений с мирового рынка. С одной стороны, участие в международной торговле предопределило реакцию на кризисные шоки, но оно не объясняет падение производства. Последнее было вызвано падением спроса и связанными с ним финансовыми проблемами предприятий, поэтому можно предположить, что докризисный перегрев внутреннего спроса более других факторов объясняет глубину падения производства. При этом фирмы, участвовавшие в процессах глобализации, несмотря на внешние шоки, оказались более подготовленными к тому, чтобы заплатить за издержки кризиса и сбалансировать его последствия.

Добавлено: 6 апреля 2013
Статья
Varlamova M., Sinyavskaya Oxana. Journal of Population Ageing. 2021. Vol. 14. No. 1. P. 69-90.
Добавлено: 15 мая 2020
Статья
Volkova I., Gubko M. V., Salnikova E. A. Automation and Remote Control. 2014. No. 3 (75). P. 551-562.

To solve problems of demand management in terms of smart energy systems (Smart grid), we need a mathematical model of active consumer decision-making. Existing models either do not consider important aspects of consumer behavior, or are too complex for use in multi-agent simulation. A mathematical model of an active consumer is proposed, based on which we formulate and solve the problem of optimization of electrical appliances and consumer equipment, as well as determine the loading conditions of self-generation, under which the consumer problem allows simple and effective solution. The proposed approach is illustrated by equipment optimization of a single household.

Добавлено: 31 мая 2014
Статья
Agasisti T., Shibanova E. International Journal of Public Administration. 2021. P. 1-15.
Добавлено: 24 июня 2021
Статья
Volkova N., Колесов А. А. Journal of International Students. 2022. Vol. 12. No. 2.
Добавлено: 14 сентября 2021
Статья
Khavenson T., Ekaterina Orel, Tryakshina M. Procedia - Social and Behavioral Sciences. 2012. No. 46. P. 2126-2129.

В статье описывается процесс адаптации на русский язык опросника для измерения отношения к статистике у студентов социо-гуманитарного направления (Survey of Attitudes towards Statistics (SATS 36)). В выборку вошли 253 студента факультетов политологии, социологии и психологии НИУ ВШЭ (Москва). В целом, удалось адаптировать шкалу, однако в факторной структуре есть расхождения с авторской версией.

Добавлено: 6 сентября 2012
Статья
Guinet J. STI Policy Review. 2012. Vol. 3. No. 1. P. 117-138.

Статья об адаптации государственных научно-исследовательских институтов к новой динамике инноваций.

Добавлено: 24 декабря 2012