• A
  • A
  • A
  • АБB
  • АБB
  • АБB
  • А
  • А
  • А
  • А
  • А
Обычная версия сайта
Найдены 52 823 публикации
Сортировка:
по названию
по году
Статья
Sasso L. Russian Law Journal. 2016. Vol. 4. No. 2. P. 62-82.
Добавлено: 23 мая 2016
Статья
Novatorov E. V. Managerial Marketing eJournal. 2012. Vol. 4. No. 41. P. 2-24.

The objectives of the study were (a) to identify the reasons and concerns of those public administrators and marketing scholars who do not accept the usefulness of marketing in the public sector; (b) to deconstruct, comprehend, interpret, and critically appraise the current conceptualization of public sector marketing from the viewpoint of negativists identified in step (a); and (c) to reconstruct, redefine, reinterpret, and reoperationalize the current controversial conceptualization of public sector marketing into a new conceptualization in the context of park and recreation services. The critical theory approach to the study primary used non-empirical procedures data collection and analytic procedures which included investigative research, negative case analysis, and theoretical triangulation. These procedures were supplemented with empirical data collected from in-depth interviews with five scholars and with three parks and recreation managers. Results of the non-empirical procedures revealed the biased selective nature of the current conceptualization of public park and recreation marketing and the existence of alternative conceptualizations which have been ignored.

Добавлено: 16 июня 2013
Статья
Haufe S., Nikulin V., Müller K. et al. Neuroimage. 2013. No. 64. P. 120-133.
Добавлено: 23 октября 2014
Статья
Mylonas Y. Culture Unbound. 2014. Vol. 6. P. 1025-1047.

This study looks at a variety of “informal” uses of new media and ICTs. The term informal describes popular uses of digital technologies that often exist outside the norms, laws, and codes that dictate how digital technologies and networks are to be used. Such activities include what is commonly described as “piracy,” but also embrace different peer-to-peer practices. Informal activities develop due to the affordances of digital technologies, which allow space for creativity and personalization of use, but are also due to broader sociocultural variables and contextual issues. In general terms, informal activities are those that concern the amateur activities of people using digital programs, tools, and networks. Media scholars see great potential in new media/ICT affordances, as related to the proliferation of grassroots participation, communication, and creativity. Nevertheless, a growing critical literature forces us to examine the actualization of such potential. This paper discusses the aforementioned issues by looking at new media/ICT uses in Sweden; it departs from critical perspectives that take into consideration the political economy of new media, and the cultural-political critiques of late-modern consumer societies.

Добавлено: 13 января 2015
Статья
Berry J. W. International Journal of Intercultural Relations. 2009. Vol. 33. P. 361-371.
Добавлено: 19 декабря 2014
Статья
Steiner E. S., Railing P. INCORM Journal. 2010. No. 1,5.

Аннотированный список сокращений и терминологических аббревиатур, употреблявшихся в русском и советском авангардном искусстве и институциях в первой трети 20-го в.

Добавлено: 14 марта 2013
Статья
Grigoryan L., Lebedeva N., Breugelmans S. Journal of Cross-Cultural Psychology. 2018. Vol. 49. No. 2. P. 336-352.

В статье представлены результаты кросс-культурного исследования опосредующей роли имплицитных теорий инновативности в связи ценностей и отношения к инновациям. Выборка включала в себя представителей более модернизированной (русской) и более традиционных (чеченцы, ингуши, тувинцы) культурных групп, проживающих на территории России. Общий объем выборки - 793 респонденты, из которых 399 - русские, проживающие в Москве и в Новокузнецке, 194 - чеченцы и ингуши, проживающие на Северном Кавказе, и 200 - тувинцы, проживающие в республике Тува. Респонденты заполняли опросник, включающий в себя измерения индивидуальных ценностей Ш. Шварца (SVS-57), шкалу установок по отношению к инновациям (Лебедева, Татарко, 2009), и адаптированный список прилагательных (Runco et al., 1993), направленных на измерение имплицитных теорий инновативности.

Исследование показало, что на российской выборке представления об инноваторе (имплицитные теории инновативности, или ИТИ) образуют два связанных фактора – индивидуальные ИТИ (например, интеллект, активность, смелость) и социальные ИТИ (например, честность, доверие). Было выявлено, что в более модернизированной группе позитивное влияние на установки по отношению к инновациям оказывают социальные ИТИ, тогда как в более традиционной - индивидуальные ИТИ. Влияние индивидуальных ценностей было ожидаемым: ценности сохранения имеют негативный, а ценности открытости изменениям – позитивный эффект на отношение к инновациям. При этом эффект медиации ИТИ значим только в случае с ценностями сохранения, но не открытости изменениям. Опосредующий эффект ИТИ имеет культурную специфику: в выборке представителей более традиционных культур медиация идет через индивидуальные ИТИ и усиливает негативное влияние ценностей сохранения, тогда как в выборке представителей более модернизированных культур она идет через социальные ИТИ и нейтрализует прямой негативный эффект ценностей сохранения. Возможные объяснения такой культурной специфики в роли имплицитных теорий инновативности обсуждаются в статье.

Добавлено: 1 июня 2015
Статья
Tchernykh A., Babenko M., Chervyakov N. et al. International Journal of Approximate Reasoning. 2018. No. 102. P. 60-73.
Добавлено: 10 августа 2018
Статья
Verbitsky M. Differential Geometry and its Application. 2011. Vol. 29. No. 1. P. 101-107.

Let M be a G2-manifold. We consider an almost CR-structure on the sphere bundle of unit tangent vectors on M, called the CR twistor space. This CR-structure is integrable if and only if M is a holonomy G2 manifold. We interpret G2-instanton bundles as CR-holomorphic bundles on its twistor space.

Добавлено: 22 февраля 2012
Статья
Alyushin A. Journal of Comparative Literature and Aesthetics. 2016. Vol. 39. No. 1-2. P. 19-32.

Acting rationally and consistently with the demands of biological instincts seems to be the overall norm for humans. Still, there are thinkers who have shown that in a deeper sense, this is not an absolute norm at all and there are exclusions that should be taken into account if we wish to understand the true nature of a human. These thinkers, in particular, are Fyodor Dostoevsky (1821-1881) and Max Scheler (1874 - 1928). In this article, I depict the peculiarities of each of the authors’ views on freedom of will and action, and, at the same time, I will show that their ideas are implicitly similar. Dostoevsky did not know Scheler, of course; it is likely that Scheler read some of Dostoevsky’s work, although Scheler does not cite him.

Добавлено: 3 декабря 2016
Статья
Le Floch B., Smilga I. Comptes Rendus Mathematique. 2018. Vol. 356. No. 8 . P. 852-858.
Добавлено: 26 сентября 2018
Статья
Gonchar K. R. Europe-Asia Studies. 2013. Vol. 65. No. 3. P. 508-527.

В статье исследуются факторы, повлиявшие на падение производства и другие признаки кризиса 2008 года для предприятий обрабатывающей промышленности России на микроданных опроса 2009 года. Результаты эмпирического исследования демонстрируют, что кризис затронул практически все типы предприятий, и нет оснований для выделения доминирующего канала трансмиссии кризисных явлений с мирового рынка. С одной стороны, участие в международной торговле предопределило реакцию на кризисные шоки, но оно не объясняет падение производства. Последнее было вызвано падением спроса и связанными с ним финансовыми проблемами предприятий, поэтому можно предположить, что докризисный перегрев внутреннего спроса более других факторов объясняет глубину падения производства. При этом фирмы, участвовавшие в процессах глобализации, несмотря на внешние шоки, оказались более подготовленными к тому, чтобы заплатить за издержки кризиса и сбалансировать его последствия.

Добавлено: 6 апреля 2013
Статья
I.V. Kolokolov, Nguyen Thanh T. Modern Physics Letters A. 2014. Vol. 28. No. 16. P. 1450128-1-1450128-7.
Добавлено: 15 октября 2016
Статья
Maria Varlamova, Anna Ermolina, Oxana Sinyavskaya. Journal of Population Ageing. 2017. Vol. 10. No. 1 (special volume). P. 41-71.
Добавлено: 9 февраля 2016
Статья
Ulianov S., Gelfand M. S., Razin S. et al. Genome Research. 2016. Vol. 26. No. 1. P. 70-84.
Добавлено: 13 марта 2017
Статья
Volkova I., Gubko M. V., Salnikova E. A. Automation and Remote Control. 2014. No. 3 (75). P. 551-562.

To solve problems of demand management in terms of smart energy systems (Smart grid), we need a mathematical model of active consumer decision-making. Existing models either do not consider important aspects of consumer behavior, or are too complex for use in multi-agent simulation. A mathematical model of an active consumer is proposed, based on which we formulate and solve the problem of optimization of electrical appliances and consumer equipment, as well as determine the loading conditions of self-generation, under which the consumer problem allows simple and effective solution. The proposed approach is illustrated by equipment optimization of a single household.

Добавлено: 31 мая 2014
Статья
Твердислов В. А., Dmitriev A., Sidorova A. Bulletin of the Russian Academy of Sciences: Physics. 2017. Vol. 81. No. 1. P. 114-120.

The generality of synergetic principles of the processes of autowave self-organization in active medium makes it possible to apply the model, which describes the evolving physicochemical and biophysical systems and is based on the modified system of Fitz-Hue-Nagumo equations, to describe the spatiotemporal behavior of the stock market with its most used pattern such as propagating Elliott waves.

Добавлено: 1 декабря 2016
Статья
Alexandrov Y., Krylov A., Arutyunova K. Nonlinear Dynamics, Psychology, and Life Sciences. 2017. Vol. 21. No. 4. P. 391-406.
Добавлено: 23 октября 2017
Статья
Aleksandrov Y., Gorkin A. G., Kuzina E. A. et al. Neuroscience and Behavioral Physiology. 2018. Vol. 48. No. 18. P. 1014-1018.
Добавлено: 15 ноября 2018
Статья
Ferligoj A., Žnidaršič A., Doreian P. Social networks. 2017. Vol. 48. P. 46-56.
Добавлено: 9 августа 2017
Статья
Zhukova L. Eurasian Studies. 2009. No. 11. P. 43-50.
Добавлено: 4 сентября 2017